Gjest Gjest Skrevet 16. mai 2012 #1 Skrevet 16. mai 2012 Hei. Jeg har akkurat begynt på P-piller, begynte på første mensdag, slik som det sto. Skulle vært ferdig på mandag, men jeg "blør" fortsatt. Ikke veldig mye, og det er ikke direkte blod heller.. Det er liksom mørkebrun utflod. Hvor lenge er det vanlig at dette pågår?? Skal være med kjæresten i helga, og hadde jo tenkt til å ha sex, men har jo ikke lyst til det hvis jeg blør eller har brun utflod. Det er jo bare forferdelig ekkelt. Tror dere det er ferdig til lørdag? Eller pleier det å vare veldig lenge?
drosophilia Skrevet 17. mai 2012 #2 Skrevet 17. mai 2012 Hei. Jeg har akkurat begynt på P-piller, begynte på første mensdag, slik som det sto. Skulle vært ferdig på mandag, men jeg "blør" fortsatt. Ikke veldig mye, og det er ikke direkte blod heller.. Det er liksom mørkebrun utflod. Hvor lenge er det vanlig at dette pågår?? Skal være med kjæresten i helga, og hadde jo tenkt til å ha sex, men har jo ikke lyst til det hvis jeg blør eller har brun utflod. Det er jo bare forferdelig ekkelt. Tror dere det er ferdig til lørdag? Eller pleier det å vare veldig lenge? Dette er ganske vanlig når man begynner på p-piller, og dessverre helt individuelt. Noen ganger fortsetter det en stund. Det heter "spotting". Vanligvis er man normalisert etter 3mnd, vanligvis fortere. Dette handler om at kroppen din må tilpasse seg ny hormontilførsel. Personlig har jeg alltid hatt det fra og til en dag eller to de første par ukene jeg har startet eller byttet p-piller.
Wednesday Skrevet 17. mai 2012 #3 Skrevet 17. mai 2012 "mørk brun utflod" er blod. Når blod koagulerer (tørker) blir det mørkt. Dette er med andre ord ikke friskt blod, men blod som har vært i kroppen en stund. Dette er helt normalt og ufarlig
drosophilia Skrevet 17. mai 2012 #4 Skrevet 17. mai 2012 "mørk brun utflod" er blod. Når blod koagulerer (tørker) blir det mørkt. Dette er med andre ord ikke friskt blod, men blod som har vært i kroppen en stund. Dette er helt normalt og ufarlig Ja, glemte å si det. Det er jo bittesmå "mensblødninger" fordi kroppen er forvirret over hvor den er i syklusen pga. nye hormoner.
Gjest Gjest Skrevet 18. mai 2012 #5 Skrevet 18. mai 2012 Æsj, så kjedelig, og ikke minst ubeleilig. Får bare håpe at det gir seg i løpet av dagen da.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå