Silfen Skrevet 17. mai 2012 #1 Skrevet 17. mai 2012 For det tenker jeg at jeg hadde trodd. Her står det folk og synger til de og vifter med flagg og går og går og går for å se de. De er jo bare mennesker, i en rolle. Så står de der på balkongen og ser på alle tullingene som synger og smiler og jubler mens de egentlig ville hatt en deilig, lang 17.maifrokost og bare latet seg. Så ja, jeg lurer på om de tenker at vi er komplette tullinger, der de står og smiler og vinker ned til maurtuen ... 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2012 #2 Skrevet 17. mai 2012 Jeg tror de synes det er hyggelig. Man går jo ikke i tog pga av kongefamilien. Vi feirer Norge, ikke Harald. i alle andre byer går vi også i tog, uten at målet er kongefamilien. 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2012 #3 Skrevet 17. mai 2012 For det tenker jeg at jeg hadde trodd. Her står det folk og synger til de og vifter med flagg og går og går og går for å se de. De er jo bare mennesker, i en rolle. Så står de der på balkongen og ser på alle tullingene som synger og smiler og jubler mens de egentlig ville hatt en deilig, lang 17.maifrokost og bare latet seg. Så ja, jeg lurer på om de tenker at vi er komplette tullinger, der de står og smiler og vinker ned til maurtuen ... Her tror jeg det er du som er en tulling. De alle fleste barna som går i barnetoget i Oslo gleder seg lenge på forhånd og synes det er stor stas. 2
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2012 #4 Skrevet 17. mai 2012 Ikke at jeg vet hva de tenker om oss, men jeg tror at de er så inngrodd i tradisjonene sine at dette er helt normalt for dem. At de ikke tenker over hvor rar situasjonen egentlig er. Jeg kan tenke meg at det er rarest for de som ikke har vært en del av kongefamilien hele livet sitt, f.eks. Mette Marit. 1
Silfen Skrevet 17. mai 2012 Forfatter #5 Skrevet 17. mai 2012 Her tror jeg det er du som er en tulling. De alle fleste barna som går i barnetoget i Oslo gleder seg lenge på forhånd og synes det er stor stas. Hvor har jeg sagt noe om barna i toget? Ikke at jeg vet hva de tenker om oss, men jeg tror at de er så inngrodd i tradisjonene sine at dette er helt normalt for dem. At de ikke tenker over hvor rar situasjonen egentlig er. Jeg kan tenke meg at det er rarest for de som ikke har vært en del av kongefamilien hele livet sitt, f.eks. Mette Marit. Ja, kanskje det er slik. Jeg tror iallfall jeg hadde sett på det som temmelig surrealistisk hadde jeg stått der.
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2012 #6 Skrevet 17. mai 2012 For det tenker jeg at jeg hadde trodd. Her står det folk og synger til de og vifter med flagg og går og går og går for å se de. De er jo bare mennesker, i en rolle. Så står de der på balkongen og ser på alle tullingene som synger og smiler og jubler mens de egentlig ville hatt en deilig, lang 17.maifrokost og bare latet seg. Så ja, jeg lurer på om de tenker at vi er komplette tullinger, der de står og smiler og vinker ned til maurtuen ... Hvor har jeg sagt noe om barna i toget? Det er da stort sett barn som vinker og smiler og roper hurra til kongefamilien? Men det altså de voksne som er tullinger og idioter? Herregud.
Gjest Cuntzilla Skrevet 17. mai 2012 #7 Skrevet 17. mai 2012 Jeg tror kongen digger 17. mai, ser på han at han kjenner en utrolig stolthet for landet sitt. Hadde jeg stått der på balkongen så hadde jeg sikkert boblet over av nasjonal fryd og glede. Og det er det også mange av de som går i tog som gjør! Forøvrig så har jeg aldri gått og gått bare for å se en konge, da måtte vi trasket 50-60 mil. Vi feirer faktisk 17. andre steder i landet også =) 2
Silfen Skrevet 17. mai 2012 Forfatter #8 Skrevet 17. mai 2012 Det er da stort sett barn som vinker og smiler og roper hurra til kongefamilien? Men det altså de voksne som er tullinger og idioter? Herregud. Leser du hva jeg skriver? Jeg har da ikke sagt noen verdens ting om at folk ER idioter. Jeg syns barnetog er kjempekoselig, det er ikke DET som er temaet her. Er det mulig ...
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2012 #9 Skrevet 17. mai 2012 Leser du hva jeg skriver? Jeg har da ikke sagt noen verdens ting om at folk ER idioter. Jeg syns barnetog er kjempekoselig, det er ikke DET som er temaet her. Er det mulig ... Er det mulig å tro at kongefamilien mener at vi er iditer fordi vi feirer 17 mai? 1
Gjest Cuntzilla Skrevet 17. mai 2012 #10 Skrevet 17. mai 2012 Jeg syns barnetog er kjempekoselig Men det gjør ikke kongefamilien? 1
Silfen Skrevet 17. mai 2012 Forfatter #11 Skrevet 17. mai 2012 Men det gjør ikke kongefamilien? Hva vet jeg? Jeg fikk bare en tanke da jeg sitter og ser på tv og jeg tror at JEG hadde syns at det hadde vært helt tåpelig å stått slik, så da spør jeg et enkelt spørsmål. Men folk tilter jo. Ro ned, det er 17. mai. Blir jo akkurat det samme med superstjerner, jeg kan godt innbille meg at de syns blodfans er patetiske, selv om det er fansen som holder de med penger.
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2012 #12 Skrevet 17. mai 2012 Men det gjør ikke kongefamilien? Nei, de mener at vi er komplette tullinger.
Capricorn Skrevet 17. mai 2012 #13 Skrevet 17. mai 2012 Det tror jeg ikke de syns. Jeg tror de syns det er rørende, koselig og ser på det som en ære å står der å se folket hylle landet. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå