Gelica Skrevet 14. mai 2012 #1 Skrevet 14. mai 2012 Jeg er nå 34 år har et barn og har gått på p-piller i flere år. Vi har ikke planer om å få flere barn og nå er jeg lei av å måtte huske å ta denne pillen hver dag. Har hørt at det finnes ulike typer spiral, men hva skal man velge og hva er forskjellene? Har også hørt at det er vondt å sette i/ta ut. Stemmer det?
Betty2 Skrevet 14. mai 2012 #2 Skrevet 14. mai 2012 Har hørt at mangen foretrekker kobber spiral, da de har mindre bivirkninger med den, men den som kan svare best hvilken type som passer best for deg, er nok legen /gynekologen din. Jeg synes min var vondt å sette i, men jeg har vondt ved bare en vanelig gynekologisk undersøkelse. har lest om andre her inne som ikke har merket noe særlig.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2012 #3 Skrevet 14. mai 2012 Kobber spiral er veldig greit hvis ikke man har sterke mensblødninger og menssmerter da kobber spiralen kan gjør det enda værre. Jeg syns ikke det å sette inn spiral var noe værre enn vanlig celleprøve.
eva-80 Skrevet 14. mai 2012 #4 Skrevet 14. mai 2012 Jeg bruker kobberspiral.. var noe vondt å sette den inn, og tatt fri resten av dagen og slappet av.. hadde litt vondt i 3 dager , men gikk veldig bra etter det. mensen kommer samme tidspunkt som før og samme mengde også. jeg er veldig fornøyd med den
Gelica Skrevet 15. mai 2012 Forfatter #5 Skrevet 15. mai 2012 Setter dere dette inn hos fastlege eller gynokolog? Hvor lenge kan den sitte inne før den må byttes? Tar gjerne i mot flere erfaringer og tips til type spiral.
Ryvre Skrevet 15. mai 2012 #6 Skrevet 15. mai 2012 Setter dere dette inn hos fastlege eller gynokolog? Hvor lenge kan den sitte inne før den må byttes? Tar gjerne i mot flere erfaringer og tips til type spiral. Jeg satte den inn en kobberspiral hos gynekologen Er 5 år siden jeg satte den i og trenger ikke bytte den før om 2-3 år Fikk litt kraftigere blødninger i starten, men det gikk seg til etterhvert
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå