Gjest BM2 Skrevet 13. mai 2012 #2 Skrevet 13. mai 2012 Lager makaroni og smelter inn noe ost på slutten. Så spiser en og blir deilig feit. Litt sånn Michelin-mann aktig feit.
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2012 #3 Skrevet 13. mai 2012 Men da koker du jo osten i vannet, for du heller jo av vannet til slutt?
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2012 #4 Skrevet 13. mai 2012 Nei, man heller av vannet, beholder macaronien i gryta, så tilsetter ost i den varme gryta og lar alt smelte.
Kassiopeia Skrevet 13. mai 2012 #5 Skrevet 13. mai 2012 Nei, man heller av vannet, beholder macaronien i gryta, så tilsetter ost i den varme gryta og lar alt smelte. Feil, man må jo tilsette mer enn bare ost. Det finnes mange forskjellige måter å lage det på, her er et eksempel: Dette er forresten Rachel Ray sin oppskrift. - Kok opp makaroni - smelt 2 ss smør i en kjele - tilsett litt hvetemel og rør godt for å unngå klumper - tilsett et krus med vann, sammen med en buljong-terning - deretter tilsetter du et krus med melk. - la dette koke opp, og småkoke 5 - 10 minutter - tilsett en kopp valgfri revet ost (gjerne en relativt neutral en, som norwegia) - deretter tilsetter du en kopp revet cheddar (dette vil gi den klassiske amerikanske smaken!) - eventuelt kan du tilsette Rachel Rays hemmelige ingrediens, menlig 1 ss sennep. la det koke til osten er smeltet, og sausen er smooth. til slutt tilsetter du den ferdigkokte makaronien. 7
Gjest _La Femme Skrevet 13. mai 2012 #6 Skrevet 13. mai 2012 Du kan også gratinere det i ovnen. Ved at du koker makaroni al dente, rører inn litt smør, litt mel, litt melk, revet muskatnøtt, salt og pepper. Så har du det hele i ei smurt ildfast form, og har revet ost på toppen. Så gratinerer du den i ovnen til osten er smeltet og gylden
Gjest navnelapp Skrevet 13. mai 2012 #7 Skrevet 13. mai 2012 Den blir endå betre om den blir gratinert, ja. Her er mi oppskrift på mac'n cheese. Utruleg godt! 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2012 #8 Skrevet 13. mai 2012 Jeg bruker en enda enklere variant: Rå makaroni og revet ost (jeg liker cheddar og parmesan) blandes i en ildfast form. Hell over melk til makaronien er akkurat dekket. Dekk formen med aliminiumsfolie og stek i forvarmet ovn (200 grader) i ca 20 min. Ta ut formen og rør godt. Sett inn igjen, uten folie, til makaronien er ferdig stekt og toppen er gylden. Pleier ofte å blande litt krydder i melken før jeg heller den over makaronien, f.eks. pepper, sennep eller tabasco. Veldig godt og veldig enkelt!
Minya Skrevet 20. mai 2012 #10 Skrevet 20. mai 2012 Lager det helt enkelt jeg. Koker makaroni og tar frem raspet ost, evt kutter to-fire sneier skivet synnøveost i tynne strimler. Legger ferdig makaroni og ost i lag i bollen, makaroni i bunnen og på toppen, lar det stå i to minutter, blander lett med gaffel, og gafler det i meg :D
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2012 #11 Skrevet 20. mai 2012 Lager makaroni og smelter inn noe ost på slutten. Så spiser en og blir deilig feit. Litt sånn Michelin-mann aktig feit. Innsiden min så sikkert ikke så fin ut, men en periode som student levde jeg på 4 måltider med macaroni og ost hver dag. Gikk ned 10 kg og så rimelig bra ut.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå