Gå til innhold

Koldtbord

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er koldtbord på 17. mai vanlig? I min familie har vi aldri styra så me for bare en dag. Skal feire med kjærestens familie for første gang og MASSE styr ser det ut til å bli med mat og sånn. Bunaden må frem og jeg føler at dette blir for mye.

Kjæresten min har sagt at vi skal bidra med å lage et spekematfat. Hva er det? Spekeskinke?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kjøp inn litt ulike typer spekemat. Skivet fenalår, en eller to litt mildere skinker (feks serrano, parma eller westfaler), et par ulike typer morrpølse/salami. Jeg ville i tillegg ha skivet en galia-melon ved siden av, men det er ikke et must.

Det er morsomt og enkelt med koldtbord, og når alle bidrar med en liten ting så blir det noe for enhver smak.

Vi kjører også koldtbord på 17. mai, og jeg gleder meg masse! :)

• Liker 1
Skrevet

Det er jo veldig forskjellig. Vi har alltid rømmegrøt og spekemat (med eggerøre, rømme og flatbrød til).

Spekemat-fat skal jo inneholde forskjellig spekemat. Spekeskinke, fenalår, mårpølse, fårepølse, salami.

Skrevet

ikke noe styr å lage til et spekefat. Kjøp inn ferdig oppskåret fenalår, fårepølse, westfaler, spekeskinke og legg på et serveringsfat. Pynt med litt druer og oppskåret melon, og litt persille.. Voila!

Skrevet

... når ellers skal man ta bunaden frem? Huff, for noe stress!

Det er ikke spesielt mye styr med koldtbord, da. Mye mindre styr enn å servere varmmat til mange personer. Rar ting å reagere på, høres da kjempekoselig ut. Spekematfat er jo bare et fat man setter sammen av ferdigkjøpte skiver.

• Liker 1
Skrevet

Tror det er ganske vanlig på 17. mai? Skal i spleisefrokost selv (at alle tar med noe spisbart). Er jo ikke så mye styr det da:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...