AnonymBruker Skrevet 13. mai 2012 #1 Skrevet 13. mai 2012 Jeg tenker meg en ukes ferie i juli, og det er første gang jeg drar på en slik ferie alene. Ønsker meg en avslappende ferie - så det jeg ønsker meg er fine strender, og at det er veldig solsikkert. Og at det er endel spisesteder og litt puber / utesteder å velge blant. Gjerne et koselig lite sentrum, og at det føles trygt å være ute alene på kvelden. Samt gjerne mulighet for båtturer og andre utflukter. Også fint hvis stedet / hotellet ikke er altfor dominert av barnefamilier eller bare par. Jeg er forresten 30 år og liker å ta en fest en gang iblant, men ønsker heller ikke å reise til et utpreget ungdoms-partysted. Har dere noen tips? Jeg er åpne for det meste - både når det gjelder Hellas, Kroatia, Italia eller andre land. (Kanskje greit å holde seg unna f.eks. Tyrkia og Egypt når man reiser alene som jente?) Mulig jeg kommer til å se etter rimelige restplasser. Er klar over at det finnes en liknende tråd her inne, men jeg ville ikke kuppe den siden jeg også har litt andre spørsmål.
julegrana Skrevet 13. mai 2012 #3 Skrevet 13. mai 2012 (endret) Jeg ville dratt til Alanya i Tyrkia om jeg skulle dratt alene. Synes ikke folka der var like innpåslitne som ellers i Tyrkia. Ville ha funnet meg et hotell ved Kleopatrastranden, da den er utrolig nydelig, samt at da er man ikke inne i selve sentrum, men har likevel nok av restauranter osv i nærheten. Satt forresten nettopp å så etter turer dit, og om du har mulighet til å dra i slutten av aug så er prisen under 2000 kr inkl fly og et greit hotell. Ser at du kanskje er litt skeptisk på Tyrkia i å med at du reiser alene som jente, men jeg mener at man som enslig jente må passe seg litt ekstra uansett hvor man drar. Tror ikke du har større risiko for å bli utsatt for noe i Tyrkia enn andre land. Endret 13. mai 2012 av julegrana
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2012 #4 Skrevet 13. mai 2012 Jeg ville definitivt holdt meg unna Tyrkia og Egypt som du sier, siden du reiser aleine. -Så ville jeg vært nøyen på valg av hotell, jeg ville passet på at jeg fikk en brukendes veranda mot solen, og at bassengområdet er stort og fint, slik at du kan bruke fasilitetene ved hotellet. Ofte ser det større og penere ut på bildene til reisebyrået. -Jeg ville også prøvd å finne et hotell som låg veldig nærme stranden slik at du enkelt kan gå fram og tilbake. Da holder det å ta med vann, noen få kroner, badehåndle og en bok. Om det blir stjelt er det ikke verdens undergang og du kommer deg tilbake til hotellet. -Hotellet hadde jeg også ønsket skulle være i nærheten av marked/shopping. Kanskje jeg også hadde valgt all inclusive. Men litt usikker på det. Jeg tror jeg ville gått for en av de plassene de har reist til i Charterfeber. De virker som litt koselige familieplasser. Mallorca, Gran Canaria, Kos osv. Har også lest at Las Palmas er veldig fint. Hadde holdt meg i Spania-området tror jeg Eller kanskje Malta.
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2012 #5 Skrevet 13. mai 2012 Jeg ville dratt til Alanya i Tyrkia om jeg skulle dratt alene. Synes ikke folka der var like innpåslitne som ellers i Tyrkia. Ville ha funnet meg et hotell ved Kleopatrastranden, da den er utrolig nydelig, samt at da er man ikke inne i selve sentrum, men har likevel nok av restauranter osv i nærheten. Satt forresten nettopp å så etter turer dit, og om du har mulighet til å dra i slutten av aug så er prisen under 2000 kr inkl fly og et greit hotell. Ser at du kanskje er litt skeptisk på Tyrkia i å med at du reiser alene som jente, men jeg mener at man som enslig jente må passe seg litt ekstra uansett hvor man drar. Tror ikke du har større risiko for å bli utsatt for noe i Tyrkia enn andre land. Jeg har vært i Alanya i Tyrkia, og det var helt JÆVLIG. Fy faen så innpåslitne de var. Det var rett og slett ekstremt skummelt til tider, og jeg og venninna mi var NØYEN på å holde oss i områder med mye folk. Vi kunne ikke ligge på bademadrass i sjøen på stranda og sole oss uten at det kom en Tyrker svømmende hvert halve minutt. Og så ble de dritsure når vi høflig avviste de og sa vi var forlovet. Det var helt forferdelig, og jeg var dødssliten når jeg kom hjem igjen til Norge. Jeg anbefaler deg virkelig ikke å dra til Alanya ts. Det er også en veldig partyplass. Hold deg i Spaniaområdet. Og pass godt på deg selv.
julegrana Skrevet 13. mai 2012 #6 Skrevet 13. mai 2012 Jeg har vært i Alanya i Tyrkia, og det var helt JÆVLIG. Fy faen så innpåslitne de var. Det var rett og slett ekstremt skummelt til tider, og jeg og venninna mi var NØYEN på å holde oss i områder med mye folk. Vi kunne ikke ligge på bademadrass i sjøen på stranda og sole oss uten at det kom en Tyrker svømmende hvert halve minutt. Og så ble de dritsure når vi høflig avviste de og sa vi var forlovet. Det var helt forferdelig, og jeg var dødssliten når jeg kom hjem igjen til Norge. Jeg anbefaler deg virkelig ikke å dra til Alanya ts. Det er også en veldig partyplass. Hold deg i Spaniaområdet. Og pass godt på deg selv. Høres ikke ut som en god opplevelse. Kan det ha med tiden du reiste på? Vi var der i september vi da. Var ikke en eneste fyr som kom bort til oss når vi lå i vannet eller på stranden. Og ellers var det bare innkasterne på restaurantene som var litt pågående, ikke de som arbeidet i butikker.
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2012 #7 Skrevet 13. mai 2012 Høres ikke ut som en god opplevelse. Kan det ha med tiden du reiste på? Vi var der i september vi da. Var ikke en eneste fyr som kom bort til oss når vi lå i vannet eller på stranden. Og ellers var det bare innkasterne på restaurantene som var litt pågående, ikke de som arbeidet i butikker. Jeg tror vi var der i juli, så det var jo sesong. Men ja, det var rett og slett ekstremt ubehagelig. Og det var ikke slik at vi drev og deiga eller bydde oss frem heller, vi hadde på oss langbukser når vi var ute på kvelden og helt vanlige topper. Gjorde det til en vane å se etter de høyeste guttene på utestedene for det var som regel Nederlendere. Så kunne vi henge med de. Men det var som sagt ikke bare på kvelds og nattestid heller, det var like ille på dagtid. Blir faktisk litt skremt når jeg tenker tilbake på det.
julegrana Skrevet 13. mai 2012 #8 Skrevet 13. mai 2012 Jeg tror vi var der i juli, så det var jo sesong. Men ja, det var rett og slett ekstremt ubehagelig. Og det var ikke slik at vi drev og deiga eller bydde oss frem heller, vi hadde på oss langbukser når vi var ute på kvelden og helt vanlige topper. Gjorde det til en vane å se etter de høyeste guttene på utestedene for det var som regel Nederlendere. Så kunne vi henge med de. Men det var som sagt ikke bare på kvelds og nattestid heller, det var like ille på dagtid. Blir faktisk litt skremt når jeg tenker tilbake på det. Da vet jeg iallefall at jeg ikke skal dit midt i sesongen.
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2012 #9 Skrevet 13. mai 2012 Takk for gode tips! Fig Tree Bay ser fint ut, absolutt noe å tenke på. Også er jeg enig i at Spania er et godt valg Hvis noen har gode tips til områder / hotell som ligger nær stranda og passer for single, si gjerne fra. Jeg har vært i Alanya, men det var helt tilbake i 1998, og da var vi tre par som reiste. Jeg syntes det var superfint der, og ville gjerne reist tilbake, men ikke alene tror jeg. Husker at så lenge vi gikk sammen med guttene, så var ikke folk så innpåslitne. Så tok vi dag der vi jentene gikk for oss selv, og det var virkelig noe helt annet.. Utrolig slitsomt. Men dette er jo mange år siden, så det kan jo hende det er blitt bedre nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå