Gå til innhold

Handle mat i Sverige

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal på harrytur og vil gjerne kjøpe med noen matvarer som ikke finnes i norge. Har dere noen forslag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi pleier å kjøpe kebabkjøtt. De har det i Norge også, men det er ikke halvparten så godt som det de har i Sverige (synes det er mye kanel av alle ting i den typen som selges i Norge). Perfekt som "kjappmiddag" :)

Skrevet

Buljongterninger uten msg og annet gugg. Til en veldig hyggelig pris også.

• 4 uker senere...
Skrevet

Noen som har andre gode tips?:)

AnonymBruker
Skrevet

Capri - sonne .... mmmmmmm nam nam :)

Skrevet

Jeg skal på harrytur og vil gjerne kjøpe med noen matvarer som ikke finnes i norge. Har dere noen forslag?

Det finnes forsåvidt i Norge, men Diet Cherry Coke pleier jeg alltid å kjøpe, om du liker det da ;) Ellers har de en knallgod potetgrateng fra Längta (?) som også pleier å bli med hjem.

Skrevet

Uh! Potetgrateng er notert! :) Tenker spesielt på varer som kanskje ikke finnes her, eller varer det lønner seg å kjøpe når man prøver å bli flink til å lage mat fra bunnen av:p Kjøtt og snop skal jeg ha, hehe!

Skrevet

jeg vet ikke hva som finnes i sverige kontra norge, men var der sist helg og handlet da blant annet:

Blandfärs til 59,-/sek pr kg (er kjøttdeig av storfe og svin, finfin til kjøttkaker, pizza, gryteretter osv. Synes vanlig kjøttdeig fra sverige blir for magert).

Oksestek til 89,-/sek pr kg.

ytefilet i skiver , huske rikke helt prisen men tror det var 149-169,-/sek pr kg.

fløte, 9,-/sek pr 3 dl kartong

Sukker 20,-/sek for 2 kg

hvetemel ca 12 ,-/sek for 2 kg. De har og 5 kgs pakker med hvetemel til ca 20-25 men jeg bruker ikke så mye...

andebryst (frosne)139 ,-/sek pr kg

litt assortert pålegg, slik som salami, røkt skinke ost osv. prisene varierer, men ligger fra 20-60 % under norsk pris. Ta en runde i butikken du bruker her hjmme for å danne deg et bilde av prisnivået på det du pleier å handle, og ikke gå i fella med å kjøpe noe bare fordi det er billig, men som du ikke bruker!

Lambi toalettpapir til 79 sek for 24 ruller, eller 2 pakk med torky tørkerull til 45 kr. (norkse priser på hhv 125 nok og 66 nok)

Ellers så lønner det seg å handle litt c vitaminer. du får et rør med 20 brusetabletter for 20 svenske. og de er de sterke på 1000mg! i norge koster samme herligheten over 90!

Ta og en tur på apoteket. Reseptfrie legemiddel sånn som ibux/paracet ligger på lang under halve prisen.

Jeg kjøpe en 30 pk med ibuprofen, 200 mg til 24,50 sek. i norge koster 20 tabletter 46 norske. Sårvask (klorhexedrin) koster 30 sek pr 250 ml flaske. Pyrisept i norge 71....

Jeg vet ikke hvor du skal på harryhandle, men kasnje det er til Nordby senteret? jeg handler stort sett mat på Nordby supermarked, trivest best der, og ikke så mye folk av og til.

Ta deg i tilfelle en tur til Rusta. Der har de ofte tilbud på shampo/balsam til 19-25 sek pr flaske. Gjerne Wella, Head&Sholders ol. Har od rimelige dusjsåper, barberkrem såpe osv... Tilbud på Gilette barberkskum for damer, 25 sek pr flaske. på ICA'en her hjemme koster den 54.....

Jeg kommer ikke på mer i farten, men som du ser av prisene så er det litt å spare på vanlig handlig også. 100 svenske kroner ligger vel på ca 85-86 norske, så du sparer enda mer enn du tror for du har kursen i tilegg. Husk bare å betale med svens valutta når du drar kortet!

Gjest notetur nomen
Skrevet

Capri - sonne .... mmmmmmm nam nam :)

Det får man på Rema 1000 i Norge også det..

Skrevet

Jeg kom på en ting!

Om du har en soda stream (brusmaskin) så koster de smaktsilsetningene på Elgiganten (tilsvarer vår elkjøp) 49 svenske pr flaske. på min lokale elkjip koster de 79 norske..... er nesten 40 kroner i forskjell det!!!!

AnonymBruker
Skrevet

Ellers så lønner det seg å handle litt c vitaminer. du får et rør med 20 brusetabletter for 20 svenske. og de er de sterke på 1000mg!

Der har du virkelig oppskriften på å kaste penger rett i dass!

For det første er dette over tjue (!!!) ganger så mye som det anbefalte daglige inntaket for C-vitamin.

For det andre er dette vitaminet vannløselig, noe som betyr at alt det som kroppen ikke klarer å benytte seg av relativt umiddelbart blir skilt ut i urinet.

For det tredje (før det argumentet dukker opp) er det null, niks og nada poeng i å ta store doser C-vitamin. Det "booster" ikke immunforsvaret. Det redder deg ikke fra den begynnende forkjølelsen.

For det fjerde: appelsinjuice eller gulrøtter er billigere, smaker bedre og inneholder i tillegg til C-vitamin en masse andre stoffer som du har godt av.

Anonym poster: 4d25ddddd69afb8ce6f6442d3fb90f35

• Liker 3
Skrevet

Jeg bruker å knekke en slik tablett i 2, eller 4, og da er jeg nede på vanlig dagdose, og for meg som er plaget med urinveisinfeksjon er det gull siden som du sier "går rett i dass".... :)

Skrevet

Det får man på Rema 1000 i Norge også det..

Det stemmer at du får carpi sonne i Norge også. Her hjemme har jeg sett en 10 pakk for i underkant av 90 kr, mens vanlig tilbudspris i Sverige er 50 kr for 2 av de 10 pakkene..

Skrevet

i tillegg til kjøtt, dopapir og store bokser med vaskemiddel pleier jeg å kjøpe multivitamin 2 liters kartonger, mener de koster 10,- per. Så kjøper en god del :)

Ost kommer også med hjem :)

Gjest cool_water
Skrevet

Dette er hva jeg pleier å kjøpe:

- Cevapici krydder (Tror det er sånn det skrives)

- Fullkornslasagne(Har lett og lett i Norge, men ikke funnet noe)

- Snaps! (De har bare to smaker i Norge)

Gjest mari kontrari
Skrevet

Vegetarprodukter som falaffelboller, diverse vegetarkaker eller "puckar" ol. er det både mer å velge i og billigere å kjøpe i Sverige.

Og gräddost og oster man ikke finner i Norge, namnam!

Skrevet

Jeg kom på en ting!

Om du har en soda stream (brusmaskin) så koster de smaktsilsetningene på Elgiganten (tilsvarer vår elkjøp) 49 svenske pr flaske. på min lokale elkjip koster de 79 norske..... er nesten 40 kroner i forskjell det!!!!

Eller bare 30 kr. forskjell =P

Er det ikke bare å planlegge at man skal ta seg god tid i matbutikken da? Så kan du gå å kikke gjennom alt... Jeg er dårlig på det selv, og trur jeg skal følge mitt eget tips neste gang =P

AnonymBruker
Skrevet

Eller bare 30 kr. forskjell =P

Er det ikke bare å planlegge at man skal ta seg god tid i matbutikken da? Så kan du gå å kikke gjennom alt... Jeg er dårlig på det selv, og trur jeg skal følge mitt eget tips neste gang =P

er vel 38 kroner i forskjell om jeg regner riktig....

sverje er billig!

Anonym poster: 7caa87b5a526fbe76a5653270907a631

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...