AnonymBruker Skrevet 14. mai 2012 #1 Skrevet 14. mai 2012 Under den kalde krigen ble mikrobølgeovnen ulovliggjort i Russland, og som vi alle vet så var det ikke akkurat slik at russerne var interessert i å dele informasjon og kunskap med resten av verden. The invention of the microwave and its mass adoption by the population coincides with the onset of obesity in developed nations around the world. Not only did the microwave make it convenient to eat more obesity-promoting foods, it also destroyed much of the nutritional content of those foods, leaving consumers in an ongoing state of malnourished overfeeding. In other words, people eat too many calories but not enough real nutrition. The result is, of course, what we see today: Epidemic rates of diabetes, cancer, heart disease, depression, kidney failure, liver disorders and much more. (...) “The rise of widespread nutritional deficiencies in the western world correlates almost perfectly with the introduction of the microwave oven. This is no coincidence. Microwave ovens heat food through a process of creating molecular friction, but this same molecular friction quickly destroys the delicate molecules of vitamins and phytonutrients (plant medicines) naturally found in foods. One study showed that microwaving vegetables destroys up to 97% of the nutritional content (vitamins and other plant-based nutrients that prevent disease, boost immune function and enhance health) Here are some of recent scientific findings on microwaving food: 1. Microwaved foods lose 60 ~ 90% of the vital-energy field and microwaving accelerates the structural disintegration of foods. 2. Microwaving creates cancer-causing agents within milk and cereals. 3. Microwaving alters elemental food-substances, causing digestive disorders. 4. Microwaving alters food chemistry which can lead to malfunctions in the lymphatic system and degeneration of the body’s ability to protect itself against cancerous growths. 5. Microwaved foods lead to a higher percentage of cancerous cells in the bloodstream. 6. Microwaving altered the breakdown of elemental substances when raw, cooked, or frozen vegetables were exposed for even a very short time and free radicals were formed. 7. Microwaved foods caused stomach and intestinal cancerous growths, a general degeneration of peripheral cellular tissues, and a gradual breakdown of the digestive and excretive systems in a statistically high percentage of people. 8. Microwaved foods lowered the body’s ability of the body to utilize B-complex vitamins, Vitamin C, Vitamin E, essential minerals and lipotropics. 9. The microwave field next to a microwave oven caused a slew of health problems as well. 10. Heating prepared meats in a microwave sufficiently for human consumption created: * d-Nitrosodiethanolamine (a well-known cancer-causing agent) * Destabilization of active protein biomolecular compounds * Creation of a binding effect to radioactivity in the atmosphere. * Creation of cancer-causing agents within protein-hydrosylate compounds in milk and cereal grains. 11. Microwave emissions also caused alteration in the catabolic (breakdown) behaviour of glucoside – and galactoside – elements within frozen fruits when thawed in this way. 12. Microwaves altered catabolic behavior of plant-alkaloids when raw, cooked or frozen vegetables were exposed for even very short periods. 13. Cancer-causing free radicals were formed within certain trace-mineral molecular formations in plant substances, especially in raw root vegetables. 14. Due to chemical alterations within food substances, malfunctions occurred in the lymphatic system, causing degeneration of the immune systems’ capacity to protect itself against cancerous growth. 15. The unstable catabolism of micro-waved foods altered their elemental food substances, leading to disorders in the digestive system. 16. Those ingesting micro-waved foods showed a statistically higher incidence of stomach and intestinal cancers, plus a general degeneration of peripheral cellular tissues with a gradual breakdown of digestive and excretory system function. 17. Microwave exposure caused significant decreases in the nutritional value of all foods studied, particularly: * A decrease in the bioavailability of B-complex vitamins, vitamin C, vitamin E, essential minerals and lipotrophics * Destruction of the nutritional value of nucleoproteins in meats * Lowering of the metabolic activity of alkaloids, glucosides, galactosides and nitrilosides (all basic plant substances in fruits and vegetables) * Marked acceleration of structural disintegration in all foods. Kilde: Why Did Russia Ban The Use Of Microwave Ovens?
Gjest navnelapp Skrevet 14. mai 2012 #2 Skrevet 14. mai 2012 Dette er berre tøv. Eksperimentet som bilda ovanfor refererer til er "debunked" for lenge sidan. Du får kjøpt mikrobølgeovnar overalt i Russland, det er ikkje forbode. Les meir om mikrobølgeovnar her: http://www.matportalen.no/a-aa/mikrobolgeovn 2
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2012 #3 Skrevet 14. mai 2012 Dette er berre tøv. Eksperimentet som bilda ovanfor refererer til er "debunked" for lenge sidan. Du får kjøpt mikrobølgeovnar overalt i Russland, det er ikkje forbode. Les meir om mikrobølgeovnar her: http://www.matportalen.no/a-aa/mikrobolgeovn Du kan ikke ha lest det som ble linket til. Det er selvfølgelig vanskelig å bannlyse mikrobølgeovner i russland i dag, det er et litt annet styresett. Jeg ser at bildet og forsøket bak er omdiskutert, men det betyr da ikke at mikroer er helt trygge og at man skal legge all skepsis til side. Det finnes hvertfall forskningsresultater som viser at lave doser mikrobølger er skadelige for rotter. Forskningen viser til flere fysiologiske forandringer hos disse dyrene. her her
Gjest navnelapp Skrevet 14. mai 2012 #4 Skrevet 14. mai 2012 Du kan ikke ha lest det som ble linket til. Det er selvfølgelig vanskelig å bannlyse mikrobølgeovner i russland i dag, det er et litt annet styresett. Jeg ser at bildet og forsøket bak er omdiskutert, men det betyr da ikke at mikroer er helt trygge og at man skal legge all skepsis til side. Det finnes hvertfall forskningsresultater som viser at lave doser mikrobølger er skadelige for rotter. Forskningen viser til flere fysiologiske forandringer hos disse dyrene. her her Så du meiner at grunnen til at dei er i salg i Norge er ein stor konspirasjon? Viss mikrobølgeovnar gjorde oss feite (ein heilt utruleg påstand, forøvrig), trur du ikkje dei ville blitt forbodne? Eller viss dei ga oss kreft? Kva interesser ligg bak å beskytte mikrobølgeovnar viss dei er skadelege?
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2012 #5 Skrevet 14. mai 2012 Men det er jo heller ikke bevist at det ikke kan være skadelige. Opp til hvert enkelt å bestemme om man vil ha en. Vi har ikke og lever godt uten også Er et vanesak. For min sin del er det mere fordi den tar så mye benkplass 2
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2012 #6 Skrevet 14. mai 2012 Så du meiner at grunnen til at dei er i salg i Norge er ein stor konspirasjon? Viss mikrobølgeovnar gjorde oss feite (ein heilt utruleg påstand, forøvrig), trur du ikkje dei ville blitt forbodne? Eller viss dei ga oss kreft? Kva interesser ligg bak å beskytte mikrobølgeovnar viss dei er skadelege? Når har jeg sagt det? Det er så langt unna hva jeg mener at jeg gidder ikke svare engang! Så du på forskningsartikklene jeg linket til?
Ryvre Skrevet 14. mai 2012 #7 Skrevet 14. mai 2012 Jeg har ikke satt meg inn i dette med om mikrobølgovn er farlig eller ikke, men i mitt hode så er det noe som forteller meg at det ikke kan være så bra. Mulig jeg tar helt feil. Vi har en mikrobølgovn, men den syns nesten ikke der den står i hjørnet på kjøkkenbenken. Syns det er mye lettere å tine mat ved hjelp av kaldt vann, steke mat i ovnen osv
dobby Skrevet 14. mai 2012 #8 Skrevet 14. mai 2012 Når har jeg sagt det? Det er så langt unna hva jeg mener at jeg gidder ikke svare engang! Så du på forskningsartikklene jeg linket til? Artiklane du viser til syner, så vidt eg kan sjå, at rotter blir skada om dei er utsett for stråling av type mikrobølgjer. Når du et mat laga i mikrobølgjeomn, blir du ikkje utsett for strålinga, det er det maten som blir. (Og den blir jo tydeleg skada, sidan den vert kokt...) Ein mikrobølgjeomn puttar ikkje noko inni maten. Det er eit vekslande elektromagnetisk felt (INNE i omnen) som får vass-molekyla i maten til å bevege seg. Denne rørsla gjer at maten vert varm. Når vi skrur av omnen, skrur vi av dette feltet, og rørsla stoppar opp. Det er med andre ord ikkje mikroblgjer "igjen" i maten, og den kan trugt etast. Det er akkurat som mat varma opp på andre måtar. Oppvarmingsmetoden er annleis, men resultatet er det sam. 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2012 #9 Skrevet 14. mai 2012 Artiklane du viser til syner, så vidt eg kan sjå, at rotter blir skada om dei er utsett for stråling av type mikrobølgjer. Når du et mat laga i mikrobølgjeomn, blir du ikkje utsett for strålinga, det er det maten som blir. (Og den blir jo tydeleg skada, sidan den vert kokt...) Ein mikrobølgjeomn puttar ikkje noko inni maten. Det er eit vekslande elektromagnetisk felt (INNE i omnen) som får vass-molekyla i maten til å bevege seg. Denne rørsla gjer at maten vert varm. Når vi skrur av omnen, skrur vi av dette feltet, og rørsla stoppar opp. Det er med andre ord ikkje mikroblgjer "igjen" i maten, og den kan trugt etast. Det er akkurat som mat varma opp på andre måtar. Oppvarmingsmetoden er annleis, men resultatet er det sam. Men når disse mikrobølgene gjør skade på rottene (mye mindre strålingsmengde enn hva som er i mikrobølgeovnen), hva tror du den gjør med kyllingfileten når man tiner den i mikron?
Pingting Skrevet 14. mai 2012 #10 Skrevet 14. mai 2012 Jeg har ikke satt meg inn i dette med om mikrobølgovn er farlig eller ikke, men i mitt hode så er det noe som forteller meg at det ikke kan være så bra. de fleste av oss har den typen "instinktive" (i mangel av et bedre ord) reaksjoner på ting - det er helt normalt det. Det som er skummelt er når man begynner å stole på disse uten å ha satt seg inn i hva det faktisk handler om. Noe jeg ikke sier du gjør - men det er skremmende vanlig hvor ofte man ser argumenter av typen "jeg synes dette høres skummelt ut, derfor ER det ikke bra". TS: du er på bærtur. Faktisk er du såpass på bærtur at du har havnet tomhendt på den andre siden av skogen, og har byttet ut bærkurven med en basketball. Den første kilden din kan jeg ikke fatte og begripe at noen med mer enn to fungerende hjerneceller kommer på å vurdere seriøst. Ang. studiene du refererer til, så er de jo helt irrelevante. Du kan ikke sammenligne det å utsette levende vev for mikrobølgestråling i 7 sammenhengende timer med det å spise (dødt) kjøtt som har blitt varmet opp i et minutt eller to. Som dobby sier, så er det ikke sånn at mikrobølgeovnen legger igjen noe i maten. Vet du i det hele tatt hvordan en mikrobølgeovn og fungerer? Og hva kreft er? Noen nevnte at det ikke er bevist at det IKKE er skadelig med mikrobølger heller. Det argumentet kan helt fint brukes når noe er nytt, men i dette tilfellet har man både erfaring med mikrobølgeovner over noen tiår OG mye generell kunnskap om mikrobølger og deres virkning på kroppen. Ingen har noensinne påstått at dette er helt ufarlig, men generell konsensus er at vanlig hjemmebruk er helt greit. Om du derimot har en mikrobølgeovn som lekker strålning, som du gjerne setter på 4-5 timer av gangen samtidig som du står med ansiktet klistra inntil døra på den - DA er det grunn til å være bekymra. 3
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2012 #11 Skrevet 14. mai 2012 Kvinne døde etter blodoverførsel etter at blodet ble varmet i mikrobølgeovn Og dette fant jeg her: They studied the effect that microwaved food had on eight individuals, by taking blood samples immediately after eating. They found that after eating microwaved food, haemoglobin levels decreased. "These results show anaemic tendencies. The situation became even more pronounced during the second month of the study". Who knows what results they would have found if they had studied people who ate microwaved food for a year or more? The violent change that microwaving causes to the food molecules forms new life forms called radiolytic compounds. These are mutations that are unknown in the natural world. Ordinary cooking also causes the formation of some radiolytic compounds (which is no doubt one reason why it is better to eat plenty of raw food), but microwaving cooking causes a much greater number. This then causes deterioration in your blood and immune system. Lymphocytes (white blood cells) also showed a more distinct short-term decrease following the intake of microwaved food than after the intake of all the other variants. Another change was a decrease in the ratio of HDL (good cholesterol) and LDL (bad cholesterol) values. Each of these indicators pointed to degeneration The results were published in "Search for Health" in the Spring of 1992 (....) Irradiation of Food: (Note: Irradiation is not the same as microwaving, but they are similar in that both use unnatural frequencies to alter food). The Cornell University in 1977 irradiated some sugar and fed it to rats. The type of cell damage shown on post mortem was the same as if the rats themselves had been irradiated! Irradiation of Food: Public Citizen has released the English translation of a recent German study revealing that a chemical formed in irradiated food can damage DNA. The study confirms what safe-food advocates have known for more than thirty years: that exposing food to ionising radiation can lead to the formation of bizarre new chemicals called "unique radiolytic products" that can cause serious health problems. One such chemical, known as 2-DCB, caused "significant DNA damage" in the colons of rats that ate the substance. The chemical - which, ironically is a well-known "marker" for determining whether food has been irradiated" - has never been found naturally in any food on earth. The study was conducted in 1998 under the auspices of two prominent pro-irradiation organizations. IT was performed at one of the most prestigious food irradiation labs in the world: the Federal Research Centre for Nutrition in Karlsruhe, Germany. Du som mener at jeg er dum som et brød siden jeg er skeptisk til mat laget i mikrobølgeovn. Det er fordi jeg har god kunskap om cellebiologi, blodets funksjon og sammensetning ol at jeg er skeptisk!
Pingting Skrevet 15. mai 2012 #12 Skrevet 15. mai 2012 Hvis du har så god kunnskap, så klarer du sikkert å formulerte et eget, sammenhengende argument? Det du gjør nå er jo bare å sitere (i det uendelige) artikler. Hver gang du blir motsagt argumenterer du heller ikke ordentlig i mot, men skifter tema og kommer med nye sitater.
dobby Skrevet 15. mai 2012 #13 Skrevet 15. mai 2012 Men når disse mikrobølgene gjør skade på rottene (mye mindre strålingsmengde enn hva som er i mikrobølgeovnen), hva tror du den gjør med kyllingfileten når man tiner den i mikron? "Skaden" kyllingfileten får, er at den går frå å vere rå til å vere kokt. Noko som er dramatisk nok for kyllingen, men perfekt for oss, sidan dette er resultatet vi er ute etter når vi legg kyllingen inn i omnen. Akkurat same "skade" skjer når vi legg den i ein vanleg steikeomn. (....) Irradiation of Food: (Note: Irradiation is not the same as microwaving, but they are similar in that both use unnatural frequencies to alter food). The Cornell University in 1977 irradiated some sugar and fed it to rats. The type of cell damage shown on post mortem was the same as if the rats themselves had been irradiated! Irradiation of Food: Public Citizen has released the English translation of a recent German study revealing that a chemical formed in irradiated food can damage DNA. The study confirms what safe-food advocates have known for more than thirty years: that exposing food to ionising radiation can lead to the formation of bizarre new chemicals called "unique radiolytic products" that can cause serious health problems. One such chemical, known as 2-DCB, caused "significant DNA damage" in the colons of rats that ate the substance. The chemical - which, ironically is a well-known "marker" for determining whether food has been irradiated" - has never been found naturally in any food on earth. The study was conducted in 1998 under the auspices of two prominent pro-irradiation organizations. IT was performed at one of the most prestigious food irradiation labs in the world: the Federal Research Centre for Nutrition in Karlsruhe, Germany. Vel, her er det mykje som kan seiast, men det eg først og fremst legg merke til, er at denne forskinga gjel ioniserande stråling. Mikrobølgjer er ikkje ioniserande difor er desse resultata heller ikkje relevante. Om du er veldig bekymra for mat frå mikrobølgjeomn, kan du jo prøve å ta spørje nokon frå Statens strålevern? Der sit det mange srålingsekspertar som kan berolige deg.
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2012 #14 Skrevet 15. mai 2012 Hvis du har så god kunnskap, så klarer du sikkert å formulerte et eget, sammenhengende argument? Det du gjør nå er jo bare å sitere (i det uendelige) artikler. Hver gang du blir motsagt argumenterer du heller ikke ordentlig i mot, men skifter tema og kommer med nye sitater. Hvorfor så jævla ekkel?? Det må forresten gå an å diskutere rundt ting man går å grubbler på vel? Eller er det bare sånn at man kan diskutere ting før man kan vise til egne forskningsresultarer?? Jeg har ikke noe behov for å motargumentere mot deg for harde livet jeg vel! Jeg sitter ikke på sannheten! Men hvordan dere så bastant kan påstå at det garantert ikke er farlig syns jeg bare er arrogant! Det er et faktum at såkalte livsstilsykdommert har skutt i været de siste tiårene, og at man så bastant kan påstå at latmanns-måten å lage mat på ikke kan være en faktor til det syns jeg faktisk ikke man bare kan avfeie helt uten vidre. ...og så har man jo det universale regelen som sier at hvis noe virker for godt til å være sant så er det som regel det! Vet du forresten i det hele tatt hva hemoglobin er? Og hvor alvorlig det er hvis det stemmer at hemoglobinnivået i blodet synker etter man har spist mat preparet i mikroen? Du må ikke være så paranoied, jeg er ikke ute etter å ta deg!!
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2012 #15 Skrevet 15. mai 2012 "Skaden" kyllingfileten får, er at den går frå å vere rå til å vere kokt. Noko som er dramatisk nok for kyllingen, men perfekt for oss, sidan dette er resultatet vi er ute etter når vi legg kyllingen inn i omnen. Akkurat same "skade" skjer når vi legg den i ein vanleg steikeomn. Vel, her er det mykje som kan seiast, men det eg først og fremst legg merke til, er at denne forskinga gjel ioniserande stråling. Mikrobølgjer er ikkje ioniserande difor er desse resultata heller ikkje relevante. Om du er veldig bekymra for mat frå mikrobølgjeomn, kan du jo prøve å ta spørje nokon frå Statens strålevern? Der sit det mange srålingsekspertar som kan berolige deg. Jeg har lyst til å diskutere det her jeg!! Kan jeg ikke få lov til det? Vær så snill?!!
Gjest navnelapp Skrevet 15. mai 2012 #16 Skrevet 15. mai 2012 Jeg har lyst til å diskutere det her jeg!! Kan jeg ikke få lov til det? Vær så snill?!! Jo, men då må du høyre på det du blir fortalt. Som til dømes at artikkelen som gjeld roter som får bestrålt sukker har fått sukker som har vore utsett for ioniserande stråling, som ikkje er den same typen stråling som den du finn i mikrobølgeovnar. Mikrobølgeovnar fungerer slik at atoma i det som er inne i omnen vert sett i bevegelse, og begevelse = energi = varme. Dermed vert det du har putta inn i omnen oppvarma. Når du slår av omnen slår du også av strålinga, og det som har gått over i maten er energi som ikkje blir med ut av omnen på nokon annan måte enn som varme.
