Gå til innhold

Er dette mobbing eller humor?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva syns dere?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke humor for de som føler seg truffet, ganske enkelt.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er overvektig og jeg synes det var morsomt.

Men det er fordi jeg vet at jeg kan gjøre noe med det om jeg vil og du kan ikke syte over noe som du kan endre på.

• Liker 2
Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg er overvektig og jeg synes det var morsomt.

Men det er fordi jeg vet at jeg kan gjøre noe med det om jeg vil og du kan ikke syte over noe som du kan endre på.

:jepp:

Gjest snoopy_93
Skrevet

Ser ikke humoren i det. Han virker jævlig stressa.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det der var diss (haha!) ..og jeg støtter ham fullt ut.

Overspising er et verdensproblem, og de som driver med det både trenger og fortjener utstøtelse.

• Liker 2
Gjest Søgni
Skrevet

Overspising er et verdensproblem, og de som driver med det både trenger og fortjener utstøtelse.

Bruker man samme fremgangsmåte for verdensproblemet ignoranse og ignorante mennesker?

• Liker 7
Skrevet

De eneste som på noen måte fortjener å straffes for sin overspising er de som overfører usunne matvaner til barna sine slik at barna igjen utsettes for helseproblemer. Dette forekommer ytterst sjelden, men det forekommer. Barn skal lære sunne matvaner.

Skrevet (endret)

Da er det vel rett og rimelig at dette også burde gjelde for folk med f.eks KOLS, astma, diabetes 2 og kreft?

Disse sykdommene er i de fleste tilfellene like mye selvforskyldt som overvekt.

Endret av meh
  • Liker 1
Skrevet

Da er det vel rett og rimelig at dette også burde gjelde for folk med KOLS, diabetes 2 og kreft?

Disse sykdommene er like mye selvforskyldt som overvekt.

Bare lurer; hvordan får du for deg at kreft er selvforskyldt? Brystkreft og føflekk-kreft kan i alle fall ikke falle i den kategorien.

Regner med at du hinter til hudkreft som følge av oversoling, eller kreft fordi man spiser for mye mat som kan virke kreftfremkallende?

Skrevet

Bare lurer; hvordan får du for deg at kreft er selvforskyldt? Brystkreft og føflekk-kreft kan i alle fall ikke falle i den kategorien.

Regner med at du hinter til hudkreft som følge av oversoling, eller kreft fordi man spiser for mye mat som kan virke kreftfremkallende?

I de aller fleste tilfeller så forårsakes kreft som følge av miljøpåvirkninger eller en kombinasjon av gener og miljøpåvirkninger, med andre ord det kunne vært unngått. Til og med brystkreft trigges ofte på grunn av miljøpåvirkninger, men selvfølgelig ikke i alle tilfeller, derfor jeg sa "I de fleste tilfellene av kreft".

Skrevet

synes ikkje det var særleg morosamt, men kan ikkje sei eg blei fornærma.

Skrevet

Da er det vel rett og rimelig at dette også burde gjelde for folk med f.eks KOLS, astma, diabetes 2 og kreft?

Disse sykdommene er i de fleste tilfellene like mye selvforskyldt som overvekt.

I de aller fleste tilfeller så forårsakes kreft som følge av miljøpåvirkninger eller en kombinasjon av gener og miljøpåvirkninger, med andre ord det kunne vært unngått. Til og med brystkreft trigges ofte på grunn av miljøpåvirkninger, men selvfølgelig ikke i alle tilfeller, derfor jeg sa "I de fleste tilfellene av kreft".

Hvorfor ikke like godt slenge på skyldfølelse?

Det er bevist sammenheng mellom røyking og kreft, og så vidt jeg vet også mellom overdreven soling og føflekkkreft. Men i det meste annet, spesielt når det gjelder kosthold og kreft, brukes epidemiologiske metoder, som gir noget usikre tall.

Jeg tror en sammenheng er rimelig sikker, dog: Kreft og alder. Jo eldre man blir, jo mer øker kreftrisikoen, og befolkningen blir også stadig eldre. Hadde bare folk krepert mye tidligere, hadde vi nok ikke hatt så mye kreft.. :sjenert:

• Liker 1
Skrevet

Om noe er mobbing eller ikke er opp til mottakeren å avgjøre.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Overspising er så ekkelt, det er ikke morsomt når folk kødder med det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...