Gå til innhold

Krise med joggesko og "bunad" til barna?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jentene mine skal gå i strikkete, bunadsinspirerte kjoler i morgen, men penskoene er visst fryktelig vonde... Og det blir jo veldig mye gåing når man skal gå i tog, være ute osv. Er det helt krise om man har joggesko til?

Hva har ungene deres på beina i morgen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes at vonde bunadssko er en uting til små barn. Mine jenter på 4 og 7 bruker hvite pensko/sandaler fra Kavat. De passer godt til føttene deres og er veldig myke. Om jeg ikke hadde hatt det, skulle de brukt joggesko. 17. mai er en dag for lek og aktivitet for barna, og ingen barn bør oppleve gnagsår pga at vi voksne vil ha pene barn.

• Liker 15
Skrevet

Jeg brukte tid på å finne sko som passet godt, men som også var pene (dvs ballerinainspirerte men med litt hæl og såle) og heldigvis passer de i år også. Jeg synes det er stas at også ungene får lov til å pynte seg litt. Min er seks år og bryr seg ellers ikke mye om klær, men tror hun hadde følt seg litt utilpass i toget med finstas og joggesko til. Men heller joggesko enn gnagsår. Da risikerer du jo at hele feiringen ender i tårer.

AnonymBruker
Skrevet

Vanlige joggesko er fy-fy i mine øyne. Sorte sko som ikke er pensko bør gå fint.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er helt krise! Eier du ikke skam?

Gjest Gjest
Skrevet

Unger skal ha gode klær og sko - ikke nødvendigvis pene. Og jeg kan i tillegg garantere at den ENESTE som legger merke til fottøyet til ungene - det er du.

• Liker 2
Gjest _Blomsten_
Skrevet

Det finnes vel en mellomting mellom joggesko og bunadsko.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

adidas har masse sorte jobbesko :) Se på sportsbutikken?

AnonymBruker
Skrevet

Unger skal ha gode klær og sko - ikke nødvendigvis pene. Og jeg kan i tillegg garantere at den ENESTE som legger merke til fottøyet til ungene - det er du.

Nei, det kan du være helt sikker på at det ikke er! Stakkars unger, som kommer til å bli stemplet som trailer trash.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Bruk gode sko du som du vet passer til ungene dine.

Jeg gikk i fella og brukte pensko til et barn. Barnet endte opp med skikkelige gnagsår. Ikke verdt det.

• Liker 6
Gjest O___o
Skrevet

Jeg synes det er bedre at ungen går i joggesko i toget enn at barnet går resten av dagen med vonde bein eller gnagsår som varer i ei uke... :klemmer:

• Liker 3
Gjest gjest
Skrevet

Absolutt ikke krise. Så lenge barna ikke bryr seg. Her har det vært rosa blinkejoggesko til rød bunad i flere år da de var små.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Får kanskje ta med joggeskoene da, er jo fryktelig dumt å måtte avlyse hele 17.mai fordi de ikke vil gå i finskoene... Går ikke ut og kjøper nye sko heller, har allerede betalt 700 kroner for to par finsko i dag.

Ser jo her at flere syns det er uhørt å gå med joggesko på 17.mai, men ungene må jo få feire 17.mai?

TS

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vel.. Her er det meldt regnvær, så vi kommer nok til å ta på minsten bare regnklær (med 17. mai-bånd), så dropper vi arrangementet i barnehagen da han sannsynligvis kommer til å sove på den tida..

Skrevet

Du har ikke noen sko som er litt mellomting da? Jeg er ikke fryktelig fin på det, men akkurat joggesko er ikke fint.

• Liker 3
Skrevet

Jeg står i samme krisa selv. Jenta på tre år, vil ikke ha på bunadskoene.

Ikke rart, de er ikke gode ser jeg-nå.

Her blir det de joggeskoene vi har.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du har ikke noen sko som er litt mellomting da? Jeg er ikke fryktelig fin på det, men akkurat joggesko er ikke fint.

Jeg sørget for helt nye joggesko til barn på 17. mai.

Jeg kjøpte ikke spesielle finsko. Bortkasta penger når man ikke får brukt skoene så mye i etterkant. Det fikk holde med nye joggesko.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

La barn være barn og ikke prakk på dem vonde sko mener jeg. Ser ikke problemet med joggesko, er det bedre å ødelegge dagen for barna?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Får kanskje ta med joggeskoene da, er jo fryktelig dumt å måtte avlyse hele 17.mai fordi de ikke vil gå i finskoene... Går ikke ut og kjøper nye sko heller, har allerede betalt 700 kroner for to par finsko i dag.

Ser jo her at flere syns det er uhørt å gå med joggesko på 17.mai, men ungene må jo få feire 17.mai?

TS

Ta vare på kvitteringen og bytt skoene. Ha en fin 17. mai!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sørget for helt nye joggesko til barn på 17. mai.

Jeg kjøpte ikke spesielle finsko. Bortkasta penger når man ikke får brukt skoene så mye i etterkant. Det fikk holde med nye joggesko.

Det finnes da en mellomting mellom joggesko og lakksko! :kari:

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...