Irja Skrevet 18. mai 2012 #1 Skrevet 18. mai 2012 Vi har bestemt oss for å ha koltbord i bryllupet, men jeg er litt redd for at alle skal forsyne seg masse å spise seg mett på 20 min, for så å kjede seg utover middagen. Hvordan gjorde dere som hadde koltbord det? Forsynte gjestene seg først i puljer, og etterhvert gikk de å tok mer når de ville? Hvor lenge sto maten fremme? Hva gjorde dere med varmmat?
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2012 #2 Skrevet 18. mai 2012 Vi har bestemt oss for å ha koltbord i bryllupet, men jeg er litt redd for at alle skal forsyne seg masse å spise seg mett på 20 min, for så å kjede seg utover middagen. Hvordan gjorde dere som hadde koltbord det? Forsynte gjestene seg først i puljer, og etterhvert gikk de å tok mer når de ville? Hvor lenge sto maten fremme? Hva gjorde dere med varmmat? Jeg vil tro de færreste lasser oppå med mat når de vet at x antall andre bord med gjester venter på å få gå å hente mat. Der jeg var så forsynte de fleste seg flere ganger etter å ha først forsynt seg i puljer. Det var ingen som jeg så som satt og kjedet seg. Det er jo det som er det fine med koldtbord at man lettere kan forlate bordet og ta seg en runde rundt matbordet hvis man føler for det. Folk prater jo mens de forsyner seg også. Varmmat er det nok best å ha i sånne vannbad(?) som de har i kafeteria etc. eller ha det i aluminiumsfat/skåler med folie over, og ikke ta ut så mye om gangen og ha resten varmt på kjøkkenet som man fyller på med. Eller ha retter som fungerer både varmt og kaldt (som kyllingspyd f.eks.) Maten står vel fremme til man ser at folk ikke går hyppig etter mer mat, eller hvis man går tom for en rett så fjerner man selvfølgelig den.
Irja Skrevet 18. mai 2012 Forfatter #3 Skrevet 18. mai 2012 "Jeg vil tro de færreste lasser oppå med mat når de vet at x antall andre bord med gjester venter på å få gå å hente mat. Der jeg var så forsynte de fleste seg flere ganger etter å ha først forsynt seg i puljer" Jeg mente ikke å si at jeg tror folk kommer til å griske til seg mat å ikke tenke på at flere skal ha. Det jeg mente var at jeg er litt redd folk forsyner seg en gang, blir mette å ikke vil ha mer. At det blir langtekkelig å ha koltbordet fremme i f.eks 2 timer i forhold til å servere 3 retters..
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2012 #4 Skrevet 18. mai 2012 "Jeg vil tro de færreste lasser oppå med mat når de vet at x antall andre bord med gjester venter på å få gå å hente mat. Der jeg var så forsynte de fleste seg flere ganger etter å ha først forsynt seg i puljer" Jeg mente ikke å si at jeg tror folk kommer til å griske til seg mat å ikke tenke på at flere skal ha. Det jeg mente var at jeg er litt redd folk forsyner seg en gang, blir mette å ikke vil ha mer. At det blir langtekkelig å ha koltbordet fremme i f.eks 2 timer i forhold til å servere 3 retters.. Som sagt så var det flere som forsynte seg mer enn en gang der jeg var, det med å lasse oppå var satt på spissen = jeg tror mange ikke tar nok til å bli helt mette i 1. runde fordi de holder litt tilbake av høflighet... Å servere 3 retters tar lang tid det også. Alt skal jo serveres etc. i flere omganger. Jeg synes koldtbord er mer sosialt med tanke på at man også snakker mens man tar mat, og man føler ikke at det er unaturlig om man forlater bordet (i motsetning til hvis man blir servert). Med koldtbord er det mer sannsynlig at alle får noe de liker siden de forsyner seg selv. På den andre siden så er jo 3 retters ansett som mer fancy så det et jo et spørsmål om hva man ønsker og foretrekker.
Gjest Bella111 Skrevet 18. mai 2012 #5 Skrevet 18. mai 2012 Varmmat er det nok best å ha i sånne vannbad(?) vil tro varmeplater er en bedre idè.
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2012 #6 Skrevet 18. mai 2012 vil tro varmeplater er en bedre idè. Hehe, derfor jeg skrev '(?)'.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå