Gå til innhold

18 stemmer

1. 1. Hvordan reagerte du på Cerazette?

• Mistet mensen
      13
    • Småblødde hele tiden
      3
    • Hadde 'vanlig' mens
      0
    • Andre reaksjoner?
      2

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har skjønt at Cerazette påvirker mensen veldig ulik fra person til person, og lurer på hvordan dere opplevde pillen? Jeg har lest at mange har hatt småblødninger hele tiden og er litt redd for at det skal skje med meg, vil mye heller miste mensen helt.

Da jeg begynte på dem for en ukes tid siden hadde jeg så vidt blødninger i en uke og nå ser det ut til at det har stoppet. Er dette en indikator på hvordan det kommer til å bli framover? Setter pris på å høre deres erfaringer med pillen :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Tekola
Skrevet

Jeg mistet mensen helt. Og mesteparten av sexlysten etter hvert. Hadde en og annen småblødning, men ikke noe plagsomt. Det var minst tre måneder mellom hver gang, og da varte det i en dag eller to.

Skrevet

Så ikke anntydning til blod på godt over 2 år. 3 året hadde jeg to dager med minimal blødning, 4 året har jeg hatt to omganger med en ukes blødning med ca 3 ukers mellomrom. Siden den gang, ingenting. Jeg føler i grunn jeg har vært heldig:P

Skrevet

Jeg fikk en liten blødning en ukes tid etter at jeg bgynte på de.

Nå har jeg gått på de 9-10 mnd og har ikke hatt noe som helst blødning siden.

Skrevet

Jeg mistet mensen helt. Og mesteparten av sexlysten etter hvert. Hadde en og annen småblødning, men ikke noe plagsomt. Det var minst tre måneder mellom hver gang, og da varte det i en dag eller to.

Uff da, det er jo enda skumlere enn blødninger :gjeiper: Hvor lang tid tok det før du mistet sexlysten?

Gjest Tekola
Skrevet

Det husker jeg ikke, det gikk liksom gradvis. Men jeg har fortsatt ikke prøvd en prevansjonspille jeg ikke har gjort det av. Kom tilbake kjapt etter at jeg slutta, da :fnise:

Skrevet

Det husker jeg ikke, det gikk liksom gradvis. Men jeg har fortsatt ikke prøvd en prevansjonspille jeg ikke har gjort det av. Kom tilbake kjapt etter at jeg slutta, da :fnise:

Okei, håper jeg slipper unna, fikk ikke den bivirkningen av de gamle p-pillene mine så satser på det beste :)

Skrevet

Jeg hadde mensen som normalt de første månedene, så begynte mensen å komme to ganger på rad! Fikk mensen først helt som normalt, så stoppet det opp i to-tre dager før jeg fikk en ny kort mens. Tok det opp med legen min og hun mente at på Cerazette så trengs det litt lenger før det stabiliserer seg (i forhold til ppiller der det sies 3mnd), nå 10mnd etter har jeg endelig hatt en enkel normal mens igjen. Holdt ut med dette så lenge kun pga jeg var i avstandsforhold!

Skrevet

Jeg hadde normal mens lenge, men plutselig småblødde jeg hele tiden. Etter to måneder med dette byttet jeg prevensjon..

Gjest Allergikeren
Skrevet

Jeg har hatt en ukes blødning ved oppstart, og så går det flere uker/måneder mellom hver gang.

Gjest Mayflower
Skrevet

Før jeg fikk barn gikk jeg på cerazette i mange år og hadde aldri mens, kanskje en småblødning en gang i året. Etter graviditeten begynnte jeg på igjen, og nå har jeg "vanlig" til kraftig mens ca annenhver måned. De kraftige varer da gjerne over en uke.

AnonymBruker
Skrevet

hadde først nesten et halvt år med uregelmessig og ofte. etter at jeg begynte å ta pillene på samme tid hver dag forsvant mensen helt. men hver tolmodig etter at du begynner å ta hver dag samme tid også. det kan ta noen måneder før resultatet viser seg. har ikke hatt på 3 år nå, herlig! + mye bedre sexlyst enn normalt siden jeg er så glad for å slippe den dritten som jenter sliter med;)

Gjest Mahareth
Skrevet

Mensen forsvant helt hos meg med en gang jeg begynte. Hadde noen småblødninger etter at jeg hadde en pause, men de ga seg etter 1-2 mnd.

Jeg hadde veldig mye menssmerter første gang jeg fikk mensen etter at jeg sluttet på cerazette, har aldri hatt det utenom da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...