Gjest Raggy Skrevet 14. mai 2012 #1 Skrevet 14. mai 2012 Tråkket på en spiker tidligere i dag å nå begynner det å gjøre vondt, klarer å gå på beinet men det er er ikke noe særlig godt.. Er det no stress i forhold til stivkrampesprøyte eller kan jeg drøye til i morgen å se ann? Har hatt foten i grønnsåpevann. Jeg er litt hypokonder så trenger å høre at det ikke er så farlig;)
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2012 #2 Skrevet 14. mai 2012 Synes du bør ringe legevakten, de er den rette til å ta en vurdering av hva du bør gjøre. Det går så bra så
Minya Skrevet 14. mai 2012 #3 Skrevet 14. mai 2012 Hvilken type spiker var det og hvor stod spikeren da du tråkket på den?
Gjest Raggy Skrevet 14. mai 2012 #4 Skrevet 14. mai 2012 Hvilken type spiker var det og hvor stod spikeren da du tråkket på den? En type listespiker, hadde dratt av gulvlistene så de lå på gulvet i det jeg fikk klomsa det til å tråkket på den. Er så kjedelig å dra til legevakta så tenkte kanskje det var ok å se ann til i morgen.. Anonymbruker: takk for trøst, det er ikke greit for oss hypokondere;) tenker for mye vissom atte vetu..
Minya Skrevet 14. mai 2012 #5 Skrevet 14. mai 2012 (endret) Listspiker inne er ikke risikable i forhold til stivkrampe. Har tråkket på mange i løpet av livet Hadde det vært ute og en større spiker, hadde jeg blitt mer bekymret. Så lenge såret ikke er kjempedypt, imotsetning til om du tråkket rett ned på en spiker som gikk tvers igjennom foten, vil det gå over av seg selv. Rens såret med legesprit eller det du måtte ha for hånden, bruk gasbind eller en form for kompress og plastertape til å holde såret rent når du går rundt. Bruk også gjerne bacimycin eller lignende sårsalve for å unngå infeksjon. Skift bandasje minst en gang om dagen, helst to. Går det betennelse i såret eller det ikke blir bedre å gå på etter tre dager, kontakter du lege. Endret 14. mai 2012 av Minya
Gjest Raggy Skrevet 14. mai 2012 #6 Skrevet 14. mai 2012 Listspiker inne er ikke risikable i forhold til stivkrampe. Har tråkket på mange i løpet av livet Hadde det vært ute og en større spiker, hadde jeg blitt mer bekymret. Så lenge såret ikke er kjempedypt, imotsetning til om du tråkket rett ned på en spiker som gikk tvers igjennom foten, vil det gå over av seg selv. Rens såret med legesprit eller det du måtte ha for hånden, bruk gasbind eller en form for kompress og plastertape til å holde såret rent når du går rundt. Bruk også gjerne bacimycin eller lignende sårsalve for å unngå infeksjon. Skift bandasje minst en gang om dagen, helst to. Går det betennelse i såret eller det ikke blir bedre å gå på etter tre dager, kontakter du lege. Puhh takk for svar!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå