Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei - Først og fremst så har jeg ikke Tinnitus, men jeg har øresus pågrunn av muskelspenninger etc.

Men det har gått over et halvt år og lurer på om noen har lignende ? Jeg går til fysioterapeut og det blir alltid litt bedre når jeg går jevnlig, men nå har vi testet ut øresusen kan man si i 3 uker for å se om jeg blir bedre, men uheldigvis ble jeg forskjølet å det gjorde at øresusen forverret seg aaah :(

Er så slitsomt jeg tenker om dette er på grunn av stivhet i kroppen hvorfor blir jeg aldri kvitt det ? Har noen det på samme sett?

Fysioterapeuten min sier han er 99.9 prosent sikker på at dette er ikke tinnitus eller varig fordi jeg noen dager kan ha det på venstre øret andre dager på høyre øret, og når jeg strekker meg blir det høyere, når jeg blir forskjølet blir det verre - Andre dager hører jeg det knapt og det er ikke piping som regel . Er en form for susing i form av at det blåser i øret da . Men er fortsatt slitsomt - Så igjen lurte på om noen har det samme?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har det akkurat på samme måte, trodde det var tinnitus. Kan du fortelle mer om dette med muskelspenninger?

AnonymBruker
Skrevet

Vel jeg har hatt en infeksjon i bihuler og nese kom ifølge av dette - og da hadde jeg det forferdelig fordi var så høyt og plagsomt at jeg bare ble gal - Men gikk til spesialist å fikk behandling - Dette førte til at øresusen ble redusert kraftig, men den var fortsatt der . Jeg ble henvist til spesialist i nakke etc og det ble bedre men han sa at jeg har anstrengt meg kraftig og har en betennelse i ryggen . Kan ha kommet av at jeg stresset så mye da jeg først fikk øresus . Men fysioterapeuten mener det har ligget så lenge at både bihuleinfeksjonen og musklene til slutt kan ha fått "nok" . Så han mener det har ligget en stund . ØNH Legen min sa også at infeksjonen min har ligget lenge og har til slutt medført øresus .

Men jeg har mye skulder og ryggplager, fysioterapeuten min sier jeg burde trene jevnlig og prøve å gå rett . Jeg har veldig krum rygg når jeg går og sitter mye skeivt så jeg har fått streng beskjed om å rette opp ryggen og ligge flatt når jeg sover og gjøre ulike øvelser som hjalp betraktelig noe som førte til at øresusen forsvant :D Men har nå kommet tilbake pågrunn av forskjølelse og fordi jeg har anstrenget meg mye .

Så jeg må slappe av og ikke stresse, men vel jeg har hatt en stressende periode skal til fysioterapeuten på mandag så får se hva han sier da .

Men hvordan er din øresus? Hvor lenge har du hatt det? Har du hvert hos lege??

Øresusen min varierer noe som er et tegn på at det ikke er tinnitus. PLuss jeg har perfekt hørsel så er ikke hørsel som er årsaken

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...