AnonymBruker Skrevet 13. mai 2012 #1 Skrevet 13. mai 2012 Heei! Hadde et spørsmål angående menstruasjon.. Jeg er under en syklus nå og har ikke gått opp i vekt og heller ikke gått ned i vekt - Jeg prøver å komme meg i form men denne uken har det stått veldig stille - Så jeg tenkte vel jeg har jo mensen så kroppen går nok ikke ned men tvert i mot opp, men den gjør ikke det heller veier akkurat det samme å det har jeg gjort hele uken, og under menstruasjonen ? SÅ det jeg egentlig lurer på går alle opp i vekt..? Kan det hende jeg er den som ikke går opp i vekt ? Eller er sannsynligheten for at jeg plutselig går ned etter syklusen min der? Bruker p piller så kanskje det har noe med det å gjøre at jeg ikke går opp? Takk for svar!
starligt Skrevet 13. mai 2012 #2 Skrevet 13. mai 2012 Aldri hørt om noen som går opp i vekt av mensen.ikke ned heller.Jeg har aldri gjort det i alle fall.
DetteErMeg Skrevet 13. mai 2012 #3 Skrevet 13. mai 2012 Jeg har heller aldri hørt om at mensen påvirker vekten uansett om det er opp eller ned og har aldri gjort det med meg. Men jeg vet at noen kan lettere legge på seg av p-piller, så tror det er mye større sjanse for at det er det som gjør det
Gjest -_Tove_- Skrevet 13. mai 2012 #4 Skrevet 13. mai 2012 Det er veldig vanlig å gå litt opp i vekt under menstruasjonen på grunn av vannansamling.
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2012 #5 Skrevet 13. mai 2012 TS her Ja fordi har hørt fra så mange at man går opp i vekt opp til 1-2 kilo men tenkte kanskje det var uvanlig at man ikke gjorde det . For jeg går som sagt heller ikke opp i vekt
Gjest -_Tove_- Skrevet 13. mai 2012 #6 Skrevet 13. mai 2012 Dersom du prøver å gå ned i vekt kan det jo hende at du verken går opp eller ned siden du både får øket vannmengde i kroppen på grunn av menstruasjonen, og mindre fett som følge av slanking? Det er nok uansett individuelt om man går opp i vekt eller ikke under mensen da
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2012 #7 Skrevet 13. mai 2012 TS her Ja var det jeg kanskje tenkte på -_Tove_- ... Så jeg får håpe det er slik for har stått veldig stille denne uken noe det ikke pleier men samtidig jeg går på p piller så kroppen er vel på en måte blitt lurt til å ikke få en form for blødning før man plutselig slutter når man skal ha perioden sin . Derfor er veldig om å men, men ja er sikkert ganske idividuelt. Og jeg går ihvertfall ikke opp så det er jo bra siden jeg prøver å komme meg ned i vekt
Gjest Marmot Skrevet 13. mai 2012 #8 Skrevet 13. mai 2012 Jeg veier konsekvent ca 1 kg mer fra og med dagen før mensen kommer til og med 3-4 dager inn i syklusen.
Gjest Mahareth Skrevet 13. mai 2012 #9 Skrevet 13. mai 2012 Jeg har alltid lært at vekta varierer gjennom syklusen, med laveste punkt rundt eggløsning og høyeste like før mensen kommer. Vet ikke hvor sant dette er, og vet ikke om det påvirkes av p-piller.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2012 #10 Skrevet 14. mai 2012 TS her Har nok kommet frem til en konklusjon - Jeg er i dag på nest siste dag av min menstruasjon og siden vekta stod stabil en god stund har jeg plutselig på 1 dag gått ned 1,5 kilo - Så tror er som mange sier at det har mye å si Kan fortsette med god samvittighet over at jeg gjør det riktig Og skal være forbredt til neste periode - Jeg regner vel med at jeg går opp 1,5 kilo da å
LukaFrost Skrevet 14. mai 2012 #11 Skrevet 14. mai 2012 Jeg går alltid opp +/- 1 kg når jeg har mensen. Jeg kan bare glemme å kjøpe bukser den uka. Da ender de opp som altfor store.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå