Gå til innhold

Helsesøstre som er menn.

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Ja, er det mange mannlige helsesøstre i dette landet?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

nei, det er det ikke.

Om du googler det så finner du sikkert en statistikk på det.

Gjest trådstarter
Skrevet

Jeg ble ikke noe klokere etter å ha forsøkt å google emnet.

Kan noen som er litt flinkere til dette hjelpe meg med å finne ut av hvor mange menn som faktisk er helsesøster i Norge?

AnonymBruker
Skrevet

I følge google så er under en halv prosent av dagens jordmødre og helsesøstre menn.

Skrevet

helse.....bror? hehe:)

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg leter litt mer (tok meg 1 minutt egentlig), så står det at 9 av 2918 medlemmer i Landsforbunder for helsesøstre er menn.

Her

Gjest Gjest
Skrevet

Hvor mange mannlige helsesøstre er det i Østfold?

Jeg har litt subjektivt inntrykk av at dette fylket er veldig tradisjonelt når det gjelder yrker.

Jeg synes det virker som om det er veldig mange kvinner i de

typiske omsorgsyrkene i dette fylket.

AnonymBruker
Skrevet

Siden det er 9 mannlige helsesøstre med i foreningen, så er jo ikke det nok til en pr fylke. Så det er nok mange fylker som ikke har mannlige helsesøstre eller jordmødre.

Skrevet

Ja, er det mange mannlige helsesøstre i dette landet?

Nei, menn mottas ikke akkurat med åpne armer i dette yrket for å si det pent...

Skrevet

Det er (var?) mannlig helseØster i Halden! :opplyser:

Gjest Solsmil
Skrevet

Jeg husker jeg var på et idretsarangement en gang for noen år siden, og vi overnattet på en skole. Der hang det en plakat, der det stod noe sånn som "helsesøster bjarne er tilstede på skolen hver tirsdag". :fnise: så de finnes, men det er nok ikke mange.

Skrevet

"De ukjente" på NRK hadde med en mannlig helsesøster en gang. Mener han jobbet i Nord-Norge.

AnonymBruker
Skrevet

Det heter helsesøster og jordmor uansett kjønn tror jeg, er ett "fredet" yrkesnavn.

Har aldri sett noem menn som er helsessøter eller jordmor

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes helsesøster er en skikkelig dårlig yrkestittel. Det høres ut som om de er en slags Florence Nightingale. Hvis de hadde fått en bedre tittel hadde sikkert flere menn søt utdanningen. Det samme gjelder jordmor.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri hørt om noen som går til mannlig helsesøster, men da jeg fødte hadde jeg en mannlig jordmor :)

Skrevet

Jeg synes helsesøster er en skikkelig dårlig yrkestittel. Det høres ut som om de er en slags Florence Nightingale. Hvis de hadde fått en bedre tittel hadde sikkert flere menn søt utdanningen. Det samme gjelder jordmor.

Menn vil ikke bli mer velkomne som helsesøster eller jordmor bare fordi en bytter navn på yrket.

AnonymBruker
Skrevet

Menn vil ikke bli mer velkomne som helsesøster eller jordmor bare fordi en bytter navn på yrket.

Selv ønsker jeg en større andel menn i disse yrkene. Jeg er sykepleier, og mannlige sykepleiere tas svært godt i mot hos oss. Vi tenker ikke alltid likt, men utfyller hverandre fint.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er mange ord vi kunne gjort noe med. Fylkesmann, brannmann, rådmann, styrmann, barnehagetante...

• Liker 1
Gjest najki
Skrevet

Vet ikke hvor mange mannlige helsesøstre det er, men det er iallefall tre mannlige jordmødre i landet. En i Namsos, en i Odda, og en som jeg ikke husker hvor holder til. Mulig det var oppe i nord en plass...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...