lilletuss87 Skrevet 17. mai 2012 #1 Skrevet 17. mai 2012 ønsker meg litt forandring på soverommet, og tenkte å gjøre noe med dette nå. Fargen som er på veggene nå er isblått, lys lys blåfarge. Tenker jeg vil ha en kontrastvegg til det lyse blå og male veggen bak senga i en annen farge. Men hvilken farge er da fin til den lyse blå fargen? kom gjerne med forslag
Tøffelhelt Skrevet 18. mai 2012 #2 Skrevet 18. mai 2012 ønsker meg litt forandring på soverommet, og tenkte å gjøre noe med dette nå. Fargen som er på veggene nå er isblått, lys lys blåfarge. Tenker jeg vil ha en kontrastvegg til det lyse blå og male veggen bak senga i en annen farge. Men hvilken farge er da fin til den lyse blå fargen? kom gjerne med forslag En lys lys grønn, eller sjøgrønn farge ville passet veldig fint der, gå til malingsbutikken og kjøp deg en liten fargeprøve du kan prøve med først, dem kan også hjelpe deg med andre farge som passer fint viss det er dyktige folk der;)
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2012 #3 Skrevet 18. mai 2012 Brunt er pent til lyseblått. Jeg har mørkebrun-malt seng og det er nydelig til lyseblått/hvitt sengesett. 2
Tøffelhelt Skrevet 18. mai 2012 #4 Skrevet 18. mai 2012 Brunt er pent til lyseblått. Jeg har mørkebrun-malt seng og det er nydelig til lyseblått/hvitt sengesett. huffda, kan egentlig ik forestille meg at brun kan være en fin farge på ett soverom, da en skal kunne liksom drømme seg vekk og slappe heelt av.... ville tatt meg en tur enten inn på www.jotun.no eller på www.tjaralin.no og sjekket tips å råd.... der finnes det mye gode tips for et "riktig" soverom.... men for all del om du liker møre farge er jo brun en farge.... ik noe galt i det, men personlig syns eg den blir for mørk.... 1
muffineline Skrevet 19. mai 2012 #5 Skrevet 19. mai 2012 Enig med tøffelhelt. Ser ikke helt at en brun vegg sammen med lyseblå vil være fint på et soverom.. Jeg tror jeg ville holdt meg til blått, men valgt en mørkere tone enn den som er på veggen fra før. Å ha en kontrastvegg med farge funker best om de andre veggene har en nøytral farge, feks. Hvit, beige eller grå. Men har du farge på veggene, er det best å velge en farge i samme fargeskala til kontrastveggen for at rommet skal få Mest harmoni.
lilletuss87 Skrevet 19. mai 2012 Forfatter #7 Skrevet 19. mai 2012 Tusen takk for mange svar! Jeg skal ta en tur i en malebutikk å få ett par fargeprøver jeg.. Men hva tror dere om tåkedis da? en lys lys grå farge... Bare slo meg at det kanskje vil bli fint...? Tror jeg da.. Men som sagt, ønsker tips
muffineline Skrevet 19. mai 2012 #8 Skrevet 19. mai 2012 Tusen takk for mange svar! Jeg skal ta en tur i en malebutikk å få ett par fargeprøver jeg.. Men hva tror dere om tåkedis da? en lys lys grå farge... Bare slo meg at det kanskje vil bli fint...? Tror jeg da.. Men som sagt, ønsker tips Grå kan nok bli fint ja men er vanskelig når man ikke har sett verken fargen eller rommet. Lykke til med fargevalget.
muffineline Skrevet 19. mai 2012 #9 Skrevet 19. mai 2012 Brun kan være fin på soverommet. Joda, brunt kan være fint, men ikke i kombinasjon med blått. På bildet er jo de andre veggene beige.
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2012 #10 Skrevet 20. mai 2012 En lys lys grønn, eller sjøgrønn farge ville passet veldig fint der, gå til malingsbutikken og kjøp deg en liten fargeprøve du kan prøve med først, dem kan også hjelpe deg med andre farge som passer fint viss det er dyktige folk der;) Oi da. Er du født fargeblind og helt uten estetisk sans du? 1
Gjest Wei Wei Skrevet 20. mai 2012 #11 Skrevet 20. mai 2012 Oi da. Er du født fargeblind og helt uten estetisk sans du? Vi vet jo ikke hvordan den nåværende lyseblå fargen ser ut. Derfor våre kommentarer ikke nødvendigvis passer. Men i noens tanker, så kan disse fargene passe. Som sagt, det spørs hva man ser for seg. Ingen grunn til å kommentere negativt. 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2012 #12 Skrevet 20. mai 2012 Blått og brunt er veldig pent det http://c.shld.net/rpx/i/s/pi/mp/6163/5849428503p?src=http%3A%2F%2Fi886.photobucket.com%2Falbums%2Fac64%2Fyourbabysuperstore%2Fsears1%2F12ac7522.jpg&d=2d53c06ed14ec4577a3ee46107fa35035fb16569 2
lilletuss87 Skrevet 20. mai 2012 Forfatter #17 Skrevet 20. mai 2012 Isblått er helt lys lys blå, nesten som på fargene rundt her man skriver faktisk... Rundt der man kan velge skrift/ størrelse/ smiley osv... Ikke så veldig ulik hvartfall.. Takker for svar alle sammen
lolrita Skrevet 20. mai 2012 #18 Skrevet 20. mai 2012 Hva med å tapetsere en vegg med isblått/hvitt mønster? Laura Ashley har mye fint http://www.lauraashley.com/home-furnishings/wallpaper/icat/hfwallpapers/?esp_filter_pdxtcolgroupft=Blue 2
Tøffelhelt Skrevet 22. mai 2012 #19 Skrevet 22. mai 2012 Brun kan være fin på soverommet. Helt enig det kan være fint, men her er det jo ingen isblå vegger som brukerne har hjemme, her er det en kvit veg og brun som kontrast, er vel caffe latte eller noe sånt som er brukt her....
Tøffelhelt Skrevet 22. mai 2012 #20 Skrevet 22. mai 2012 Oi da. Er du født fargeblind og helt uten estetisk sans du? Øh nei, eg har jobbet ti år i malings forretning, og kan en del om farger og fargespill... mest opp til ka kunden syns blir fint men det er trossalt ett soverom og det skal kunne gå an og sove der og samle energi... Kanskje du mangler en del erfaring og velger og angripe ?kem vett blir jo i grunn bare tull det her da... har hatt noen kunder som ik var forøyde, men det var da kundens valgt å gå imot mine råd...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå