AnonymBruker Skrevet 16. mai 2012 #1 Skrevet 16. mai 2012 Hvor ofte unner dere dere noe ekstra? For eksempel godteri og, eller alkohol? Hva er normalt?
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2012 #2 Skrevet 16. mai 2012 Jeg er normalvektig,nært undervektig. Jeg spiser godteri nesten hver dag. Det er selvsagt ikke sunt, og jeg prøver å slutte helt. Vil prøve å spise godteri kun i helgene. Jeg drikker veldig skjeldent. Kan ta en øl eller to med venner, men drikker meg ikke dritings. Vekten spiller lite rolle om du spiser usunt. Selv om jeg er tynn er ikke helsen min mye bedre en en overvektig person.
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2012 #3 Skrevet 16. mai 2012 Snop/kaker/desserter kun i helgene eller ved spesielle anledninger, og da i begrensede mengder. Det er derfor jeg er normalvektig.. Jeg legger fort på meg, og må passe godt på kostholdet for å forbli slank. Dessuten er jeg opptatt av å ta vare på helsen. Det er ikke sunt for noen å spise mye snop og kaker, uansett om de nå er under-, normal- eller overvektige. 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2012 #4 Skrevet 16. mai 2012 Er 157 cm høy og 46 kg(23 år), så regner med at jeg regnes som normalvektig. Trener innimellom, har ikke noe fast opplegg. Spiser sunt til vanlig, men alltid godteri i helgene. En potetgullpose og litt smågodt for eksempel, fordelt fredag-lørdag-søndag. Elsker godteri Drikker alkohol maks en gang i uka, men det har blitt mye mer sjelden det siste året. Kanskje en gang i måneden, eller en gang hver andre måned(noe som merkes godt på helsa, på en positiv måte). Da drikker jeg øl(gjerne mørkt, porter o.l), aldri søte drinker osv, fra 1-6 halvlitere. Når jeg drikker så blir det gjerne noe dårlig dagen derpå-mat også.
kråkefjas Skrevet 16. mai 2012 #5 Skrevet 16. mai 2012 Unner meg ca 500kcal ekstra hver bidige dag. Eller prøver iaf
Gjest Månestøv Skrevet 16. mai 2012 #6 Skrevet 16. mai 2012 Jeg er normalvektig, på grensen til undervektig. Jeg spiser sjokolade og chips når det frister, men prøver å spise sunt over det jevne. Når jeg prøver å holde meg borte fra usunne ting frister det enda mer, og jeg legger på meg flere kilo Tror trikset er å spise sent. Andre klager alltid på at jeg bruker all for lang tid på å spise, så det er sikkert noe i det.
Lunivere Skrevet 16. mai 2012 #7 Skrevet 16. mai 2012 Jeg veier 55 kg og er 1.68 høy, og det reknest vel som normalvektig. Jeg spiser omtrent alltid godterier, tenker aldri over det. Går ikke opp i vekt uansett, så spiser chips og sjokolade når jeg føler for det. Alkohol drikker jeg nesten hver helg. Da går det i sprit blandet ut med brus på vors, og søte drinker på byen.
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2012 #8 Skrevet 16. mai 2012 Jeg er 165 og veier kanskje 55 + kg, vet ikke. Har jogget noen ganger i uka det siste halve året. Spiser litt potetgull eller noen sjokoladebiter flere ganger i uka, men kan gå lenge uten også. Drikker sjelden alkohol etter hvert, har en vinkartong jeg har hatt siden påske, drukket 4-5 øl ut på en måned + en liten sixpack på grillfest. Gjennomsnittlig drikker jeg nok noe mer enn det. Spiser ikke store mengder godteri av gangen, nesten aldri kake, spiser sunne måltider med mye grønt. Da jeg hadde samboer ble det nok større middagsporsjoner og med kjøtt og potet nesten hver dag, da la jeg på meg litt. Men ikke mer enn at jeg fortsatt var normalvektig.
Wombat Skrevet 16. mai 2012 #9 Skrevet 16. mai 2012 Jeg er normalvektig og grenser innimellom mot undervektig. Om jeg hadde hatt råd til de ville jeg spist mye mer søtsaker og biff enn det jeg gjør nå, men til de som spør meg i hverdagen (litt sånn frekt og med en undertone av "du spiser vel ingenting, du da..." ) om hva jeg spiser svarer jeg at jeg er på The Seefood-diet. "I see food, and I eat it." Altså, jeg unner meg noe ekstra uten å ofre vekten en tanke, men tenker en del på lommeboka og tennene
Gjest meh Skrevet 16. mai 2012 #10 Skrevet 16. mai 2012 Vanligvis bare i helger, men unner meg av og til noe ekstra i ukedager. Alkohol drikker jeg veldig sjeldent. Anser meg selv som normalvektig hvis man tar fettprosent i betraktning. 185cm / 85kg.
PelleP Skrevet 16. mai 2012 #11 Skrevet 16. mai 2012 Hvor ofte unner dere dere noe ekstra? For eksempel godteri og, eller alkohol? Hva er normalt? Hei. Tror jeg er på ca normal vekten. 82 fine kilo og 179 høy. jeg spiser godteri 2-3 ganger i uken og har et veldig avslappet forhold til mat. Spiser hverken sunt eller usunt. Men jeg er så godt som avhengig av cola. Drikker ca 10 liter i uke vil jeg tro. Har Trent fotball og vekter i noen år så antar at det er det som har hjulpet meg med å ikke gå oppover.
Gjest Elihol Skrevet 16. mai 2012 #13 Skrevet 16. mai 2012 (endret) Er vel normalvektig, grenser til undervektig. I følge BMI i allefall, men ser helt normal ut. 1.65, 48 kilo. Spiser noe usunt (spesielt sjokolade!) omtrent hver dag. Unner meg noe godt når jeg har lyst på det, med andre ord. Heldigvis blir jeg også kvalm/blir uvel av å spise bare usunn mat, så hovedmåltidene er som regel ganske sunne. Er også i mye aktivitet hver dag, og trener flere dager i uken. Og jeg drikker ikke i det hele tatt. Endret 16. mai 2012 av Elihol
Gjest Raindrops Skrevet 16. mai 2012 #15 Skrevet 16. mai 2012 Hvor ofte unner dere dere noe ekstra? For eksempel godteri og, eller alkohol? Når jeg vil. Men jeg liker ikke junkfood, drikker sjeldent ogav studentøkonomi, er ikke så veldig glad i godteri, og brus drikker jeg aldri fordi jeg ikke liker det. Men det er jo mye annet usunt som er digg, og som jeg spiser litt for mye av :gjeiper: 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2012 #16 Skrevet 16. mai 2012 Når jeg har lyst på noe, og det jeg har lyst på befinner seg i nærheten av meg (gidder ikke å gå på butikken for å kjøpe godis, så har jeg det ikke hus spiser jeg det ikke). Jeg spiser Nugatti på brødet når jeg ønsker det, drikker O'boy når jeg kommer hjem etter trening, drikker kakao på skolen eller på kafé, spiser minst 200 gram Walters mandler i uken, baker kaker/boller/brownies hver fredag og spiser is stort sett en gang i uken. I tillegg drikker jeg mellom en halv og en flaske vin i uken. For å kunne gjøre dette (og fordi jeg liker å bruke kroppen) sykler jeg ca 7-8 mil i uka og trener styrke fem-seks dager i uka. Jeg er 173 cm høy og veier omtrent 64 kilo. (Haha. Etter å ha lest det jeg skrev over føler jeg en trang til å skrive hva jeg spiser ellers. Resten av kostholdet mitt er bra. Jeg spiser grovt brød, havregryn, drikker omtrent aldri brus og juice, nesten aldri junk, nesten all mat er lagd fra grunnen (lite poser og glass), har alltid mye grønnsaker til middagen, alltid sunn matpakke på skolen og får i meg omtrent fem om dagen.)
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2012 #17 Skrevet 16. mai 2012 Er 164cm og veier 51-52kg. Jeg unner meg noen sjokoladebiter hver dag, men det er ikke sånn at jeg spiser en hel sjokolade. Passer på å spise sunt, og drikker aldri brus. Bare vann. Trener aldri heller. Alkohol drikker jeg sjelden, kanskje 1 gang i mnd.
Gjest Skrevet 16. mai 2012 #18 Skrevet 16. mai 2012 Jeg er 170 høy og veier 58 kg. Jeg spiser hva jeg vil, når jeg vil. Kanskje ikke alltid så sunt, men det å gå rundt og hele tiden ha lyst på noe, tror jeg heller ikke er så sunt Har jeg kjempe lyst på kyllinggryte i currysaus spiser jeg det, men har jeg lyst på sjokolade, spiser jeg det også! Alkohol drikker jeg bare i helger. Absolutt ikke hver helg, men tar det litt etter hvert. Har ikke noe spesielt "system" på det. Heldigvis legger jeg ikke på meg! Når jeg blir litt eldre kommer jeg nok til å tenke enda mer på kost, selv om jeg per i dag ikke spiser så altfor usunt.
Siggen! Skrevet 17. mai 2012 #19 Skrevet 17. mai 2012 Jeg er 1.87 høy og veier vel 94/95 og har da en BMI på 27, men det er fordi jeg trener mye styrke, så jeg ser på meg selv om normalvektig. Til poenget: Jeg spiser godteri ekstremt sjelden, omtrent aldri. Det er fordi jeg ikke har lyst på. Kake og den slags klarer jeg nesten ikke, og spiser bare når vi er i selskap og den slags. Alkohol drikker jeg heller ikke så veldig ofte, men når jeg først drikkre så drikkes det! Da går det fort ned 10-12 øl, litt sprit, shots osv.
Gjest Tidssone Skrevet 17. mai 2012 #20 Skrevet 17. mai 2012 Jeg er ca 179, veier 64 kilo. Spiser det jeg vil når jeg vil. Trener mye og variert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå