Gå til innhold

alkohol

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

jeg er 30 år og syns jeg drikker for mye (for ofte). jeg tror jeg har drukket alkohol hver helg de siste 10 årene... noen ganger noen glass på hverdagene også... noen sjeldne edru helger når jeg har vært syk. det er ikke snakk om festing en gang. jeg sitter alene hjemme og drikker noen glass vin/øl mens jeg ser på film eller surfer på nettet. som regel er det snakk om kjededrikking. jeg er på butikken/polet en fredag og kjøper meg alkohol bare fordi det er jo helg... de siste månedene blir jeg ikke full heller. bare trøtt... så nå skal jeg prøve holde meg unna noen uker.

har lyst til å avvenne kroppen alkoholen. hvor lenge må jeg gå uten alkohol før den vil virke som på en vanlig, ikketilvendt person? er det noen her som har vært i samme situasjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det vil ta en god stund før kroppen din blir vandt med mindre mengder alkohol.

Men du synes du drikker mye, og det virker litt sånn. Du må passe på leveren din kjære deg :) Det er ikke sunt for kroppen.

Gjest Gjest_noon
Skrevet

Det er veldig bra at du har bestemt deg for å prøve å drikke litt mindre!

Selv om det kan virke greit der og da på fredag/lørdag-kvelden å ta seg et par glass vin eller øl, så blir det litt mye over tid.

Kanskje du kan sjekke ut denne sida?

http://helsenorge.no/helseogsunnhet/sider/hvite-uker.aspx

Prøv å planlegge at du skal gjøre andre ting enn det du vanligvis gjør når du tar deg et glass.

Hvis du sitter foran pc/tv mens du drikker, finn på noe nytt, så slipper du å bli frista til å ta deg bare et par øl.

TRENING er veldig god motivasjon for min del iallefall. Har litt samme "problemet" som deg, har blitt en vane å kose meg med litt alkohol mens jeg slapper av hjemme etter arbeidsuka.

Men hvis jeg kommer meg på trening kanskje i 20-tiden fredagskvelden har jeg så god følelse etterpå og føler meg litt sunnere, blir mindre fristende å "ødelegge" med alkohol da.

Eller så planlegger jeg å dra tidlig på trening (en spinning time feks. ) på lørdagen, da vil jeg ikke drikke dagen før.

Får rett og slett mindre lyst på alkohol når jeg trener og spiser sunt.

Hvis du liker å være sosial så går det jo an å dra ut på kafe om kvelden, drikke en kaffi eller spise noe.

Bak en kake, boller, lag ny spennende mat, let etter oppskrifter på nettet :)

Ja, mye man kan gjøre :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...