Gjest Anonymous Skrevet 29. januar 2004 #21 Skrevet 29. januar 2004 Profesjonell trening? Mener du organisert trening? Jeg har selv en gutt som akkurat har fylt 8 år. Har alltid vært ivrig på diverse fysiske aktiviteter. I sommer var han endelig gammel nok til å delta på terrengløp, noe jeg gladelig lot han være med på. I tillegg spiller han fotball, trener en gang i uka, og kamp en gang i uka. Når det ikke er organisert trening, samler ungene seg i gaten og spiller der. Ute på SFO er det også fotball det går i. Han er også glad i å gå poengrenn på ski. Regner med at så fort han blir gammel nok vil han delta på organisert friidretts-trening. Ære være at gutten er glad i fysiske aktiviteter, jeg har nemlig også en ett år yngre gutt som bare vil sitte inne og spille TV-spill. :-? (Men nå er også han bitt av fotball-basillen, heldigvis, er nok arvelig belastet.. ) Marerittet mitt er å få to late unger som ikke rører seg fra sofa`n. Vet iallfall på meg selv at jo mer jeg er i aktivitet, dess mer energi får jeg. Tror nok dette gjelder barn også, iallfall i moderate mengder. Mener ikke at barna bør trene organisert hver dag. Fri lek er også viktig!
Gjest Anonymous Skrevet 30. januar 2004 #22 Skrevet 30. januar 2004 Min lillebror har vist intresse for kjemi siden han var 7 - 8 år. Han har fått hjelp, i trygge former, til å dyrke sin interesse (Fyrverkeri er en av de første tingene de forsøker seg på...). Moder'n (Ja, faktisk!) lærte ham bl.a. hvordan han kunne lage sprengstoff, men også hvordan han skulle håndtere det! Hun lærte ham samtidig at det er viktig å komme seg utendørs og få mosjon, selv om han viste liten interesse! Jeg har aldri vært interessert i denslags, men derimot har jeg vært interessert i språk og litteratur. Jeg fikk derfor tidlig utlevert bøker for "voksne". Husker f.eks. godt at vi var på biblioteket og lånte "Røtter" på engelsk av Alex Haley da jeg var 11... Jeg forsto jo selvfølgelig hverken språket eller handligen, men siden jeg, i utganspunktet , var facinert (Hadde sett glimt på TV) hjalp hun meg gjennom... Den arbeidsløse siv. øk.'en i Norge og den arbeidsløse Dr. ing.'en i USA har nettopp hatt snakket samme i halvannen time, men jeg tror vi har det bedre en mange andre...
VesleBråka Skrevet 30. januar 2004 #23 Skrevet 30. januar 2004 Jeg synes det er litt merkelig at faren, som er eks-proff fotballspiller, oppmuntrer sin sønn til spesialisering i så ung alder. Han, av alle, burde vite noe om dette. Jeg synes jeg hører fra alle kanter at mens barna er små, er det uvurderlig å drive på med alt mulig rart, etter lyster og interesser. Legge et godt grunnlag for en god fysikk med forskjellige aktiviteter, og legge et godt mentalt grunnlag fordi man ikke går lei av å bare drive på med en ting. Solskjær og Aamodt osv. sier jo dette til stadighet.
mari Skrevet 5. februar 2004 #24 Skrevet 5. februar 2004 Men trenger fysisk fostring være organisert i en trening? For en syv-åring? Dersom syvåringen liker å spille fotball' date=' er vel det en av de enkleste tingene i verden å gjøre like utenfor stuedøren?[/quote'] Eller innenfor som det er hos oss....
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå