Gå til innhold

Rekker jeg kjøre opp?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg fyller 18 i sommer, og ønsker å kjøre opp rundt den tiden. Jeg har til nå ikke hatt noen kjøretimer, men har bestått teorien. Nå lurer jeg på om jeg rekker å kjøre opp før skolen begynner igjen i begynnelsen av august?

Jeg øvelseskjører litt hjemme, og kan det viktigste som blinking, bakkestart, delvis rygging osv, og kjører ganske ok i trafikken. Jeg har tid til å øvelseskjøre hjemme frem til 1. august, bortsett fra et par uker i sommer hvor jeg er på ferie. Timer hos kjøreskolen har jeg tid til etter 1. august også. Vet at det er ventetid på oppkjøring, så skal få kjøreskolen til å bestille time. Og ja, jeg har sjekket at det går, selv om jeg ikke har tatt noen av de obligatoriske timene ennå. :)

Men hva tenker dere? Er det veldig vanskelig å få til en oppkjøring i juli/august med dette utgangspunktet? :) Så klart, folk kjører jo opp på en uke med intensivkurs, men jeg snakker om vanlige kjøretimer en gang i uken + en del hjemme, ikke noe intensivkurs. Går i tillegg på skole, samt at jeg jobber i helgene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det største problemet her, er vel selve oppkjøringstimen. Jeg tipper det er ganske lange ventelister på din trafikkstasjon, kanskje fire uker, så dermed er det der det kommer til å stoppe.

For uten det må jo alt det obligatoriske være i boks, det er kun trafikklæreren din som kan si at du nå er klar for det neste skrittet i opplæringsplanen. Den raskeste måten å få til dette på, er mengdetrening. Kjøre mye.

Skolen bestiller ikke oppkjøringen før det obligatoriske er i orden. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det største problemet her, er vel selve oppkjøringstimen. Jeg tipper det er ganske lange ventelister på din trafikkstasjon, kanskje fire uker, så dermed er det der det kommer til å stoppe.

For uten det må jo alt det obligatoriske være i boks, det er kun trafikklæreren din som kan si at du nå er klar for det neste skrittet i opplæringsplanen. Den raskeste måten å få til dette på, er mengdetrening. Kjøre mye.

Skolen bestiller ikke oppkjøringen før det obligatoriske er i orden. Lykke til!

Jeg vet 100% sikkert at de bestiller oppkjøring før det, ettersom en venninne av meg gjorde det sånn. Hun var riktignok flinkere enn meg til å kjøre da hun fikk datoen, men det ordnet seg det så lenge hun hadde fått time til de obligatoriske :) Jeg er enig i at det høres rart ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontakt kjøreskolen med en gang og fiks deg time. Min erfaring er at det er kø på både kjøretimer og oppkjøring om sommeren. Og husk at kjørelærere også har 2-3 uker sommerferie ;)

Vanligvis regner vi minst 3 mnd fra du starter hos skolen til du får lappen. De som melder seg for sent får sjeldent kjøre opp tett opptil bursdagen sin.

-Hilsen kjørelærer fra Sørlandet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontakt kjøreskolen med en gang og fiks deg time. Min erfaring er at det er kø på både kjøretimer og oppkjøring om sommeren. Og husk at kjørelærere også har 2-3 uker sommerferie ;)

Vanligvis regner vi minst 3 mnd fra du starter hos skolen til du får lappen. De som melder seg for sent får sjeldent kjøre opp tett opptil bursdagen sin.

-Hilsen kjørelærer fra Sørlandet :)

Okai, skal ringe i morgen:) Jeg bor på Sørlandet, så antar dine opplysninger stemmer bra med hva jeg kommer til å oppleve. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...