Gå til innhold

17 mai.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva skal du ha til middag og dessert på 17.mai?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sitter akkurat her og tenker på det nå. :)

Jeg tror det blir en benfri lammestek fylt med en miks av pistasjnøtter, saltet ansjos, hvitløk, sitronskall og div. urter. Og så antakeligvis tian som tilbehør, dvs ovnsform med tynne skiver av aubergine, squash og tomat, og olivenolje. (Jeg har en oppskrift som skal prøves ut). Il Mimo å drikke til, jeg fikk tak i noen flasker av årets versjon før de ble utsolgt på polet et par dager etter at de dukket opp der. :eeeh:

Dessert blir sannsynligvis små rabarbraterter, med vaniljeis. Siden jeg bør ha nok rabarbra i hagen nå til lage det.

Jeg kunne også tenke meg en liten forrett, men det har jeg ikke bestemt meg for foreløpig.

Gjest Okusan
Skrevet

Er også i tenkeboksen akkurat nå :fnise:

I den grad familien har noen tradisjon i det hele tatt, er det kanskje kokt laks med agurksalat. Men det er ikke noen "fast" tradisjon, har bare hatt det av og til.

Tenkte først at vi skulle ha det, men så slo det meg at grillmat også kunne være bar? Blir første gang med grillen i år i så fall! Men det blir sikkert mye pølser tidligere på dagen, så det er kanskje lurt med fisk...

*tenke tenke*

Det eneste jeg er sikker på, er at vi skal ha kake! Bløtkake med bær, skikkelig tradisjonelt ;)

Gjest fr21_5ffdsa
Skrevet

Tror kanskje det blir en enkel middag med burgere her i huset. Så blir det nok Brownies etter det. :-D

AnonymBruker
Skrevet

Eg skal ete biffsnadder med alt av tilbehøyr. Eg ser ikkje poenget med at ein må ete lammesteik på 17.mai, det er berre dumt. Det finst så mykje godt!

Skrevet

Vi skal ha grillmat:

Flintstek, hjemmelagde hamburgere og pølser.

Potetsalat og salat til :)

Kjøpt iskake til dessert...

Har lite overskudd om dagen så da blir det litt så som så med 17. Mai middagen, men barna vil jo helst ha pølser og is så de blir vel happy :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Eg skal ete biffsnadder med alt av tilbehøyr. Eg ser ikkje poenget med at ein må ete lammesteik på 17.mai, det er berre dumt. Det finst så mykje godt!

Ja, det må jeg jo si var hyggelig sagt. :eeeh:

Jeg for min del ser ikke poenget med å spise såkalt biffsnadder noensinne. Men så er vi vel forskjellige da, vet du.

Skrevet (endret)

Middagen blir kylling chop suey og desserten blir is.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Skrevet

Vi pleier å grille på 17.mai :jepp:

Skrevet

Det står imellom herlig Inderøysodd,eller kalkunfilet med smørdampete grønnsaker. Klarer ikke og bestemme meg :)

Skrevet

Her blir det spekemat, røkelaks, potetsalat, eggerøre, rømme, flatbrød m.m. Til dessert blir det Oreo cupcakes og cupcakes fylt med vaniljekrem med sjokolade ganache og jordbær på toppen. Og selvfølgelig champagne :jepp:

Skrevet

Har kjøpt inn rømmegrøt, så det er et alternativ. Skal kjøpe inn grillmat, men det blir ikke utegrillvær her, så jeg griller inne. Jeg håper jeg får besøk, så da skal h*n/de få velge. Har også litt snacks om ikke noe av det andre faller i smak.

Skrevet

Reker. Litt plukkemat først også pavlova til dessert

Skrevet

Vi skal spise ute kl halv 2-ish, på Big Horn. Også blir det kake her hjemme etterpå. Til kvelden aner jeg ikke, men tipper jeg er god og mett uansett ;)

Gjest Swipper
Skrevet

Her blir det diverse kjøtt på grillen, potetsalat, stekte grønnsaker, salat og saus.

Til dessert blir det is.

Skrevet

Reker. Litt plukkemat først også pavlova til dessert

eg og tenkte litt på reker.men kjøper du det i dag da ?

Skrevet

Her har vi som tradisjon å gå ut og spise pizza. På ettermiddagen er vi en gjeng venner som møtes til kaffe/kaker.

AnonymBruker
Skrevet

Her blir det ytrefilet og kyllingfilet, med fløtegratinerte poteter, saus og salat. Dersom været tillater det blir det grilling, eller får det bli stekepannen inne.

Skrevet

Jeg lager meg noen gode koteletter med ovnsstekte poteter. Is til dessert, det er jo 17 mai... :ler:

:heks:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...