Gå til innhold

Hvordan overtale foreldre til piercing?!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei hei!

Trenger virkelig hjelp! er desp etter piercing i navlen! det er jo bare nydelig. en av mine gode venniner har netopp tatt og er veldi mesunnelig. er 13 år, mange vil vel synes det er for ungt, men det er min kropp.

trenger tips til og overtale mine foreldre, men de er så stae, kommer sikkert ikke til og skifte mening med det samme :(:nei:

Så kom med mange gode argumenter og slikt ;))

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Tvilsomt at du klarer overtale de.

Men les deg opp på stell og vedlikehold, og vis deg frem som et vandrende leksikon, og det går kanskje.

Gjest gjest17
Skrevet

De fleste studioer med litt respekt for hva de holder på med vil nok ikke pierce deg uansett, dessverre. Vent til du blir 16.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

jeg kommer nok ikke til å gi deg noen gode tips på det.jeg håper at ingen andre gjør det heller .for jeg synes du ikke burde ha det.du er 13.

Gjest RompeRusk
Skrevet

Urgammel og kjedelig som jeg er, så anbefaler jeg deg å vente.. Det er kanskje din kropp, men så lenge du er umyndig, er det dine foreldre som har ansvaret for eventuelle komplikasjoner som kan oppstå.

Ellers sier jeg som gjest: Les deg opp, så kan det være at foreldrene ser på deg som voksen nok til å ha piercing. Etter å hatt 7 stykker selv, vet jeg godt at betennelser og andre komplikasjoner oppstår ganske lett ;)

Skrevet

Bare si at får du ikke piercingen så prostituerer du deg

Skrevet

Jeg tok det når jeg ar 13. Og var lei året etterpå.

Men om du ikke får lov, så får du ikke lov og da er det uansett best å bare vente. Kan jo være de syns det er mer greit om et par år. 13 er jo ganske ungt.

Skrevet

Det er kanskje din kropp, men foreldrene dine bestemmer ennå over den når det gjelder piercing ;) du klarer å vente til du blir gammel nok. Finnes sikkert et useriøst studio der ute som ville piercet deg, men det er ikke å anbefale.

AnonymBruker
Skrevet

NEI DET ER IKKE NYDELIG!!!

Det er harry og hører 90-tallet til.

Fysj og fy!

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Urgammel og kjedelig som jeg er, så anbefaler jeg deg å vente.. Det er kanskje din kropp, men så lenge du er umyndig, er det dine foreldre som har ansvaret for eventuelle komplikasjoner som kan oppstå.

Ellers sier jeg som gjest: Les deg opp, så kan det være at foreldrene ser på deg som voksen nok til å ha piercing. Etter å hatt 7 stykker selv, vet jeg godt at betennelser og andre komplikasjoner oppstår ganske lett ;)

Eh, du er tjue år lille venn, så gammel er du ikke.

• Liker 1
Skrevet

Jeg var riktig nok et pr år eldre, men fikk piercing i leppa da jeg var 15. Jeg spurte mamma om jeg kunne få det, hun spurte om jeg virkelig ville ha det, og ja, jeg ville virkelig ha det. Så jeg fikk lov. Er jo min kropp...

Men jeg angret noe sykt et pr år etter, å jeg slet med å få den ut. Ikke morsomt å gå med en piercing i leppa når du ikke vil ha den der...

Men fikk den ut til slutt.

Men bare si at du har lyst til ta få det? Er jo ikke sånn at den blir sittende fast for evig om du angrer en dag:P

AnonymBruker
Skrevet

Ikke la din overgang til overgangsalderen gå utover en stakkars tjueåring som hjelper mer enn deg. Skjerp deg gamle dame, herregud.

Trådstarter, jeg fikk piercing når jeg var 14 år, ædda bædda. Og jeg fikk betennelse og måtte ta den ut. Tok den på nytt når jeg var 15 år, måtte ta den ut igjen på grunn av betennelse. Nå har jeg et stygt arr i brynet. Gjett om jeg lærte. Og jeg var på AKKURAT samme måten som deg og jeg maste på foreldrene mine fra jeg var 12 år.

Nå har jeg endelig lært av erfaring, så nå sitter jeg med en stk vellykket madonnapiercing og en stk vellykket brystvorte piercing. Og piercinger er faen ikke harry, det er kjempe pent!

• Liker 2
Gjest RompeRusk
Skrevet

Tror jeg må slutte å skrive med ironi..

Når jeg sier at jeg er urgammel og kjedelig når jeg skriver at hun bør vente, er det jo selvfølgelig fordi at det er nettopp noe slikt "gamlinger" kommer med..

Gjest Loverdose
Skrevet

Du er 13 år. Vet, det er ikke gøy å innse harde fakta, men du er 13 år! Det er en grunn til at det er 16 års aldersgrense på piercing.

AnonymBruker
Skrevet

Ikke la din overgang til overgangsalderen gå utover en stakkars tjueåring som hjelper mer enn deg. Skjerp deg gamle dame, herregud.

Trådstarter, jeg fikk piercing når jeg var 14 år, ædda bædda. Og jeg fikk betennelse og måtte ta den ut. Tok den på nytt når jeg var 15 år, måtte ta den ut igjen på grunn av betennelse. Nå har jeg et stygt arr i brynet. Gjett om jeg lærte. Og jeg var på AKKURAT samme måten som deg og jeg maste på foreldrene mine fra jeg var 12 år.

Nå har jeg endelig lært av erfaring, så nå sitter jeg med en stk vellykket madonnapiercing og en stk vellykket brystvorte piercing. Og piercinger er faen ikke harry, det er kjempe pent!

Er selv tjueto jeg, så er neppe så gammel som du tror ;)

Og jeg kommenterre gladlig på de brukerne som gir seg ut for å være noe de ikke er ;)

Skrevet

De fleste studioer med litt respekt for hva de holder på med vil nok ikke pierce deg uansett, dessverre. Vent til du blir 16.

Her jeg bor kan du ta uansett alder, bare foreldrene godkjenner :D

Gjest Loverdose
Skrevet

Vent noen år du. Er ikke så forferdelig lenge å vente.

Skrevet

jeg fikk piercing i navlen når jeg var 15, strevde leeeenge med å overtale min mor til det, hun måtte jo bli for at jeg skulle få lov. (var jo nesten 16, er født seint på året). Jeg hadde alltid vondt i navelen, alltid betennelse uansett hvor godt jeg stelte med det. Kroppen min ville ikke ha piercing og støtet metallet fra seg, det endte opp med at det kun var en liten flik igjen, og jeg måtte ta piercingen ut. Jeg har fremdeles et stort hull i navelen min som aldri vill gro. Anbefales ikke:)

Gjest Spinell
Skrevet

Hvis du virkelig har kjempelyst på en piercing, så er den verdt å vente på til du er gammel nok til å bestemme det selv.

Seriøse studioer har en aldersgrense på 16 år for piercing (18 år hvis du vil pierce kjønnsorganene), og du bør absolutt holde deg til de som er seriøse! Er de seriøse på ett område er som regel mer til å stole på på andre områder også, som hygiene og smittefare.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...