Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på om det er normalt at det kjennes ut som om hjertet stopper opp innimellom, eller at det "synker" på en måte?

Det er vanskelig å forklare hva jeg føler, men det sitter et sted mellom brystene, og jeg får en svak følelse av press(?).

Jeg er ikke kvalm, og det gjør ikke vondt å spise.

Har hatt det sånn en stund, at jeg kjenner en slik følelse, men i dag er det MYE.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ok, siden første post har jeg tatt pulsen min.

Hver gang jeg får denne rare følelsen i brystet, så hopper hjertet over et slag. Etter at det har hoppet over dette slaget, så slår det veldig hardt en gang før pulsen stabiliserer seg igjen.

Er dette farlig?

AnonymBruker
Skrevet

dobbeltslag. dette er helt normalt, noen opplever det mere enn andre. Hvis du synes det er plagsomt kan du for ordens skyld be om å få ta en EKG hos fastlegen din.

AnonymBruker
Skrevet

Dette må du sjekke hos leke, ikke her på KG.

Skrevet

Høres ut som om du lider av apné. Råder deg til å oppsøke lege.

AnonymBruker
Skrevet

Ok, siden første post har jeg tatt pulsen min.

Hver gang jeg får denne rare følelsen i brystet, så hopper hjertet over et slag. Etter at det har hoppet over dette slaget, så slår det veldig hardt en gang før pulsen stabiliserer seg igjen.

Er dette farlig?

Jeg har dette mer eller mindre daglig. Jeg fikk påvist ujevn hjerterytme, men ingenting farlig. Dette var hos en hjertespesialist. Det du beskriver kalles vel hjertebank, dette kan komme av f.eks. å drikke for mye kaffe, angst, stress osv. Du bør likevel ta deg en tur til legen for å utelukke sykdom.

AnonymBruker
Skrevet

Dette må du sjekke hos leke, ikke her på KG.

Selvfølgelig er det best, jeg bare lurer på om jeg uroer meg for noe som kanskej hadde vært heeeeeeeeeeeelt normalt.

Grunnen til at jeg vil rådføre meg her først er fordi legen aldri tar problemene mine særiøst, men sender meg hjem med råd om å kjøpe Ibux. Ibux har ifølge han en helende virkning for det meste.... :-/

Skal bytte lege snart, men må vente til jeg flytter.

AnonymBruker
Skrevet

Dobbeltslag, eller ekstrasystoler som det ofte kalles, er helt ufarlig og skyldes som oftest stress eller annen sykdom, for eksmepel feber. Ekstrasystoler er betegnelsen på ekstra hjerteslag som kommer mellom to normale hjerteslag, men det oppleves ofte som om hjertet hopper over et hjerteslag. Forklaringen er at et slikt ekstraslag kommer før hjertekamrene har hatt tid til å bli fylt med blod etter et normalt hjerteslag. Det er derfor lite blod som pumpes ut med dette hjerteslaget. Hjerteslaget føles svakt, hvis du i det hele tatt kjenner det. Ekstraslaget følges av en pause og i løpet av denne tiden fylles hjertekamrene med mer enn vanlig mengde blod. Utpumpingen av mere blod fra hjertekammeret får neste hjerteslag til å føles kraftigere enn normalt. Mange kan av og til kjenne et tilfeldig ekstraslag. De innebærer svært sjelden noe alvorlig problem og oppfattes som et normalfenomen.

Gjest gjest
Skrevet

Er ikke TS, men har i perioder noe av det samme, veldig skremmende også. Veldig glad for at AB over meg skrev så utfyllende, veldig bra og godt å lese det er ufarlig. Hatt det i flere år og kommer under perioder med stress, økt aktivitet (hos meg). :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...