sauen87 Skrevet 17. mai 2012 #1 Skrevet 17. mai 2012 Prøvde meg på guacamole i går, brukte da oppskriften som står bakpå de små begrene med rømme. Sto man skulle ha 2 bokser rømme til 1-2 avokado, jeg brukte en boks til 2 avokado og syns det ble for mye... Hadde også i lime, 3 fedd hvitløk, salt og pepper... Tips?
kills Skrevet 17. mai 2012 #2 Skrevet 17. mai 2012 (endret) 2 avocado, saften av 1 lime, en hakket chili, to hvitløksbåter (etter smak), litt vårløk og sjalottløk etter smak. Fantastisk god og frisk smak! Og selvfølgelig salt og pepper etter smak. Anbefaler ikke rømme/creme fraiche i guacamole. Endret 17. mai 2012 av kills 3
Gjest foremma Skrevet 17. mai 2012 #3 Skrevet 17. mai 2012 æsj , rømme i ? nei! 2 spisemodne avocadoer, sitronsaft, løk i terninger og salt. knus avocadoen med en gaffel e.l. ha i sitronsaft og salt til det smaker GODT. ha i løkterningene og pynt med tomat på toppen verdens beste
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2012 #4 Skrevet 17. mai 2012 2 avokado 1/4 finhakket tomat 2 ss finhakket løk (gjerne rødløk eller sjalottløk) presset lime hakket koriander salt, pepper cayenne etter smak Rømme har ingenting i guacamole å gjøre. 2
Brunhilde Skrevet 17. mai 2012 #5 Skrevet 17. mai 2012 Jeg moser avocado, salter og peprer, har i litt fersk chili, kanskje litt tomat. Bruker som regel ikke lime/sitron. Og forresten, koriander har ingenting i guacamole (eller noe annet) å gjøre.
Alina X Skrevet 17. mai 2012 #6 Skrevet 17. mai 2012 moser avocadoen,har i "most"hvitløk(most i morter)med salt,pepper,sitronsaft og vanlig løk. Koriander har jeg ikke i,men man kan lage en god koriandersalat hvis man bytter ut avocado med tomat,med alle de øvrige ingrediensene,koriander samt grønn chili,mmmm...
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2012 #7 Skrevet 18. mai 2012 Jeg moser avocado, salter og peprer, har i litt fersk chili, kanskje litt tomat. Bruker som regel ikke lime/sitron. Og forresten, koriander har ingenting i guacamole (eller noe annet) å gjøre. På svært mange andre måter enn rømme har den det, jo. Hvis man googler litt, vil man finne ut at koriander (eller cilantro på amerikansk engelsk) er en vanlig ingrediens i mange guacamole-oppskrifter. Rømme derimot er det ikke. Jeg har noen texmex-kokebøker, og der er det også sånn. (At du tydeligvis ikke liker koriander har jo fint lite med saken å gjøre for oss andre ). 2
Gjest Badabing Skrevet 18. mai 2012 #8 Skrevet 18. mai 2012 Vi bruker ikke rømme i guacamole, bruker det heller ved siden av. 2 avocado moses med gaffel 1 liten løk finhakkes 1/2 chili, finhakket Noen fedd med hvitløk 1 dæsj med sitronsaft Litt salt og pepper Enkel og god
Level up Skrevet 18. mai 2012 #9 Skrevet 18. mai 2012 Jeg syns det er godt med litt rømme, men kun 1-2 ts (på 2 avocado). Jeg bruker bare avocado, lime, hvitløk, salt og pepper. Evt litt rømme. Syns den er best uten så mye forskjellig. Smak og behag
Edvarda Skrevet 18. mai 2012 #10 Skrevet 18. mai 2012 Man bruker vel rømme til guacamole? Altså i tillegg? Kan forestille meg at det ble litt overkill med et helt rømmebeger oppi guacamolen, ja. Men noe må de vel skrive bakpå boksen
Zzyzx Skrevet 18. mai 2012 #11 Skrevet 18. mai 2012 Jeg bruker rømme i, selv om jeg vet at det er å banne i kjerka. Men ikke mer enn en spiseskje eller to på én avocado (to hvis de er små). Ellers bruker jeg limesaft, finhakket hvitløk og chili, finhakket rødløk, sjalottløk eller vårløk, salt og pepper.
FruLuna Skrevet 18. mai 2012 #12 Skrevet 18. mai 2012 (endret) Jeg pleier å bruker rømme og/eller majones i guacamolen. Pluss løk (helst sjalott) hvitløk, lime-/sitronsaft, masse hvitløk, salt og pepper. Fullstendig klar over at det ikke er autentisk guacamole, men synes den får best konsistens slik. Bruker ikke rømme i tillegg til guacamole, da. Endret 18. mai 2012 av FruLuna
Gjest Mahareth Skrevet 18. mai 2012 #13 Skrevet 18. mai 2012 2 avocado 0,5 finhakket rødløk 0,5 rød chili 1-2 fedd hvitløk Saften av en halv lime Salt og pepper Litt finhakket koriander om jeg har.
kaprifolen Skrevet 18. mai 2012 #14 Skrevet 18. mai 2012 Avocado Hvitløk Salt Pepper Litt paprikapulver Litt piripiri Dæsj lime
Gjest alille Skrevet 21. mai 2012 #15 Skrevet 21. mai 2012 For min del er rømme obligatorisk i guacamole, får jeg servert guacamole uten rømme (eller kesam) blir jeg litt skuffet... Men jeg nøyer meg med noen spiseskjeer altså, et helt beger ødelegger jo alt av avokadosmaken! Hva jeg har oppi varierer med hva jeg har tilgjengelig, men hvitløk, salt og chili havner nesten alltid oppi.
Gjest Nenya82 Skrevet 21. mai 2012 #16 Skrevet 21. mai 2012 2 spisemodne avokadoer 1-2 fedd hvitløk ca. saften av en halv lime (syns at mange oppskrifter har en vannvittig mengde med lime,men for meg er en halv akkurat perfekt) 1 tomat 1-2 spiseskjeer med finhakket løk salt og pepper Jeg bruker ikke rømme,blir ikke skikkelig guacamole med det syns jeg,men det er sikkert godt.Rømme og avokado passer jo sammen det
-Fisken- Skrevet 21. mai 2012 #17 Skrevet 21. mai 2012 I tillegg til avokado bruker jeg finhakket rødløk, finhakket tomat, finhakket hvitløk, litt chili, masse lime/sitron, salt, pepper, koriander, litt spisskummen og ca 1 ss rømme. Jeg er fullt klar over at dette ikke er autentisk guacamole, men det er slik jeg synes den blir best.
Nalaya Skrevet 21. mai 2012 #18 Skrevet 21. mai 2012 Jeg pleier å ha 2 avokado, salt, pepper, en dæsj chillisaus, litt hakket chilli, hvitløk, lime og 1-2 spiseskjeer med kesam. Diggi!
Dolly-Duck Skrevet 21. mai 2012 #19 Skrevet 21. mai 2012 Jeg synes så absolutt rømme hørrer til. Men jeg har kun en ss
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå