Gjest Tekola Skrevet 14. mai 2012 #2 Skrevet 14. mai 2012 Tine for vanlig melk og Q for sjokolademelk
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2012 #3 Skrevet 14. mai 2012 Tine. Og dessuten er Tine bøndene som eiger. Vil du støtte bøndene kjøper du Tine. 2
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2012 #7 Skrevet 14. mai 2012 Vil du støtte bøndene kjøper du Tine. Støtter ikke bøndene. Som det sto på Nettavisen, er de norgesmestere i å melke andres skattepenger for å drive med hobbyen sin. 2
Brunhilde Skrevet 14. mai 2012 #8 Skrevet 14. mai 2012 Drikker ikke melk, så for meg er det akkurat det samme.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2012 #9 Skrevet 14. mai 2012 Drikker heller ikke melk. Da er det urimelig at skattepengene mine skal gå til bøndene. 1
Nevian Skrevet 14. mai 2012 #10 Skrevet 14. mai 2012 Det går i Q her. Kjenner ingen forskjell på smak, det er mest pga. saken mellom Tine og Synnøve Finden.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2012 #11 Skrevet 14. mai 2012 Drikker ikke melk, og spiser ingen melkeprodukter. Ordningen med subsidier er helt hårreisende. Mine matvarer (soyamelk, soyayoghurt, etc, som er mye mer ressurs- og miljøvennlig enn kumelk) blir ilagt toll sånn at de ikke skal kunne konkurrere med norsk kumøkk.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2012 #12 Skrevet 14. mai 2012 Drikker ikke melk, og spiser ingen melkeprodukter. Ordningen med subsidier er helt hårreisende. Mine matvarer (soyamelk, soyayoghurt, etc, som er mye mer ressurs- og miljøvennlig enn kumelk) blir ilagt toll sånn at de ikke skal kunne konkurrere med norsk kumøkk. Det er urettferdig, ja. Det eneste rettferdige er at staten slutter å subsidiere alt, og holder seg til å kaste slike folk som ABB og Nokas-ranerne i fengsel. 2
Gjest Wolfmoon Skrevet 14. mai 2012 #13 Skrevet 14. mai 2012 Nå drikker jeg svært sjelden melk, og ofte blir den melka jeg bruker hentet fra tanken hjemme (ingenting gjør vafler bedre enn ekte kumelk før den er behandla), men den regnes kanskje som Tine selv før den kommer til meieriet også? Det går nå mest i tineprodukter når jeg kjøper det, både fordi familiegården leverer til Tine (Q-meierier har ikke meieri nært nok, så det er ingen andre muligheter) og fordi jeg foretrekker tine i de få melkeproduktene jeg kjøper. 2
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2012 #14 Skrevet 14. mai 2012 Q-Meieriene Spesielt siden smørskandelen før jul har min allerede tynnslitte tillit til Tine blitt ennå tynnere. Nærmeste ikke-eksisterende.
Gjest Dorey Skrevet 14. mai 2012 #15 Skrevet 14. mai 2012 Q. Jeg synes det er svært negativt at Tine omtrent har hele markedet og i tillegg ikke klarer å levere.
saltvann Skrevet 14. mai 2012 #16 Skrevet 14. mai 2012 Har begynt å kjøpe mer Q, men er jo ikke alle butikker som har det..
Jane F. Skrevet 14. mai 2012 #17 Skrevet 14. mai 2012 Q melk:) men handler som regel Tine siden de ikke har Q her. Men er vi i "storbyen" handler jeg Q :D Men handler ALDRI Synnøve Finden!!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå