Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvordan feirer du 17.mai?

Selv har ikke jeg noe spesielt forhold til 17.mai, og siden det ble meldt regn her jeg bor holder jeg meg hjemme. Blir nok husvask, litt rydding og litt ekstra god mat :)

  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Bobler
Skrevet

Drar alltid til faren min hvor vi griller og spiser spekemat, grillmat, potetsalat og bløtkake :)

Også tar jeg kanskje en tur på tivoliet hvis været sier ja. :) Har fra før av tilbragt to timer i skogen.

Skrevet

Jeg skal egentlig bare være hjemme alene. Har ikke noe spesielt fore.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er norsk men jeg støtter ikke noen form for nasjonalisme, verken den ekstreme eller den *positive*.

Alle Europeiske land er like bra! <3 (nei, jeg er ikke på venstresiden, jeg stemmer Høyre :) )

Så jeg skal ikke feire 17 mai. Har ikke feiret 17 mai siden jeg gikk på barneskolen, og det er 18 år siden...

Så i dag skal jeg kose meg foran dataen, rydde leiligheten, spise vanlig god mat, sushi eller kylling.

I kveld skal jeg kanskje til kjæresten min, men ellers skal jeg være alene sammen med hunden min. :)

Ønsker alle en koselig dag, også de som ikke feirer eller dem som feirer helt alene.

  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg får ofte inntrykk av at alle andre nordmenn er jeg digger flagg/patriotisme "Norge er best", bunader osv?

Er det egentlig sånn? Er jeg den eneste som syns det er flaut når andre sier "gratulerer med dagen" til hverandre på 17 mai? :sjenert:

Skrudde på 17 mai sendingen på Nrk i sted...kleint! :ninja:

  • Liker 1
Skrevet

Jeg er utenlands på 17.mai for første gang, og tenkte egentlig å dra til Edinburgh siden de har feiring der, men jeg har blitt så forkjøla at det utgikk :forkjola: Og det regner - hakket mer enn vanlig.

Skal kose meg hjemme, har handla inn spekemat, alt som trengs til en stilig kyllingsalat, iskrem og jordbær, så blir nok koselig likevel :)

Håper alle får en trivelig dag :)

AnonymBruker
Skrevet

Folk må da få lov til å feire og være glad i dag, og gjøre som de selv ønsker. 17. mai er vel kanskje mest for barna sin del, men om folk vil ta på seg finstasen, vifte med flagg og rope "gratulerer med dagen" til hverandre, så er det i mine øyne bare flott. Vi har et fint land, og vi har nå en dag hvor vi feirer alt som er positivt med landet vårt.

Her i huset blir det veldig rolig i dag. Vi lager oss en god lunsj, og hvis jeg er heldig, så får jeg dratt med meg kjæresten til byen litt senere.

Tror ihvertfall jeg har mistet den store gleden jeg hadde over denne dagen da jeg var mindre. Spiste masse is, så på russetoget og folketoget, lagde dikt på skolen som skulle leses opp.. Har ikke den gleden nå lengre

  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Folk må da få lov til å feire og være glad i dag, og gjøre som de selv ønsker. 17. mai er vel kanskje mest for barna sin del, men om folk vil ta på seg finstasen, vifte med flagg og rope "gratulerer med dagen" til hverandre, så er det i mine øyne bare flott. Vi har et fint land, og vi har nå en dag hvor vi feirer alt som er positivt med landet vårt.

Her i huset blir det veldig rolig i dag. Vi lager oss en god lunsj, og hvis jeg er heldig, så får jeg dratt med meg kjæresten til byen litt senere.

Tror ihvertfall jeg har mistet den store gleden jeg hadde over denne dagen da jeg var mindre. Spiste masse is, så på russetoget og folketoget, lagde dikt på skolen som skulle leses opp.. Har ikke den gleden nå lengre

Her ødela de nok 17.mai for 90%+ av ungene :P

AnonymBruker
Skrevet

Hjemmne hos familien, litt kjedelig, ikke alle som er hjemme men søstra mi kommer senere. Lite søttende stemning her men har ikke andre planer så..

Gjest Vampen
Skrevet

Jeg skal skrive ferdig semesteroppgaven som må leveres i morgen.. :sukk: Jeg har egentlig ikke feiret 17. mai på flere år, nettopp fordi det er midt i eksamensperioden.

AnonymBruker
Skrevet

Bor på et mindre sted hvor vi ikke kjenner så mange og det regner. Skal kose meg inne med mannen min, god mat, film og kos :rodmer:

Liker egentlig å gjøre litt ut av 17.mai, men nå kom det en etterlengtet fridag for oss begge, jeg er gravid og det er langt å dra helt til hjemstedet bare for en dag. Dette passa oss veldig godt i år!

Kos dere damer!

Skrevet

Vi ha voksne barn som ikke bor hjemme lenger, så jeg og mannen gjør akkurat det vi har lyst til på en dag som denne.

Vi har nettopp kommet hjem fra skogstur med hundene, og nå venter vi at datter og svigersønn kommer, så skal vi grille og kose oss.

Skrevet

vært ute og hedret shetlands-larsen bautaen sammen med andre veteraner, og marsjert litt i toget i morges sammen med dem. så er det jobbings resten av kvelden fra 16.00.

AnonymBruker
Skrevet

blir litt småglad av å lese at ikke alle skal kose seg i byen med hipp hipp hurra og være med alle vennene og familiene sine. selv skal jeg være hjemme alene og se film og spise is, haha! :)

ønsker alle en fortsatt finfin dag :))

Gjest Nenya82
Skrevet

Jeg feirer den heller ikke.Samboer vil ikke være med ut,og jeg kjenner ikke så mange her så gidder ikke dra ut alene.Bor på en liten plass i tillegg og feiringen her er mest for barn egentlig,men har hatt en koselig dag hittil.

Har gått tur med samboer,spist is og egentlig ikke gjort så mye.Senere blir det nok litt god mat og kos :)

Skrevet

Jeg var ute og kikket på barnetoget, så tuslet jeg hjem og har brukt resten av dagen så langt på å bake, høre radio og surfe på nett.

Snart skal jeg på tur i skauen, og så venter en god dusj og ei flaske rødvin til litt senere.

Så langt har det vært en deilig dag.

:heks:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...