Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Skal på en fest hvor vi skal ha med litt hver, jeg skal altså ha med salat. Men siden jeg er veldig kresen pleier jeg bare å ha salatblader, agurk og tomat, men dette blir jo litt kjedelig å ta med seg til en del andre folk. Hva annet kan jeg ha oppi, sånn at det skal bli billigst mulig også? Hvor mange salathoder (isberg) bør jeg beregne for 6 personer?

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest17
Skrevet

Synes rødløk er godt i salat, disse kan jo også plukkes lett bort om man ikke liker løk.

Gjest Glenfarclas
Skrevet

Skal på en fest hvor vi skal ha med litt hver, jeg skal altså ha med salat. Men siden jeg er veldig kresen pleier jeg bare å ha salatblader, agurk og tomat, men dette blir jo litt kjedelig å ta med seg til en del andre folk. Hva annet kan jeg ha oppi, sånn at det skal bli billigst mulig også? Hvor mange salathoder (isberg) bør jeg beregne for 6 personer?

Du kan jo ta et glass med sånn fetaost ved siden av, som folk kan ta på om de vil selv?

Ellers kan du jo ha paprika oppi, og noe mais ved siden av (sånn at de som ikke synes det passer med feta kan velge det bort).

Skrevet

Jeg pleier å bruke vestfoldsalat (6 personer så ville jeg nok tatt to pakker), men annen salat går jo like greit.

Har gjerne oppi litt ruccola, rødløk, limejuice, fetaost, agurk

Liker ikke tomat, mais eller paprika så det pleier ikke jeg å bruke.

Skrevet

Jordbær, druer, dampede asparges, dampede grønne bønner, oliven, melon, flere typer salatblader, gule tomater, fennikel, gulrotstrimler, fersk ananas, stangselleri, god gulost i terninger, krutonger, frø og kjerner, nøtter...

Det var noen av tingene jeg gjerne bruker i salat i tillegg til det som allerede er nevnt. Selvfølgelig ikke alt på en gang da.

Skrevet

Paprika

Mais

Rødløk

Purreløk

Sukkererter

Har ville hatt i kanskje en ingrediens til i salat,og kjøpt med fetaost ved siden av som de sier over meg her :)

Skrevet

Høres det greit ut med isbergsalat, ruccola, agurk, sukkererter og rødløk pluss kjøpe mais og fetaost og ha ved siden av?

Er egentlig veldig vanskelig siden alle har jo så forskjellig smak :P

Gjest gjest17
Skrevet

Høres bra ut det? :-) Hadde også hatt med cherrytomater, disse kan du ha hele oppi, så kan man eventuelt plukke ut om man ikke liker tomat.

Skrevet

Ikke dumt med cherrytomater, går for det også :)

Gjest gjest17
Skrevet

Og mengdemessig burde det vel holde med to hoder isberg/eventuelt noe annen type salat?

AnonymBruker
Skrevet

Ikke bruk bare isberg, den er ganske sterk i smaken, bland med noe annet som lollo, rapid, ruccola, crispi etc.

Og hvorfor blir du bedt om å ta med salat når du åpebart ikke kan lage en god salat?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...