Gå til innhold

Hund døde etter operasjonsvikt


rosenkål

Anbefalte innlegg

Helt enig! Uansett kjæledyr en måtte ha, man får et forhold til det som gjør at et uttrykk som "bare et dyr" ikke lenger er dekkende.

Det ER jo dyr, men en som har kjæledyr oppdager fort at det også blir en venn og et familiemedlem. Og veldig vanskelig å miste. :)

Endret av Skywalker
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syntes man skal være litt forsiktig med å anklage eier her. Dette er 100% veterinær sin feil, og overhode ikke eier sin.

Slå ned veterinæren? med hunden åpen på bordet og uten å vite hva som skal gjøres? Det er bare idiotisk.

Det er lett å komme med pekefingeren og si at han skulle gjort det og det. Men det som har skjedd har skjedd, dette er helt og holdent veterinær sin feil og vi var faktisk ikke tilstede under operasjonen så hva eier har sagt vet vi ingenting om.

Å si at han var like mye med på dyremishandlingen er rett og slett helt på trynet.

Ja han skulle slått ned veterinæren, eller han skulle dyttet han unna, ikke latt han stå over hunden sin og latt han skade hunden.

Og si at han ikke vet hva som skal gjøres? Han kommenterte jo under "operasjonen" at det og det var galt? At han måtte binde en arterie sammen, husker ikke eksakt men ja, han jobbet jo tydeligvis med noe, han skulle ved FØRSTE SNITT hvor hunden reagerte, sagt: Noe er galt, du får ikke fortsette og operere på hunden min. Han skulle reagert da veterinæren sa; kan du være assistenten? :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den gamle tullingen ga vel faen fordi han snart skulle pensjonere seg. Det betyr at han slapp unna uten konsekvenser. Derfor bør han straffeforfølges!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bobler

Ja han skulle slått ned veterinæren, eller han skulle dyttet han unna, ikke latt han stå over hunden sin og latt han skade hunden.

Og si at han ikke vet hva som skal gjøres? Han kommenterte jo under "operasjonen" at det og det var galt? At han måtte binde en arterie sammen, husker ikke eksakt men ja, han jobbet jo tydeligvis med noe, han skulle ved FØRSTE SNITT hvor hunden reagerte, sagt: Noe er galt, du får ikke fortsette og operere på hunden min. Han skulle reagert da veterinæren sa; kan du være assistenten? :kjefte:

Ja, etter at vetrinæren er slått ned da? Hva da? Skal vedkommende sy igjen hunden selv? Stoppe blødningene? Ringe til politiet? Ta med hunden med et åpent sår i magen i bilen full av bakterier til en annen veterinær?

Du vet ikke hva som ble sagt eller hva som foregikk under operasjonen. Du har lest èn avisartikkel og dømmer eier til de grader etter den.

Du er passe tjukk i hodet om du slår ned en som skal operere hunden din når hunden ligger på operasjonsbordet. Hvem som helst kan ikke fullføre eller sy igjen en hund. Det er litt mer å tenke på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, etter at vetrinæren er slått ned da? Hva da? Skal vedkommende sy igjen hunden selv? Stoppe blødningene? Ringe til politiet? Ta med hunden med et åpent sår i magen i bilen full av bakterier til en annen veterinær?

Du vet ikke hva som ble sagt eller hva som foregikk under operasjonen. Du har lest èn avisartikkel og dømmer eier til de grader etter den.

Du er passe tjukk i hodet om du slår ned en som skal operere hunden din når hunden ligger på operasjonsbordet. Hvem som helst kan ikke fullføre eller sy igjen en hund. Det er litt mer å tenke på.

Han skulle reagert før det gikk så langt, ferdig med den saken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skulle de gjort mener du? Bedt veterinæren stoppe å operere mens hunden lå åpen på bordet? Fortsette å operere selv? Jeg forstår iallefall godt at det var vanskelig å vite hva som kunne gjøres, de stolte sannsynligvis på at veterinæren visste hva han gjorde.

Hunden lå ikke åpen ved første hyl! Ved første snitt, altså noe som kunne behandles som et sår og stripses igjen, så hylte hunden nettopp fordi den ikke var riktig bedøvd! Var ikke snakk om å vente helt fram til hunden var totalt åpen! Hadde hunden min ligget på opersjonsbordet og hylte så fort kniven traff huden så hadde jeg reagert med en gang! Ser ikke noe forskjell fra dette og når man selv er f.eks hos tannlegen, får bedøvelse og noe skal gjøres, hvis jeg da fortsatt kjenner hva han gjør så får han da ikke fortsette!

Hunden min fikk selv en voldsom behandling når han sist fikk vaksine. Inn, ta skikkelig hardt tak i nakken på han, dytte nåla inn så han hylskreik, holdt han hardt mens hun brukte lang tid på å dytte inn innholdet (hunden skreik hele tia), dro den ut og så gikk ut av rommet! Til min store "glede" nå blir hunden urolig så fort vi bare passerer området hvor dyrlegen ligger, han har aldri reagert før! Hvis vi får samme assistenten til å gjøre det neste gang så ber jeg om ei anna ei!

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bobler

Han skulle reagert før det gikk så langt, ferdig med den saken.

Ting kunne vært gjort annerledes, det er jeg enig i. Men hverken du eller jeg var til stede under operasjonen og vet null om hva som foregikk der annet enn hva som står i avisartikkelen.

Endret av Bobler
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han skulle reagert før det gikk så langt, ferdig med den saken.

Nei det skulle han ikke. Når man går til en profesjonell så skal man kunne forvente at de gjør jobben sin skikkelig. Det skal ikke være noe krav om at man skal sette seg inn i dennes virke for å kvalitetssikre arbeidet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det skulle han ikke. Når man går til en profesjonell så skal man kunne forvente at de gjør jobben sin skikkelig. Det skal ikke være noe krav om at man skal sette seg inn i dennes virke for å kvalitetssikre arbeidet.

Man skal forvente det ja, men man burde bryte inn hvis det ikke fungerer! Jeg hadde blitt skeptisk det øyeblikket dyrlegen hadde spurt MEG om jeg ville fungere som assistent imens! Allerede da hadde jeg nok tatt med meg bikkja og gått!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal forvente det ja, men man burde bryte inn hvis det ikke fungerer! Jeg hadde blitt skeptisk det øyeblikket dyrlegen hadde spurt MEG om jeg ville fungere som assistent imens! Allerede da hadde jeg nok tatt med meg bikkja og gått!

Hvordan vet man om det fungerer eller ikke? Du kan ikke legge en slik byrde på en vanlig person uten fagkunnskap. Du kan ikke gi eieren skylden for at han ikke kunne noe om noe han ikke har forutsetninger for å kunne noe om.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet man om det fungerer eller ikke? Du kan ikke legge en slik byrde på en vanlig person uten fagkunnskap. Du kan ikke gi eieren skylden for at han ikke kunne noe om noe han ikke har forutsetninger for å kunne noe om.

Dagfinn Ekse arbeider til dagen på Haukeland universitetssjukehus. Han har vært til stede ved flere operasjoner der.

Trodde det var nok kunnskap jeg da, men tydeligvis ikke. Men fortsatt i mitt tilfelle ville jeg gått inn og gjort noe med det om jeg ser hunden min ligger fastbindt på et bord og skriker så fort dyrlegen skjærer i han!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...