AnonymBruker Skrevet 17. mai 2012 #1 Skrevet 17. mai 2012 Ja, hvorfor er fløte så himla dyrt? Prisen ligger vel på rundt en 50-60 kr/l, mens melka koster vel en 15 kr/l. Det er jo stor forskjell på fettprosent, greit nok det. Jeg trodde bare at råmelk inneholdt en del mer fett en det som skal være i det ferdige melkeproduktet, slik at det overflødige fettet fra melkeproduksjonen må fjernes fra råmelka uansett, og kan brukes til blant annet fløte. Syns bare det er rart at det er 3-4 ganger så dyrt.
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2012 #2 Skrevet 17. mai 2012 Ja, hvorfor er fløte så himla dyrt? Prisen ligger vel på rundt en 50-60 kr/l, mens melka koster vel en 15 kr/l. Det er jo stor forskjell på fettprosent, greit nok det. Jeg trodde bare at råmelk inneholdt en del mer fett en det som skal være i det ferdige melkeproduktet, slik at det overflødige fettet fra melkeproduksjonen må fjernes fra råmelka uansett, og kan brukes til blant annet fløte. Syns bare det er rart at det er 3-4 ganger så dyrt. Nei, vanlig kumelk er vel omtrent det samme som H-melk? Fløte blir vel som med smør og ost. Det har jo også mye høyere kilopris enn melk og mye høyere fettprosent.
Gjest Ludovie Skrevet 17. mai 2012 #3 Skrevet 17. mai 2012 Jeg synes på ingen måte at det er dyrt. Det er jo dessuten noe man bruker veldig mye mindre av enn f.eks. melk, så dermed blir pris pr middag ikke spesielt høy.
Fruktninja Skrevet 18. mai 2012 #4 Skrevet 18. mai 2012 Sist jeg var i Sverige (ca en mnd siden) kostet en liter lettmelk under 10 kroner, og 3 dl fløte under 15 kr.... Er nok noen i Norge som skummer fløten.. (pun intended) 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå