Gjest Marthe Skrevet 14. mai 2012 #1 Skrevet 14. mai 2012 Hei. Jeg har over mange år hatt perioder hvor jeg har spist masse usunt og så kastet det opp. Det kan gå to-tre måneder mellom periodene og en periode kan vare ca to uker hvor jeg kaster opp ca tre ganger i uken. Dette er jo ikke så veldig mye, men leste en god del om bulimi på nettet nå og det står om bla hjertestopp. Jeg vil tro at dette gjelder mer alvorlige tilfeller? noen som vet? jeg ble livredd. Og kommer ikke til å kaste opp flere ganger. Følte meg dårlig med en gang jeg hadde lest det.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2012 #2 Skrevet 14. mai 2012 Jeg har hatt lignende problem som deg, spiser og spyr i perioder. Når jeg har slike perioder spyr jeg ofte flere ganger for dag. Det er selvsagt større sjanse for at det skjer noe dersom man holder på slik over lang tid, men det betyr ikke at det ikke kan skje om man bare gjør det en gang i blant. Regner med denne tråden blir stengt, men synes det er bra å høre at du ikke vil gjøre dette igjen.
Gjest sookie Skrevet 14. mai 2012 #3 Skrevet 14. mai 2012 Hvis du kaster opp med vilje, og dette har skjedd gjentatte ganger er det bulimi. I hvert fall på god vei til å bli det. Jeg skal ikke uttale meg om hvor alvorlig bulimien må være før man er i risikosonen for hjertestopp, men dette er jo helskeskadelig atferd uansett... Hvorfor gjør du dette? Oppsøk hjelp så fort du kan!
Gjest foremma Skrevet 14. mai 2012 #4 Skrevet 14. mai 2012 Du har nok bulimi ja, og det kommer med sine konsekvenser, noen mer sannsynlige enn andre.. Ta deg en tur til legen og snakk om dette, du trenger hjelp. Lykke til
Gjest meh Skrevet 14. mai 2012 #5 Skrevet 14. mai 2012 (endret) Jeg vil tro at dette gjelder mer alvorlige tilfeller? noen som vet? jeg ble livredd. Og kommer ikke til å kaste opp flere ganger. Følte meg dårlig med en gang jeg hadde lest det. Bulimi kan forårsake uregelmessig hjerterytme som kan føre til hjertestans, dette er dog sjeldent. Du burde kanskje heller være bekymret om det at du gradvis ødelegger både spiserøret og magesekken din? Det er ikke bare noen få dette hender hos, men hos alle som lider av bulimi. Går det langt nok så risikerer du å måtte leve ved å få all næring gjennom flytende mat. Endret 14. mai 2012 av meh
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2012 #6 Skrevet 14. mai 2012 Bulimi kan forårsake uregelmessig hjerterytme som kan føre til hjertestans, dette er dog sjeldent. Du burde kanskje heller være bekymret om det at du gradvis ødelegger både spiserøret og magesekken din? Det er ikke bare noen få dette hender hos, men hos alle som lider av bulimi. Går det langt nok så risikerer du å måtte leve ved å få all næring gjennom flytende mat. wæææææææææææææææææ scary
ninuska_ Skrevet 14. mai 2012 #7 Skrevet 14. mai 2012 Kjære trådstarter. Jeg stenger denne tråden nå og vil gjerne formidle telefonnummeret til IKS, 22 94 00 10. Her sitter det mennesker med både kompetanse og erfaring, og som kan gi deg gode og nyttige råd på veien. Jeg viser til KG's regler: Selvmordstanker, selvskadingsmetoder og tanker om spiseforstyrrelser. Vi ønsker på ingen måte å tabubelegge disse temaene, og forstår at mange kan ha behov for å skrive om problemene sine. Samtidig kan vi i Kvinneguiden ikke vite hvem som har kompetanse til å hjelpe. Derfor vil slike tråder kunne bli stengt, og vi henviser til steder der man kan prate med noen som har kompetanse til å håndtere slike situasjoner. mvh ninuska_, mod
Fremhevede innlegg