Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal på ferie i Hellas (Kefalonia) i sommer, men er litt småbekymret over tilstanden der nede. Er det noen som vet noe om dette? Er det trygt? Merker man noe av urolighetene, i så fall - hva?

Takk for svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har ingen ting å bekymmre deg for :) Ikke stress. Det var litt uro rundt athen i fjord sommer, men ingen andre steder har vært berørt av krisen der nede. Der er jo ikke direkt uro, bare litt fortvilelse over tingenes tilstand :) Du kommer ikke til å merke noen ting.

Gratulere med flott valg av feriemål! Kefalonia er fantastisk :)

God tur.

Skrevet

Du har ingen ting å bekymmre deg for :) Ikke stress. Det var litt uro rundt athen i fjord sommer, men ingen andre steder har vært berørt av krisen der nede. Der er jo ikke direkt uro, bare litt fortvilelse over tingenes tilstand :) Du kommer ikke til å merke noen ting.

Gratulere med flott valg av feriemål! Kefalonia er fantastisk :)

God tur.

Kan bare si meg enig i dette, har reist til Hellas i mange år og det eneste du kommer til å merke er at befolkningen gir enda litt ekstra av seg selv fordi de nå er enda mer avhengig av at vi som turister kommer dit :-D

• Liker 1
Skrevet

Kom akkurat hjem etter en uke på Rhodos. Hadde en flott uke og merket ingenting til krisen. Reiser gjerne til Hellas igjen.

AnonymBruker
Skrevet

åå, så herlig! Der sank skuldrene mine to hakk. Tusen takk for svar :)

Skrevet

Vi har også vurdert om vi skal dra til Hellas i år, men etter nyhetene de siste dagene, så er det helt sikkert at vi IKKE skal til Hellas.

Tror det blir mer og mer urolig der nede nå og utover sommeren. Krisen tilspisser seg.

Mange sier at krisen ikke har nådd øyene, fordi de fortsatt opprettholder lokalsamfunnet pga turister. Men de har også begynt å merke krisen.

Hellas trenger turister nå. Men samtidig er det ikke så lett for folket der nede å se på at turistene strør om seg med penger, og ikke har en eneste bekymring. Der sitter de selv, mange av dem uten jobb, uten strøm, og med stor gjeld.

Når som helst nå kan det tippe over for landet, og da vil det bli pengemangel, varemangel, uroligheter, demonstrasjoner osv osv. Om det er rolig nå, så kan det snu seg veldig fort.

Skrevet

Mulig det kan snu fort, men jeg reiser likevel. Grekerne har sett på turistene strø om seg med penger i årevis, det er ikke noe nytt i det. De trodde nordmenn var steinrike, sånn som de bruker. Vi måtte rett og slett forklare at mange av oss sparer hele året for å ha det romslig på ferie.

Jeg ser dilemmaet, men synes ikke det hjelper noe om vi jobber for tomme hoteller også...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...