Gå til innhold

Er det noen som snakker Thai?


sunni_rien_thai

Anbefalte innlegg

Sawatdee ka!

lurte bare på om det er noen her inne som snakker/lærer thai.

...om man er i gang å lære det, hvorfor og om du syns du det er vanskelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sawatdee ka!

lurte bare på om det er noen her inne som snakker/lærer thai.

...om man er i gang å lære det, hvorfor og om du syns du det er vanskelig?

ช้างมีลำต้น

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

ช้างมีลำต้น

arai na?? elefanten har? :gjeiper:

takk for svar btw!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan uttale en del ord på thai, men ikke å skrive de. Det vanskeligste synes jeg er tonefallet, at et ord kan ha veldig mange betydninger etter hvordan det blir uttalt. Det er noe jeg som norsk er ganske ukjent med, og har derfor vanskelig med å høre de små forskjellene i stigende/synkende/flatt tonefall ol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan uttale en del ord på thai, men ikke å skrive de. Det vanskeligste synes jeg er tonefallet, at et ord kan ha veldig mange betydninger etter hvordan det blir uttalt. Det er noe jeg som norsk er ganske ukjent med, og har derfor vanskelig med å høre de små forskjellene i stigende/synkende/flatt tonefall ol.

Sier bare; WORD!!

Thai er jo et lett språk om man ser bort i fra det med tonefall... men pågrunn av vanskelig tonefall så kvalifiseres det som et vanskelig språk å lære (å på grunn av skriftspråket)...

Men vil du lære thai? og isåfall hvorfor? og siden du kan en del ord er det fordi du har vært i thailand eller fordi du har venner/kjæreste som er thai? :-)

intresangt å vite ettersom det ikke er _noen_ norske jeg kjenner som vil lære det......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært i Thailand, men har et ønske om å dra dit om noen år. Har ikke planer om å lære med Thai flytende, men en del ord og setninger kan være kjekt å kunne da :)

Fikk en dame fra thailand og hennes barn på 7år inn i familien, og siden jeg synes språk er veldig morro så prøver jeg å lære de norsk, og jeg får lære litt thai igjen :)

Men barnet er en liten røver og har lært meg en del rampeord, så jeg må være forsiktig med hva jeg sier ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke vært i Thailand, men har et ønske om å dra dit om noen år. Har ikke planer om å lære med Thai flytende, men en del ord og setninger kan være kjekt å kunne da :)

Fikk en dame fra thailand og hennes barn på 7år inn i familien, og siden jeg synes språk er veldig morro så prøver jeg å lære de norsk, og jeg får lære litt thai igjen :)

Men barnet er en liten røver og har lært meg en del rampeord, så jeg må være forsiktig med hva jeg sier ;)

HAHAHAHA! ja barn er ikke dumme for de som tror det :lur:

det er jo en grei byttehandel det da:)

jeg for min del syns thai er et av de vakreste (både skrift og tale) språkene jeg har hørt. ser en del filmer og slikt på thai, og må si at det hjelper mye! men jeg er veldig interessert i å lære!!! skulle ønske man kunne putte inn en "chip" åsså kunne man språket hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...