Gå til innhold

Utenlandsk lege var nedlatende.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet (endret)

Idag var jeg hos min nye fastlege for første gang. Jeg fikk tildelt en random en, og jeg tenkte at jeg bare ville prøve denne fastlegen.

Han var utenlandsk og veldig nedlatende mot meg. Med en gang jeg kom inn på kontoret virket han uinteressert i problemet mitt.

Jeg sliter med depresjon og angst og ville gjerne få hjelp med dette. Jeg hadde også hudproblem, og han ville egentlig ikke se på det.

Hele tiden virket han aggressiv og truende overfor meg, og han hadde ingen respekt for meg.

Til slutt bare reiste jeg meg og sa at dette gadd jeg ikke, og jeg gikk. Han bare så sint på meg og utstrålte "Your loss". Virket ikke som om han syns det var noe tap?

Jeg sprang på do og gråt, så betalte jeg og gikk...

Jeg vil gjerne bytte fastlege, men aner ikke hvordan man gjør det.

Jente på 25..

Endret av Bond
Videoannonse
Annonse
Gjest Purelove
Skrevet

Herregud! Skjerp deg nå ts, virkelig! At han er sån, har ingenting med bakgrunnen hans å gjøre. Har vært borti FLERE leger som er NORSKE, men som er de aller verste.. Det er nok personligheten hans som er dårlig, ikke bakgrunnen! Det du skal gjøre nå er å bytte fastlege, fordi han er en dårlig lege.

• Liker 25
Gjest O___o
Skrevet

Bytt fastlege.

Mange leger har sammme syn på menneskekroppen som bilmekanikere har på bil.

De finner feil - prøver å se sammenheng og logikk i kroppens maskineri.

Å prate med mennesker - ta hensyn - å ha terapeutiske samtaler og ta hensyn til komplekser ol.

er veldig få leger så veldig gode på.

Og det uansett hvilket land de er i fra.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor tillater dere moderatorere at sånne tråder som dette der eneste formål er å spre hat mot visse folkegrupper? "slem utlending" bla bla. Så jævla relevant for saken ts!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også opplevd dette. Min mor er sykepleier og visste hvordan han var, og ville at jeg skulle ta med meg faren min inn til selve timen (uten å si noe om hvordan han var til meg), jeg avslo selvfølgelig dette siden jeg var 18 år det ville vært ubehagelig å ta med pappa inn. Jeg gråt når jeg kom hjem og min mor fortalte meg da hvordan han var og at det var derfor hun ville at jeg skulle ta med pappa inn på legekontoret. Samme lege tok med seg konen til India når hun skulle føde fordi sykehusene i Norge ikke er gode nok.

Han skulle være anestesilegen min under en operasjon en del år etter og jeg ga grei beskjed om at den fyren ikke fikk lov å prate til meg pga tidligere dårlig behandling. Fikk nye ansestesilege.

• Liker 4
Skrevet

Om det har å gjøre med at han er utenlandsk eller ei er vel urelevant, dårlige leger finnes i alle former og fasonger. Men send en klage på ham til fylkeslegen og bytt så fastlege. Ikke la slikt gå ustraffet hen.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet (endret)

TS her! Problemer var at han var nedlatende mot meg.

Ja, jeg vet at norske leger kan være dårlige også, men de er sjelden nedlatende. Om de er nedlatende så er det fordi de er arrogante og føler seg bedre med legeutdannelsen sin. De har nemlig jeg også møtt.

Har byttet fastlege ... men hvorfor får jeg ikke lov til å skrive hvor dårlig han behandlet meg? Er det bare lov å skrive det om etnisk norsk leger? Om de er utenlandske skal vi ta de med silkehansker?

Endret av Bond
  • Liker 11
AnonymBruker
Skrevet (endret)

Lady GaGa, det er lov å klage på norske, tsjekkiske og nederlandske leger også.

Endret av Bond
  • Liker 6
Skrevet

Hvis ts viste samme oppførsel og nedlatende holdning som hun gjør i denne tråden fikk hun det hun fortjente, ikke mer, ikke mindre!

• Liker 3
Skrevet (endret)

TS her! Problemer var at han var nedlatende mot meg. Jeg skriver ikke hvilken nasjonalitet han opprinnelig er fra, fordi jeg vil ikke spre hat, men vi kan nå alle gjette oss til hvilken religion han tilhører ...

Det eneste jeg ville spre er hvor dårlig noen mannlige ikke-vestlige er overfor norske kvinner ...

Ja, jeg vet at norske leger kan være dårlige også, men de er sjelden nedlatende. Om de er nedlatende så er det fordi de er arrogante og føler seg bedre med legeutdannelsen sin. De har nemlig jeg også møtt.

Har byttet fastlege ... men hvorfor får jeg ikke lov til å skrive hvor dårlig han behandlet meg? Er det bare lov å skrive det om etnisk norsk leger? Om de er utenlandske skal vi ta de med silkehansker?

Nei, men hvis det er hans opptreden som lege du synes er feil, er det helt irrelevant å blande inn hvor vedkommende er i fra. Han kan være en elendig lege og uten et snev av proffesjon ovenfor sine pasienter, men da er det akuratt det og intet annet vi skal fokusere på i denne saken.

Det virker utydelig hvorvid du vil frem til at visse leger må forbedre seg i oppførsel, eller om du mener det er innvandrere som må gjøre tilsvarende. I begge tilfeller er det helt greit å diskutere om du er saklig, men la nå vær å blande dem sammen i en sak hvor kun den ene er relevant.

EDIT.

Endret av yes2yes
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også opplevd dette. Min mor er sykepleier og visste hvordan han var, og ville at jeg skulle ta med meg faren min inn til selve timen (uten å si noe om hvordan han var til meg), jeg avslo selvfølgelig dette siden jeg var 18 år det ville vært ubehagelig å ta med pappa inn. Jeg gråt når jeg kom hjem og min mor fortalte meg da hvordan han var og at det var derfor hun ville at jeg skulle ta med pappa inn på legekontoret. Samme lege tok med seg konen til India når hun skulle føde fordi sykehusene i Norge ikke er gode nok.

Han skulle være anestesilegen min under en operasjon en del år etter og jeg ga grei beskjed om at den fyren ikke fikk lov å prate til meg pga tidligere dårlig behandling. Fikk nye ansestesilege.

Det samme opplevde jeg da jeg var 19 og skulle til en utenlandsk lege med ørebetennelse. Dette var før fastlege-ordningen kom, så da kom du bare inn til første ledige lege på legekontoret.

Legen var nedlatende mot meg og så surt på meg, og fikk meg til å føle meg ille til mote.

Det er litt vanskelig å være ung og usikker dame, og å sitte der med en lege på 50 år som ser ned på deg hele tiden, og tror at du er DEN flyfilla. Jeg var forresten jomfru, selv om jeg gikk på fhs. :gjeiper: Og jeg var sjenert og stille og rolig av meg.

Han var kanskje også nedlatende fordi han visste at faren min hadde dødd året i forveien, og at han da kunne ha null respekt for meg. Jeg kom fra et lite sted, så alle kjenner nesten alle..og mange visste hvem jeg var.

Da jeg sa at jeg ikke tålte penicillin, bare fnyste han og spurte hvem som hadde sagt det. Jeg sa at mamma hadde sagt det, for hun minnet meg på det rett før jeg skulle dra til legen, og da sa legen "Du skal ikke tro på alt morra di sier!"

Jeg klarte ikke si mer, og da jeg skulle gå var jeg helt nedbrutt. En venninne som var med meg ventet på venterommet, og hun hadde lommeboken min. Jeg sa jeg måtte hente lommeboken min, og gikk for å hente den. Da gikk han helt opp i ryggen min med vilje hele veien til venterommet, og venninne min så passe sjokkert ut når hun så oppførselen til legen, og hun så hvor fælt jeg hadde det. Jeg betalte og gikk gråtende derifra. Aldri har en mann fått meg til å føle meg så lite verdt og elendig.

Mamma ringte ned på legekontoret samme dag og klagde på feilmedisinering og legens oppførsel.

• Liker 2
Skrevet

Jeg visste ikke at noen legekontor holdt åpent idag da det er flaggdag?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis ts viste samme oppførsel og nedlatende holdning som hun gjør i denne tråden fikk hun det hun fortjente, ikke mer, ikke mindre!

Vel, jeg er en snill og høflig person. Er stille og rolig, og behandler alle bra, men jeg klarer å si ifra om folk går over grensen min.

Jeg ble sjokkert over oppførselen hans, derfor sa jeg rett ut at dette gadd jeg ikke, og jeg gikk. Når han var uhøflig, gadd jeg ikke sitter der å smile og nikke og ta imot dritt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg visste ikke at noen legekontor holdt åpent idag da det er flaggdag?

Om du klarer å lese skikkelig, skjønner du at TS ikke var på legekontoret idag :gjeiper:

• Liker 2
Skrevet

Om du klarer å lese skikkelig, skjønner du at TS ikke var på legekontoret idag :gjeiper:

Aah, et nattinnlegg :fnise:

Til TS, jeg tror mange leger har et holdningsproblem, og de jeg har hatt problemer med tidligere har vært svenske eller norske, men å si ifra der og da, huff det er verre.

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor tillater dere moderatorere at sånne tråder som dette der eneste formål er å spre hat mot visse folkegrupper? "slem utlending" bla bla. Så jævla relevant for saken ts!

Det er relevant fordi det handler om holdningen han hadde overfor ts.

• Liker 3
Skrevet

Det jeg reagerte mest på var at du frivillig betalte for en tjeneste du tilsynelatende ikke fikk...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det jeg reagerte mest på var at du frivillig betalte for en tjeneste du tilsynelatende ikke fikk...

Ja, men hva skulle jeg gjøre? Orker ikke å få regning i posten heller.

Jeg turte jo ikke si ifra til de i resepsjonen. Jeg sliter med sosial angst og dermed svimlet alt for meg da jeg gikk sint fra fastlegen, og bare betalte og fortet meg derifra..

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...