Gå til innhold

Hovedsteder i Europa

Fremhevede innlegg

Skrevet

Sofia og Praha er utvilsomt Europas flotteste hovedsteder

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har kun vært i Oslo, Stockholm, København, Berlin og Warszawa. Jeg må nok si jeg likte Warszawa best, men Berlin er nok finere. Men jeg kunne gjerne bosatt meg i Warszawa! Oslo synes jeg ikke er noen fin by. :)

Skrevet
:hjerte: Amsterdam :hjerte:
AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på om det finnes noe annet land i verden hvor folk slenger så mye dritt og snakker så mye stygt om hovedstaden sin som her i Norge? Det finnes liksom ikke grenser for hva folk kan tillate seg å si om Oslo og oss som bor her. Jeg elsker byen min, selv om jeg ikke synes området rundt Oslo S er direkte vakkert, men Oslo er da mere enn det dere ser når dere går av toget. Her i landet hater folk rett og slett hovedstaden sin.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på om det finnes noe annet land i verden hvor folk slenger så mye dritt og snakker så mye stygt om hovedstaden sin som her i Norge? Det finnes liksom ikke grenser for hva folk kan tillate seg å si om Oslo og oss som bor her. Jeg elsker byen min, selv om jeg ikke synes området rundt Oslo S er direkte vakkert, men Oslo er da mere enn det dere ser når dere går av toget. Her i landet hater folk rett og slett hovedstaden sin.

Jeg har inntrykk av at de fleste av oss som er oppvokst i Oslo liker byen vår godt. Men det finnes en del sure besøkende og bitre innflyttere som liker å klage. Oslo er en flott by å bo og jobbe i, og jeg har også inntrykk av at utenlandske turister liker byen.

De vakreste hovedstedene i Europa vil jeg si er Paris, Praha og Tallinn. Stockholm er også en fin by, som minner mye om Oslo. Men den har en finere gamleby, mens vi dessverre har revet for mye av det gamle.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er så norsk som man kan bli, jeg har vært i Oslo flere ganger, og jeg synes ikke byen er noe flott. Hvorfor er det et problem?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er mange fine hovedsteder i Europa, men Oslo er den eneste jeg vil bo i.

Oslo_%20Norway.jpg?m=1317508015

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så norsk som man kan bli, jeg har vært i Oslo flere ganger, og jeg synes ikke byen er noe flott. Hvorfor er det et problem?

Det er det at folk absolutt må fortelle meg hvilken drittby jeg bor i som er problemet mitt. Jeg reiser mye i forbindelse med jobben, og uansett hvor jeg kommer - når jeg forteller at jeg bor i Oslo er det liksom ikke måte på hvor mye dritt folk må slenge. "Hvordan orker du å bo i det hølet der?", "Jeg hadde aldri klart å bo der.", "I Oslo er det jo bare gjenger og narkotika!", "Vi har det mye bedre her med frisk luft og natur." osv osv. Hvorfor er det så akseptert å snakke stygt om andres hjemsted? Dett er jo folk jeg ikke kjenner engang? Hvis jeg møter et menneske fra Narvik sier jeg da ikke "Fy faen så stygg den byen er! Hadde ikke orka å oppholde meg der en time engang!"!

• Liker 8
Gjest Jytte
Skrevet

For meg er det ingen byer som slår København. Den har et historisk sus over seg - samtidig som man finner det beste og mest moderne både innen gastronomi, design ... selve stemningen i København gjør det til den desidert mest attraktive hovedstaden jeg har besøkt. Og den eneste jeg bestandig lengter tilbake til. Reiser dit minst et par ganger i året :rodmer:

AnonymBruker
Skrevet

Det er selvsagt ikke noe problem.

Problemet er nå noen nærmest insinuerer at andre er tullete og gale som kan finne på å si at de synes Oslo er en fin by.

• Liker 5
Skrevet

Jeg er fra Oslo, men personlig synes jeg byen er den styggeste av de hovedstedene jeg har vært i i Europa (og ja, jeg har vært i 17 av dem flere ganger, og bodd i 4 av dem). Jeg synes Oslo er så stygt at jeg flyttet derfra for flere år siden. Men det er min mening, og at folk liker den er ikke noe problem for meg så lenge jeg slipper å bo der. Nå skal det også sies at man dessverre skal lete lenge etter en by eller sted i Norge som er virkelig pen når det gjelder byggninger. Naturen derimot er jo helt fantastisk og uslålig spør du meg! Synd at stygge firkantede betongblokker av bygg skal "ødelegge" den fine naturen rundt den.

Menneskene derimot er jo veldig hyggelige da, men det er jo virkelig få steder i Oslo som har koselige gater og fine bygg.

• Liker 1
Skrevet

Sofia og Praha er utvilsomt Europas flotteste hovedsteder

Nå ble jeg litt glad :)

Gjest Vodka
Skrevet

Jeg har ikke vært i så mange hovedsteder i Europa, men jeg har likt alle jeg har vært i og det er ingen av dem jeg ikke vil dratt til igjen. :)

hvis du synes det er stygt, burde du reise til Havana. Husene er falleferdig ;) Men synet av stranden litt utenfor hovedstaden gjør det godt i igjen :gjeiper:

Jeg synes det er kjempefint i Havana :rodmer:

De gamle husene er falleferdige ja, men det er fin arkitektur og man ser jo at de har vært veldig flotte en gang, og jeg synes de har sjarm. :)

AnonymBruker
Skrevet

Oslo er en fæl by. Jobber i Oslo og bor i Akershus.

Gjest Vodka
Skrevet

En hovedstad jeg har veldig lyst til å besøke, er Ljubljana. Det ser så fint ut på bilder. :)

Skrevet

Roma og København, med København som favoritt av de to.

Oslo kjenner jeg ikke så godt, men jeg syns absolutt ikke det er en stygg by, den har absolutt sin sjarm!

:heks:

Skrevet

Roma. :hjerter: Og Lisboa på en god andreplass.

(Jeg har bare vært i Oslo, København, London, Berlin, Paris, Lisboa, Roma og Riga. Føler egentlig ikke at jeg kan uttale meg så veldig bastant på hvilken som er den fineste i hele Europa, men... :sjenert: )

AnonymBruker
Skrevet

Mange stygge bygg fra -60 tallet og oppover med "sjel"? Tror du må ta deg en tur rundt i andre hovedsteder og sjekke litt ;-)

Hva?

I indre by er det aller meste fra 1880-1920. Enkelte bygg er endatil fra 1700- eller 1600-tallet. Det være seg Sentrum, Frogner, Uranienborg, Grünerløkka, St. Hanshaugen, Torshov, Gamlebyen, m.m.

Skrevet

Med unntak av mitt kjære, kjære Oslo, (bør vel nesten holde den utenfor) er Berlin en helt fantastisk by :)

Gjest Raindrops
Skrevet

Jeg har bare vært i Amsterdam av hovedstedene (utenom Oslo og en flyplass i Paris), men jeg likte Amsterdam veldig godt :) Oslo har jeg et helt nøytralt forhold til, lang ifra den flotteste byen jeg har sett.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...