frøkna Skrevet 15. mai 2012 #1 Skrevet 15. mai 2012 PFC hovedsiden Er det noen som har erfaring fra disse? Jeg har vurdert det en gang før, men typen sa blankt nei siden han følte det var så usikkert med disse "trygge periodene" og det er jeg forsåvidt enig i, men da tenkte jeg at man regna seg fram til det selv. Er kanskje bedre når en maskin gjør det for deg. Og om den viser at du ikke er sikker så kan man bare ha en kondom i bakhånd. Det står det er 99,3 sikkert og det er jo ganske sikker prevensjon. Jeg bruker p- sprøyte nå, men den er ikke så bra å bruke lenge og jeg er ikke så fornøyd siden jeg har hatt flere bivirkninger. Og jeg har leiden mutasjon som gjør at mitt utvalg av prevensjon er ganske minsket.. Er dette en type prevensjon dere ville følt dere trygge på?
Gjest Gjest Skrevet 15. mai 2012 #2 Skrevet 15. mai 2012 Jeg prøvde pearly en periode på noen måneder, men ga opp tilslutt. Den viste stort sett bare røde dager, og da kan man jo ikke ha sex uansett. Men det som plaget meg mest var faktisk det å måtte måle tempen hver bidige morgen. Etter noen uker ble det utrolig slitsomt, ihvertfall de dagene jeg hadde fri men allikavel måtte ha vekkerklokken på tidlig og ta tempen. Ofte sovnet jeg med den i munnen og måtte gjøre det igjen og igjen. Du må ihvertfall regne med at det kan gå noen mnd før den viser noen grønne dager, og den er absolutt ikke regnet som sikker prevensjon.
frøkna Skrevet 15. mai 2012 Forfatter #3 Skrevet 15. mai 2012 Ifølge nettsiden som jeg linket til er den 99,3% sikker, og det er jo ganske sikkert. Men hørtes utrolig slitsomt ut som du beskriver det.. Og de greiene var jo ganske dyre også! Takk for inputten.
Gjest Mahareth Skrevet 15. mai 2012 #4 Skrevet 15. mai 2012 Jeg brukte Ladycomp i 6 mnd, og var fornøyd med det. Det som er viktig er at hvis du ikke har regelmessige sykluser så er ikke dette prevensjon for deg, ettersom den regner ut trygge perioder på bakgrunn av tidligere sykler. I motsetning til det gjesten over skriver, så må du faktisk ikke måle temperaturen til samme tidspunkt hver dag, det viktigste er at du gjør det når du våkner. Det som gjør det litt vanskeligere, er at alarmen på ladycompen var utrolig knotete å stille inn, og det var visst ikke mulig å måle tempen uten at alarmen var aktivert, og da var det også tidsbegrensinger på når du kunne måle. Jeg ville aldri valgt dette som prevensjon om jeg ikke var klar for en ikke helt planlagt graviditet. Det er mye som kan spille inn på eggløsningstidspunktet, som stress og sykdom. Hvis du er usikker på hvordan du ville reagere på en graviditet nå, så prøv en annen form for prevensjon. Ble forresten ikke gravid før vi ønsket at det skulle skje
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå