Kayli Skrevet 13. mai 2012 #1 Skrevet 13. mai 2012 Her i huset er suksessterte en sikker vinner, men jeg synes ikke kremen min blir like god som andres. Den blir så hvit. Hvordan får man den skikkelig gul? God oppskrift noen?
Rødtoppen86 Skrevet 13. mai 2012 #2 Skrevet 13. mai 2012 Hm... Sikker på at du ikke lager smørkrem istedenfor ekte suksesskrem? Jeg har laget denne kaken to ganger, og kremen har blitt knall gul, så jeg vet egentlig ikke :/ Husker ikke hvilken oppskrift jeg har brukt, men jeg googlet kaken og valgte en.
Viernes Skrevet 13. mai 2012 #3 Skrevet 13. mai 2012 (endret) Denne oppskriften bruker jeg, og jeg synes den blir supergod! (og GUL) 4 stk eggeplomme 1 dl kremfløte 125 g sukker 1 ts vaniljesukker 150 g smør Rører sammen alt bortsett fra smør og varmer det på svak varme til kremen tykner. Så lar jeg den avkjøle seg, og så rører jeg inn romtemperert smør. (jeg gjør det over svaaak varme, men det går uten også. Lar den avkjøles igjen også) Jeg synes kaken er best etter en dag eller to i kjøleskapet! Endret 13. mai 2012 av Swe
Marsipan Skrevet 13. mai 2012 #4 Skrevet 13. mai 2012 Det er viktig å ikke bli utålmodig og skru opp varmen! Denne skal lages med svak varme og god tid! Ellers så er det ei godt voksen dame i familien som hardnakket påstår at man må bruke tresleiv for å få kremen skikkelig gul
O'hara Skrevet 13. mai 2012 #5 Skrevet 13. mai 2012 Noen pisker inn smøret i etterkant og da vil det som regel bli lysere krem. Jeg koker alt unntatt smøret, og tilsetter det når det hele tykner.
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2012 #6 Skrevet 13. mai 2012 Her i huset er suksessterte en sikker vinner, men jeg synes ikke kremen min blir like god som andres. Den blir så hvit. Hvordan får man den skikkelig gul? God oppskrift noen? Du gjør ikke den feilen jeg har opplevd noen har gjort første gang de lager kaken, nemlig at de i steden for å varme opp ingrediensene i en kjele har laget eggedosis og deretter blandet inn det andre? Da blir kremen veldig lys og får ikke helt den riktige smaken.
Leanne Skrevet 13. mai 2012 #7 Skrevet 13. mai 2012 Kjøp egg med ekstra gul plomme (solegg tror jeg de heter)
Kayli Skrevet 14. mai 2012 Forfatter #8 Skrevet 14. mai 2012 Noen pisker inn smøret i etterkant og da vil det som regel bli lysere krem. Jeg koker alt unntatt smøret, og tilsetter det når det hele tykner. Aha, da er det nok det jeg gjør feil. Tusen takk!
Tropic Skrevet 14. mai 2012 #9 Skrevet 14. mai 2012 Jeg bruker ekstra eggeplommer, et par ekstra, nam nam!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå