Portvinpiken Skrevet 16. mai 2012 Forfatter #21 Skrevet 16. mai 2012 Jeg synes dette høres veldig bra ut Jeg vile likt å fått et slikt program på en helgebryllup. pausen er sikkert godt å ha for å lade seg litt opp, titte rundt... 2 timer til mat er mere enn nok... jeg er "bare " 32 men å slutte kl 23 etter en heldag er passe. da er jeg sikkert sliten spesielt hvis det er program neste dag og vil ikke våkne med ringer under øynene Masse lykke til med festen og ønsker dere et godt og langt ekteskap Tusen takk- det var noen hyggelige ord :-)
Portvinpiken Skrevet 16. mai 2012 Forfatter #22 Skrevet 16. mai 2012 Det er da helt vanlig at gjestene mingler i et par timer før brudeparet kommer til middag.Hvis gjestene ikke klarer å underholde hverandre i et par timer lurer jeg litt på hvor sosiale venner dere har. Til bords går det fort 2 timer med servering, taler i mellom rettene, do/røykepauser etc. Tipper dere ikke er i gang med kakene før klokken 21. Synes det er litt stusselig å avslutte klokken 23. Er man på fest så er man på fest. De gamle går hjem når det passer dem mens de som vil fester utover natten. Hehe hvem har sagt det er "fest" i den forstand at man må holde på halve natten da? Bryllupsfeiring kan jo være så mangt, og jeg og min tilkommende ser ikke dette nødvendigvis som en tradisjonell type fest, men en hyggelig feiring :-). Når det gjelder "de gamle" så er det vel oss alle det da - vi har ingen "gamlinger" som kommer ;-)
Gjest Annaires Skrevet 17. mai 2012 #23 Skrevet 17. mai 2012 Hehe hvem har sagt det er "fest" i den forstand at man må holde på halve natten da? Bryllupsfeiring kan jo være så mangt, og jeg og min tilkommende ser ikke dette nødvendigvis som en tradisjonell type fest, men en hyggelig feiring :-). Når det gjelder "de gamle" så er det vel oss alle det da - vi har ingen "gamlinger" som kommer ;-) Men kl 23 er jo veldig tidlig da. Det er jo ikke da vi avslutter en vanlig middag med venner engang... Uten at det er noe fest og fyll av den grunn.
regine Skrevet 17. mai 2012 #24 Skrevet 17. mai 2012 Jeg tror ikke du trenger bekymre deg! Kan jo fortelle hvordan vi gjorde det - som også feiret i utlandet. Vielsen var kl. 14, med påfølgende mottakelse med tapas og drikke. Dette var på hotellet hvor vi alle bodde. Var vel ferdig med det ca 17/1730 (og dette var inkludert fotografering av oss samt det som skulle holdes av taler og sånt). Middag hadde vi på restaurant et kort stykke unna hotellet, kl. 1930. Det var INGEN som hadde noe å utsette på de timene med "fri" mellom avslutningen på mottakelsen og avgang til middagen. Alle syntes det var helt supert å få litt slack i programmet. Her var det også lite å gjøre utenom, det var en regnfull dag og hotellet lå ikke midt i byen. Men altså - gjestene syns det var helt ok med litt egentid. hva gjelder avslutning kl. 23 så tror jeg ikke det er noe å bekymre seg for heller. Hvis dere starter med middag allerede kl. 18, så er jo det 5 timer..... Dessuten: hotellet dere skal bo på har vel en bar el. som feiringen kan fortsette i? Jeg tror - som en generell betraktning - at mange blir veldig usikkre av å lese på dette forumet. Det er så mye man MÅ og SKAL og IKKE må og IKKe skal, at en kan bli fullstendig forvirra. Og særlig gjelder det alle kravene gjestene stiller til hvordan det skal være for at de skal være fornøyde. Det er ikke måte på tilrettelegging som kreves..... Slapp av - så blir dette helt sikkert en fin dag for alle involverte.
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2012 #25 Skrevet 17. mai 2012 Hvis man har tilgang til hotellrom og ikke minst julemarked i Wien så hadde ikke jeg hatt noe problem med å få to timer til å gå i hvert fall. Ville satt større pris på det enn å sitte mange timer til bords. Jeg synes også to timers middag er mer enn nok, og jeg har ikke noe ønske om å bli sittende lenger enn til kl 23. Fikk du lyst til å invitere meg nå? Lenge siden jeg var i Wien.
Portvinpiken Skrevet 17. mai 2012 Forfatter #26 Skrevet 17. mai 2012 Men kl 23 er jo veldig tidlig da. Det er jo ikke da vi avslutter en vanlig middag med venner engang... Uten at det er noe fest og fyll av den grunn. Tidlig er vel et definisjonsspørsmål, og kommer jo an på når man også starter med denne middagen :-). Jeg liker også lange, hyggelige middager, men må innrømme at etter 5 timer begynner jeg også å bli godt forsynt med mat, drikke og småprat. Det er jo vielse tidligere på dagen, og gjestene er vel klare ved 13-tiden og skal til vielseslokalet og tilbringe et par timer der også. I tillegg blir det helt garantert en lang og sen middag kvelden før med de samme menneskene. Jeg synses jo det er supert siden det er mine gjester, men det kan jo hende at gjestene blir godt forsynt av å være så sosiale to dager og kvelder på rad?
Portvinpiken Skrevet 17. mai 2012 Forfatter #27 Skrevet 17. mai 2012 Jeg tror ikke du trenger bekymre deg! Kan jo fortelle hvordan vi gjorde det - som også feiret i utlandet. Vielsen var kl. 14, med påfølgende mottakelse med tapas og drikke. Dette var på hotellet hvor vi alle bodde. Var vel ferdig med det ca 17/1730 (og dette var inkludert fotografering av oss samt det som skulle holdes av taler og sånt). Middag hadde vi på restaurant et kort stykke unna hotellet, kl. 1930. Det var INGEN som hadde noe å utsette på de timene med "fri" mellom avslutningen på mottakelsen og avgang til middagen. Alle syntes det var helt supert å få litt slack i programmet. Her var det også lite å gjøre utenom, det var en regnfull dag og hotellet lå ikke midt i byen. Men altså - gjestene syns det var helt ok med litt egentid. hva gjelder avslutning kl. 23 så tror jeg ikke det er noe å bekymre seg for heller. Hvis dere starter med middag allerede kl. 18, så er jo det 5 timer..... Dessuten: hotellet dere skal bo på har vel en bar el. som feiringen kan fortsette i? Jeg tror - som en generell betraktning - at mange blir veldig usikkre av å lese på dette forumet. Det er så mye man MÅ og SKAL og IKKE må og IKKe skal, at en kan bli fullstendig forvirra. Og særlig gjelder det alle kravene gjestene stiller til hvordan det skal være for at de skal være fornøyde. Det er ikke måte på tilrettelegging som kreves..... Slapp av - så blir dette helt sikkert en fin dag for alle involverte. Takk for hyggelig tilbakemelding og deling av dine erfaringer :-). Jeg tror også det går helt fint, og heldigvis er det ikke KG forumet som gjør meg bekymret altså hehe, men jeg synes det er morsomt å høre andres meninger sånn generelt. Angående hva som skal/må gjøres i et bryllup, så har vi uansett brutt de fleste "regler" og tradisjoner der hva angår gjestelister, gaver, kjole o.l. så jeg tar meg på ingen måte nær av hva fremmede mennesker på et forum skulle ha å si om akkkurat det. Samtidig er det hyggelig å få tilbakemeldinger og tips også. Og det har jeg jo fått her :-). Jeg er forøvrig enig i at hvis man er litt usikker på det meste når det gjelder bryllup så kan man blir skremt vannet av å være på KG Joda, det finnes bar på hotellet, hotellet ligger midt i sentrum av Wien med flust av andre barer, cafèer og utesteder, så jeg er ikke bekymret over at vi er ferdig såpass tidlig som kl 23. Samtidig er jeg ganske så sikker på at alle er vel fornøyde og forsynte når vi avslutter. Selv er jeg en ordentlig "natt-persoon" og er vel kanskje den som hadde synes det var for tidlig, men vet jo at den dagen kommer jeg til å være mer sliten og fornøyd enn normalt :-) Bryllupet deres hørtes riktig så hyggelig ut også. Hvor var dere?
Portvinpiken Skrevet 17. mai 2012 Forfatter #28 Skrevet 17. mai 2012 Hvis man har tilgang til hotellrom og ikke minst julemarked i Wien så hadde ikke jeg hatt noe problem med å få to timer til å gå i hvert fall. Ville satt større pris på det enn å sitte mange timer til bords. Jeg synes også to timers middag er mer enn nok, og jeg har ikke noe ønske om å bli sittende lenger enn til kl 23. Fikk du lyst til å invitere meg nå? Lenge siden jeg var i Wien. Hehe ja det høres ut som du passer perfekt inn med resten av gjestene og hva vi synes er en fin og rolig feiring, så du skulle kanskje ha vært der du også hehe.
regine Skrevet 17. mai 2012 #29 Skrevet 17. mai 2012 Bryllupet deres hørtes riktig så hyggelig ut også. Hvor var dere? Det var veldig hyggelig - en superkoselig dag! Vi var i København - fant ut at ambassadevielse var det rette for oss. Hadde med oss foreldre, søsken og forlovere m. partner og det ble som vi ville ha det. Fulgte vel "skikk og bruk" til en viss grad - men bløtkakekjoler og sånt er ikke helt meg (kan ALDRI skrive i kjoletråden ehr inne, ettersom ejg syns de fleste kjolene er enten stygge eller helt like hverandre... ). Wien høres ellers ut som et supersted å gifte seg - men hvem vier dere?
Portvinpiken Skrevet 17. mai 2012 Forfatter #30 Skrevet 17. mai 2012 Det var veldig hyggelig - en superkoselig dag! Vi var i København - fant ut at ambassadevielse var det rette for oss. Hadde med oss foreldre, søsken og forlovere m. partner og det ble som vi ville ha det. Fulgte vel "skikk og bruk" til en viss grad - men bløtkakekjoler og sånt er ikke helt meg (kan ALDRI skrive i kjoletråden ehr inne, ettersom ejg syns de fleste kjolene er enten stygge eller helt like hverandre... ). Wien høres ellers ut som et supersted å gifte seg - men hvem vier dere? Jeg har selv bodd i Wien og det er min absolutte favorittby, og min jeg har dratt med meg min tilkommende dit et par ganger, som heldigvis deler mitt syn på det :-). I tillegg har de mange flotte alternativer for vielser på romantiske og fine steder. Vi gifter oss borgelig i et lite palass midt i sentrum :-). Blir 17 stykker totalt (kun en forelder fra hver + resten venner inkl forlovere).
Portvinpiken Skrevet 17. mai 2012 Forfatter #32 Skrevet 17. mai 2012 Vi var 17 inkl 3 barn Hmm... tja 2 timer på 3 retter er kanskje lite? Særlig hvis det går knapt å servere 4 retter slag-i-slag.
karele Skrevet 17. mai 2012 #33 Skrevet 17. mai 2012 (endret) Hmm... tja 2 timer på 3 retter er kanskje lite? Særlig hvis det går knapt å servere 4 retter slag-i-slag. Ville kanskje lagt inn rom for å bruke en halv til. Høres foresten ut som et flott bryllup. Jeg har selv bodd ett år i Wien, fantastisk by. Endret 17. mai 2012 av karele
Portvinpiken Skrevet 18. mai 2012 Forfatter #34 Skrevet 18. mai 2012 Ville kanskje lagt inn rom for å bruke en halv til. Høres foresten ut som et flott bryllup. Jeg har selv bodd ett år i Wien, fantastisk by. Ja da gjør jeg det :-). Tusen takk for tipset - og ja, Wien er vi vel enig om er en flott by. Gleder meg :-)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå