Dragonfly84 Skrevet 16. mai 2012 #21 Del Skrevet 16. mai 2012 Hvis barna selv vil gå med joggesko så kan de vel det Det er jo mest barnas dag, og de som skal ha en hyggelig dag. Det får de ikke med vonde sko. Jeg hadde absolutt ikke reagert på barn med joggesko og bunad! De må få kose seg, leke og løpe rundt på den store dagen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tingeling Skrevet 16. mai 2012 #22 Del Skrevet 16. mai 2012 Her kommer det til å regne bøtter og spann, så jeg frykter støvler og fullt regntøy i toget... Men hvis det ikke blir det kommer seksåringen til å gå med ( nye) joggesko og lyse bukser i barnetoget. Han skal slippe å plages av vonde sko fordi vi voksne har en Idė om at det er " feil". vonde sko er det nok av tid til når han blir eldre 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2012 #23 Del Skrevet 16. mai 2012 Jeg bor i Oslo (landets lengste 17.mai-tog?) og har ei jente og to gutter i toget i morgen. Jenta i flaggborgen går i beltestakk og sorte, lave pensko. De er gått inn fra før, og passer utmerket. Gutta går i dressjakke, skjorte og slips, nye bukser, og de mørkeste skoene de har. Å kjøpe nye "finsko" eller bunadssko kunne virkelig ikke falle meg inn, de skal gå i skoene hele dagen, det viktigste er at de er relativt komfortable. De skal gå i toget i over en halv mil, og jeg gir da beng i hva andre måtte tenke- det viktigste er faktisk at mine festkledde barn har en hyggelig 17. mai. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma1 Skrevet 16. mai 2012 #24 Del Skrevet 16. mai 2012 Joggesko er helt greit til små barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2012 #25 Del Skrevet 16. mai 2012 Får kanskje ta med joggeskoene da, er jo fryktelig dumt å måtte avlyse hele 17.mai fordi de ikke vil gå i finskoene... Går ikke ut og kjøper nye sko heller, har allerede betalt 700 kroner for to par finsko i dag. Ser jo her at flere syns det er uhørt å gå med joggesko på 17.mai, men ungene må jo få feire 17.mai? TS Barna prøvde ikke skoene først? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2012 #26 Del Skrevet 16. mai 2012 Gode sko slår pene sko på 17.mai. Det blir ikke en fin dag hvis skoene gnager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lovealii Skrevet 16. mai 2012 #27 Del Skrevet 16. mai 2012 JOGGESKO!!!! Stakkars barn som må lide jeg gjennom et 17. mai tog fordi mamma mener at pen skoene ser finere ut.. synes det er utrolig søtt med joggesko på småtasser.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest megsann Skrevet 16. mai 2012 #28 Del Skrevet 16. mai 2012 Hei Når jeg var liten gikk alle skolene til samme sted, i byen jeg kommer fra. Min skole lå lengst vekk, og vi gikk i 8-9 km. Bunadsko var dermed ikke lov. Joggesko til bunaden var nesten obligatorisk, så skiftet mange litt senere på dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 16. mai 2012 #29 Del Skrevet 16. mai 2012 Her går minstejenta i gode joggesko i barnetoget i morgen, med barnebunad. Det er en lang vei de skal gå, og jeg bryr meg ikke om hvordan joggesko og bunad tar seg ut sammen. Derimot så stikker vi hjem etter barnetoget og skifter til pensko etter barnetoger, før vi tar ferden ned til skolen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marsipan Skrevet 16. mai 2012 #30 Del Skrevet 16. mai 2012 Her blir alle foreldre oppfordret til å sette joggesko på ungene, dette står hvert år i info-skrivet fra skolen. Å ødelegge dagen med gnagsår er helt unødvendig! Det får være måte på å være forfengelig på ungenes vegne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 17. mai 2012 #31 Del Skrevet 17. mai 2012 Min er så ung at han mest sitter i vogn, så han har fått bunadsko. De virker veldig mye og gode, men jeg vet ikke om jeg hadde kjøpt dem om han var et år eldre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2012 #32 Del Skrevet 17. mai 2012 jeg hadde med glede kledd på ungene joggesko og bunad . jeg vil ha en hyggelig dag med barna og det får man ikke av å gå i ubehagelige sko. da blir det gjerne mer skriking enn nødvendig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holar Skrevet 17. mai 2012 #33 Del Skrevet 17. mai 2012 Med tanke på været blir det nok støvler. Hvis ikke ville det bli komfortable sko. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosemose Skrevet 17. mai 2012 #34 Del Skrevet 17. mai 2012 Jentene mine skal gå i strikkete, bunadsinspirerte kjoler i morgen, men penskoene er visst fryktelig vonde... Og det blir jo veldig mye gåing når man skal gå i tog, være ute osv. Er det helt krise om man har joggesko til? Hva har ungene deres på beina i morgen? Jeg syns det er smart med gode sko til barn som skal gå i 17.mai-tog, uansett hva de ellers har på seg. Vi har brukt å handle inn nye joggesko før 17.mai som innvies denne dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2012 #35 Del Skrevet 17. mai 2012 Nei, det kan du være helt sikker på at det ikke er! Stakkars unger, som kommer til å bli stemplet som trailer trash. Trailertrash fordi barnet har foreldre som skjønner at det er lurt med gode sko når man som barn skal gå langt i tog? Hehe, jadda... Er vel hakket snålere med de som kler barna i ufunksjonelle klær som ødelegger dagen totalt, skulle jeg tro. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vulpes Skrevet 17. mai 2012 #36 Del Skrevet 17. mai 2012 (endret) Det beste er vel diskret svarte joggesko/gåsko, men når dagen er her og man har valget mellom vonde pensko og gode joggesko ville jeg nok gått for joggeskoene. Tviler på at noen vil bry seg om det når det er snakk om barn Endret 17. mai 2012 av Tonje! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2012 #37 Del Skrevet 17. mai 2012 Stakkars. For noen problemer dere har. Det finnes faktisk verre ting å bekymre seg for her i verden. Sønnen min er en kjekk ung mann, smart, god i idrett, snill på alle mulige måter, masse venner, og på 17.mai kommer han til å gå i *gisp* joggesko! Og de er ikke engang nye! De er slitte og utgåtte. Hvorfor? Vi har ikke råd til å kjøpe nye. Og hvis noen av dere trangsynte, snevre, overfladiske og pripne mennesker ser min sønn og dømmer han og meg på grunn av fottøyet... vel, det sier mer om dere enn om oss. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2012 #38 Del Skrevet 17. mai 2012 Det finnes da en mellomting mellom joggesko og lakksko! Men det er jo som oftest ikke noe man får brukt for senere uansett. Min sønn bruker kun joggesko, unntatt om viteren selvfølgelig. Så jeg gidder ikke kjøpe andre sko enn joggesko, kun for denne ene dagen. De vokser jo så fort at ved neste "spesielle" anledning er skoene for små. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harlekin Skrevet 17. mai 2012 #39 Del Skrevet 17. mai 2012 Jeg gikk i joggesko til penkjole da jeg var gravid. Ingenting annet passet de stakkars bena mine. At andre synes at det så rart og "trailer trash" ut, brydde meg midt bak. Selvfølgelig skal ungene få gå med komfortable sko! Det er 17. mai og mye gåing, is- og ketchupsøl og mye herjing, ikke festmiddag på slottet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. mai 2012 #40 Del Skrevet 17. mai 2012 I dag gikk mitt barn med bunad og Gortex joggesko. Bedre og finere enn støvler som var det eneste alternativet for oss. Ingen som sa noe ;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå