AnonymBruker Skrevet 17. mai 2012 #1 Skrevet 17. mai 2012 Mazyar Keshvari er leder for 17. mai-komiteen i Oslo. Her øker ringevolumet på alarmen min. Hvem er det som velger en utlending til leder av 17. maikomiteen? Jeg leste på nrk.no i går. Der var det blandet en påfallende stor andel bilder av tydelig ikke-vestlige innvandrere inn i alle saker som hadde med 17. mai å gjøre. Hva f..n er det egentlig som foregår?! Hvem har satt denne politiske agendaen? Ikke rart Breivik ble paranoid og spant seg en historie om "kulturmarxister" som i hemmelighet vil bryte ned nasjonen og tørke bort nasjonalitetsfølelsen vår. NRK driver i alle fall med noe sånt, og det gjør jaggu 17. mai-komiteen også. ..og nei, jeg stemmer ikke FrP. Ikke er jeg rasist heller. Jeg synes allikevel opplegget er påfallende og lett kvalmende. 4
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2012 #2 Skrevet 17. mai 2012 Det typisk Norge å ha fokus på innvandrere på dager som 17 mai. Følger med på NRK, og i stad var det intervju med 4 gutter som kalte seg U-lands-noe, og nå er det et innslag fra Tromsø fra en internasjonal cafe, der de serverer mat fra bla annet Eritrea. 1
kråkefjas Skrevet 17. mai 2012 #3 Skrevet 17. mai 2012 (endret) Mazyar Keshvari er leder for 17. mai-komiteen i Oslo. Her øker ringevolumet på alarmen min. Hvem er det som velger en utlending til leder av 17. maikomiteen? Akkurat Mazyar Keshvari trenger du ikke bekymre deg for. Han er så norsk som en utlending kan bli, og han er en meget dyktig politiker med norges interesser i behold. Ellers enig. DEt er skremmende Endret 17. mai 2012 av kråkjefjas 2
Gjest BM2 Skrevet 17. mai 2012 #4 Skrevet 17. mai 2012 Akkurat Mazyar Keshvari trenger du ikke bekymre deg for. Han er så norsk som en utlending kan bli, og han er en meget dyktig politiker med norges interesser i behold. Ellers enig. DEt er skremmende Ah, en legitimerer for FrP. 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2012 #5 Skrevet 17. mai 2012 Keshvari er da langt mer opptatt av å bevare 17.mai norsk enn mange etnisk norske politisk korrekte politikere. Forøvrig har NRK omdøpt 17.mai fra grunnlovsdagen til "feiring av flerkultur". Deres dekning er en konsekvens av dette. 2
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2012 #6 Skrevet 17. mai 2012 17.mai er Norges nasjonaldag og grunnlovsdag - det handler om at Norge fikk grunnloven på Eidsvoll i 1814 og ble selvstendig. Norge har feiret denne dagen side slutten av 1800-tallet hvert år med pomp og prakt, mye mer enn andre feirer sin nasjonaldag. Jeg mener at det er dette det selvfølgelig skal handle om, norske flagg, 17.mai tog, musikkorps, drillpiker, pøler, brus og is. Glede og hurrarop! Bunad, folksdrakter og et festpyntet folk. Derfor syns jeg det er greit at de som ikke opprinnelig kommer fra Norge kan pynte seg i sine nasjonaldraker og å servere sine nasjonalretter, for vi er jo et flekulturelt samfunn - MEN 17.mai skal ikke endres på utover dette! 17.mai er 17.mai - slik jul er jul. Norge er i hovedsakelig et kristent protestantisk land, noe vi alltid har vært og er stolt over, og her er de offentlige høytidsdager jul, påske, 17.mai og pinse ... og det vil fortsette å være slik selv om vi får et flerkulturet samfunn. Norge har en historie der vi går helt tilbake til vikingtiden, og der vi har vært under Danmark og Sverige siden svartedauden, og der vi har opplevd 2.verdenskrig. Vi er stolt over å være norske, og det er et godt, fritt og trygt land å bo i, og sånn håper jeg det fortsatt skal være. Være nye landsmenn må tilpasse seg vårt levesett og våre regler, for her vil vi ikke gå tilbake til steinalderen! 4
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2012 #7 Skrevet 17. mai 2012 Keshvari er da langt mer opptatt av å bevare 17.mai norsk enn mange etnisk norske politisk korrekte politikere. Forøvrig har NRK omdøpt 17.mai fra grunnlovsdagen til "feiring av flerkultur". Deres dekning er en konsekvens av dette. Handler ikke 17.mai om grunnlovsdagen og at vi ble selvstendige? Greit at vi skal feire som flerkulturelle, men i hovedsak handler feireingen om en ting... VI SKAL DA FOR POKKER IKKE TILPASSE OSS VÅRE NYE LANDSMENN??? 4
apekatt Skrevet 17. mai 2012 #8 Skrevet 17. mai 2012 Først så klager dere på at innvandrere ikke er med i politikken eller at de ikke gidder å integrere seg. Nå klager dere på det motsatte. Fyfaen sier jeg bare, og neida du er ikke rasist du, du er bare realist i likhet med alle andre som blir KVALM av at ikke-vestlige tar del i det norske kulturen. 4
sebastianen Skrevet 17. mai 2012 #9 Skrevet 17. mai 2012 Heia Mazyar, det er en meget dyktig ung mann. 3
kråkefjas Skrevet 17. mai 2012 #10 Skrevet 17. mai 2012 Norge er i hovedsakelig et kristent protestantisk land, noe vi alltid har vært og er stolt over, Snakk for deg selv. Norge er sekulært og har ingen statsreligion. 4
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2012 #11 Skrevet 17. mai 2012 Først så klager dere på at innvandrere ikke er med i politikken eller at de ikke gidder å integrere seg. Nå klager dere på det motsatte. Fyfaen sier jeg bare, og neida du er ikke rasist du, du er bare realist i likhet med alle andre som blir KVALM av at ikke-vestlige tar del i det norske kulturen. Jeg er virkelig ikke rasist. Jeg har venner fra alle verdensdeler, både innfødte, importerte og imigrerte. Det jeg reagerer på er følgende: andelen ikke-vestlige innvandrere i Norge er ikke stor, den er forsvinnende liten. Se til Molde, Mosjøen, Alta, Røros.... Andelen ikke-vestlige i Oslo, som er den eneste multikulturelle byen i dette landet, er ca 1/4? (eller mindre). Av disse er det svært mange som ikke definerer seg selv som norske. Den andelen ikke-vestlige nordmenn vi da sitter igjen med er ikke stor. Hvorfor dominerer disse NRKs 17. mai-saker den 16. mai? (NRK har fikset det nå, så noen har sikkert snakket noen til fornuft, men likefullt var det "multikulturell" dominans så det ljomet på den nettsiden i går.) Skjønner noen hva det er jeg reagerer på? Den politiske agendaen. Den provoserer! 1
TheHairyToothfairy Skrevet 17. mai 2012 #12 Skrevet 17. mai 2012 (endret) jeg driter loddrett i hva farge folk har på huden. så lenge du gidder gå inn for å tilføre landet ditt beste, tilpasse deg disse potetdyrkerne som har bygget landet og viser en viss respekt for vår historie - velkommen og føl deg som hjemme. delta gjerne i nasjonaldagen vår, hurra for konstitusjonen vår! edit: OG! stiller du spørsmål ved ting som oppriktig bør stilles spørsmål ved i dette landet; da er du mer enn velkommen! Endret 17. mai 2012 av WildThing
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2012 #13 Skrevet 17. mai 2012 Jeg er virkelig ikke rasist. Jeg har venner fra alle verdensdeler, både innfødte, importerte og imigrerte. Det jeg reagerer på er følgende: andelen ikke-vestlige innvandrere i Norge er ikke stor, den er forsvinnende liten. Se til Molde, Mosjøen, Alta, Røros.... Andelen ikke-vestlige i Oslo, som er den eneste multikulturelle byen i dette landet, er ca 1/4? (eller mindre). Av disse er det svært mange som ikke definerer seg selv som norske. Den andelen ikke-vestlige nordmenn vi da sitter igjen med er ikke stor. Hvorfor dominerer disse NRKs 17. mai-saker den 16. mai? (NRK har fikset det nå, så noen har sikkert snakket noen til fornuft, men likefullt var det "multikulturell" dominans så det ljomet på den nettsiden i går.) Skjønner noen hva det er jeg reagerer på? Den politiske agendaen. Den provoserer! 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå