Gå til innhold

Krise med joggesko og "bunad" til barna?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Annaires

Hvorfor skal ungene gå i helt nye sko på 17.mai? Være seg joggesko, eller pensko..

Sko som skal gåes langt eller lenge i, bør jo være gått litt inn..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff jeg er vel den verste 17. mai moren som finnes. Lot mine tvillinger gå i ulike klær, en i bunad og en i joggedress. Attpåtil satt de i vogn, noe de var altfor store til. Jeg kan love jeg fikk mange stygge blikk og enkelte måtte kommentere ganske så høyt bak ryggen min også. Vel, den i joggedressen gråt på morgenen fordi han ikke orket å ta på seg bunaden sin. Han ble operert den 15. så jeg syntes han var fornuftig så får alle andre bare mene at jeg forskjellsbehandlet.

Mtp bunadsko til gutter så har aldri mine klaget på at de er vonde å gå med og nå begynner de å bli ganske store gutter og har hatt mange par bunadsko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars. For noen problemer dere har. Det finnes faktisk verre ting å bekymre seg for her i verden.

Sønnen min er en kjekk ung mann, smart, god i idrett, snill på alle mulige måter, masse venner, og på 17.mai kommer han til å gå i *gisp* joggesko! Og de er ikke engang nye! De er slitte og utgåtte. Hvorfor? Vi har ikke råd til å kjøpe nye.

Og hvis noen av dere trangsynte, snevre, overfladiske og pripne mennesker ser min sønn og dømmer han og meg på grunn av fottøyet... vel, det sier mer om dere enn om oss.

Kunne aldri falt meg inn og dømme gutten din, men jeg hadde heller tenkt mitt om foreldrene..

Mine barn har gått i bunadsko til bunaden vært eneste år og vi har ikke gnagsår. Har dere ikke med barna i butikken når dere kjøper sko?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WENCHE

Hvorfor må barna gå i bunad dersom dere ikke har sko som passer til. Det må da være bedre å bruke en pen bukse/tights om dere absolutt må ha på dem joggesko.

Mine barn har aldri hatt problemer med bunadssko/pensko.Og ja, bunad og joggesko er noe av det styggeste jeg ser på 17.mai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest notetur nomen

Nei, det er ikke krise med joggesko på et barn i bunad.

Nye sko er dyre, og de må være behagelige når ungene skal traske i 17maitog.

Da kjøper man ikke bunadsko til flere lapper som blir brukt én gang, og i tillegg gir ungen gnagsår på beina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest notetur nomen

Kunne aldri falt meg inn og dømme gutten din, men jeg hadde heller tenkt mitt om foreldrene..

Mine barn har gått i bunadsko til bunaden vært eneste år og vi har ikke gnagsår. Har dere ikke med barna i butikken når dere kjøper sko?

Leste du ikke at hun ikke hadde råd til å gå og kjøpe sko? Tror du folk har penger ut av øra?

Det verste jeg ser er småunger i sko/plagg som er dyre, fordi jeg syns det er 1) Pretensiøst 2) Foreldrene demonstrerer at de har penger, noe som er nokså harry, og 3) Ufornuftig pengebruk. Ungene vokser jo ut av dem med det samme. HVOFOR bruke pengene sine på det, når barnet har sko det utmerket godt kan gå i?

Et barn i bunad er fortsatt et stivpyntet barn, selv om det har joggesko på.Dessuten snakker vi om unger og ikke om voksne, med de kleskodene voksne bør greie å forholde seg til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Jeg ser ikke helt poenget med å stivpynte unger på 17. mai generelt, jeg. Unger skal ha gode klær og sko som er lett å bevege seg i - og som fremfor alt er vaskbare! Det finnes mye pent i den kategorien også.

Jeg kommer ikke til å putte på Tulla klær som ikke tåler maskinvask (og helst tørketrommel også) på slike dager, fordi jeg vet at det blir ketchupflekker, iskliss og grønske overalt.

Jeg har vel arvet min mors holdning - "de var rene når de kom" :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne aldri falt meg inn og dømme gutten din, men jeg hadde heller tenkt mitt om foreldrene..

Hvorfor det? Fordi det finnes fornuftige foreldre som mener det er viktigere med komfort og hygge på 17. mai enn at klærne til barna matcher? Jeg vet hvem jeg ville "tenkt mitt om" ...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er alldeles ikke nødvendig å tenke noe som helst om andre foreldre så lenge barna har hele og fine klær på seg. Om du ser et barn på 17.mai uten pentøy burde man heller tenke tanken om en stridig unge som nektet å ta på seg pentøyet ;) Og hvem gidder virkelig å henge seg opp i hva slags sko et barn har på seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...