Gjest navnelapp Skrevet 15. mai 2012 #17 Skrevet 15. mai 2012 Hvorfor så jævla ekkel?? Det må forresten gå an å diskutere rundt ting man går å grubbler på vel? Eller er det bare sånn at man kan diskutere ting før man kan vise til egne forskningsresultarer?? Jeg har ikke noe behov for å motargumentere mot deg for harde livet jeg vel! Jeg sitter ikke på sannheten! Men hvordan dere så bastant kan påstå at det garantert ikke er farlig syns jeg bare er arrogant! Det er et faktum at såkalte livsstilsykdommert har skutt i været de siste tiårene, og at man så bastant kan påstå at latmanns-måten å lage mat på ikke kan være en faktor til det syns jeg faktisk ikke man bare kan avfeie helt uten vidre. ...og så har man jo det universale regelen som sier at hvis noe virker for godt til å være sant så er det som regel det! Vet du forresten i det hele tatt hva hemoglobin er? Og hvor alvorlig det er hvis det stemmer at hemoglobinnivået i blodet synker etter man har spist mat preparet i mikroen? Du må ikke være så paranoied, jeg er ikke ute etter å ta deg!! Men då er det vel mest sannsylegvis akkurat det då, livsstilsjukdommar. Sjukdommar forårsaka av for lite aktivitet og for mykje usunn og feit mat. Og når det gjeld hemoglobinnivå i blodet før og etter inntak av mikromat så er det vel grunn til å tru at dette er kontrollert? Det er ingen, og slett ikkje helsestyresmaktene, som har glede av at det finst apparat ute i dei tusen heimane som forårskar dette. Trur du ikkje det ville blitt oppdaga og stansa viss funna du snakkar om stemte?
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2012 #18 Skrevet 15. mai 2012 Jo, men då må du høyre på det du blir fortalt. Som til dømes at artikkelen som gjeld roter som får bestrålt sukker har fått sukker som har vore utsett for ioniserande stråling, som ikkje er den same typen stråling som den du finn i mikrobølgeovnar. Mikrobølgeovnar fungerer slik at atoma i det som er inne i omnen vert sett i bevegelse, og begevelse = energi = varme. Dermed vert det du har putta inn i omnen oppvarma. Når du slår av omnen slår du også av strålinga, og det som har gått over i maten er energi som ikkje blir med ut av omnen på nokon annan måte enn som varme. Jeg hører på hva som blir sagt jeg! Hva får deg til å mene at jeg ikke gjør det? Det er derfor jeg skrev innlegget, for å få innspill og belyst fra flere sider! Jeg kan lese meg grønn og blå på nett, mer gøy å diskutere her enn å diskutere med meg selv. Så du på resten av den siste artikkelen jeg linket til?
Ryvre Skrevet 15. mai 2012 #19 Skrevet 15. mai 2012 Har lest litt her nå og jeg føler likevel at mikrobølgovn ikke er det beste å bruke, men det er sikkert bare meg og mitt hode Når det er sagt så tror jeg at grunnen til flere sykdommer og andre helseplager som blir nevnt over her kanskje har noe med maten å gjøre og ikke nødvendigvis selve mikrobølgovnen. La oss si at flere ble sykere etter at "alle" begynte å lage mat i mikroen, så tror jeg at det har noe med mikromat å gjøre. Slike ferdige matretter som bare varmes. Denne type mat inneholder gjerne mye mer salt og annet som ikke er særlig bra for kroppen. Tror de færreste lager typ mat fra bunnen av i en mikrobølgovn
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2012 #20 Skrevet 15. mai 2012 Men då er det vel mest sannsylegvis akkurat det då, livsstilsjukdommar. Sjukdommar forårsaka av for lite aktivitet og for mykje usunn og feit mat. Og når det gjeld hemoglobinnivå i blodet før og etter inntak av mikromat så er det vel grunn til å tru at dette er kontrollert? Det er ingen, og slett ikkje helsestyresmaktene, som har glede av at det finst apparat ute i dei tusen heimane som forårskar dette. Trur du ikkje det ville blitt oppdaga og stansa viss funna du snakkar om stemte? Nå er det jo sånn at man ikke har kartlagt nøyaktig hva de forskjellige livsstilsykdommene kommer av. Altså, om man spiser stadig mer og mer usunt, i tilleg til å tilberede i mikro så man mister enda mer næringstoffer grunnet det, og reduserer aktivitetsnivået.. Er det virkelig så usannsynlig?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå