Gå til innhold

stamme opp kropp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har født to barn og kroppen er riktignok litt slapp.Men vil gjerne stramme den opp.Vet at knebøy er veldig fin trening for rompe og lår.Men hvor lang tid tar det føre en merker det har blitt strammere?Tenkte og ta knebøy hver dag.Pluss at jeg går og sykler en del med minsten bakpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bartenina

Jeg kan ikke kjempemye om dette, men ser ingen andre har svart, så jeg svarer for å få i gang tråden her :-)

Det kan ta litt tid før du ser resultater, men om du varierer litt øvelser og finner glede i det du gjør, så vil du i allefall KJENNE forskjellen etterhvert :-) Jeg har nylig begynt å trene styrke, og kjenner forskjeller på kroppen, og ser såvidt noen forskjeller også nå :)

Kommer såklart an på utgangspunktet :) Og du må våge å ta i, bruke tunge vekter og virkelig kjenne at det svir! Hang in there :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil nevne noen øvelser for bein og rumpe jeg selv tar, som virkelig merkes!

Dette er beinpress, eksplosive knebøy, utfall, og markløft med stive bein.

Eksplosive knebøy er som vanlige knebøy, bare at du skal bruke ca 3 sekunder på å gå ned, deretter så fort du kan opp. Gjør dette 4x8-10 ganger.

Så tar jeg utfall 3x15 med vekter i hver hånd.

Deretter kommer markløft med stive bein og veldig viktig at ryggen er rett. Veldig bra for rygg og setemuskelen!

Det du også kan gjøre er å løpe lange trapper og bytte på å løpe i hvert og annenhvert trinn. Dette vil virkelig stramme opp :)

Lykke til!

Edit: Vil bare føye på at det vil ta flere uker før du merker resultater, men dette er virkelig optimale øvelser :)

Tok disse øvelsene på fredag og går nå som en gammel mann og stiv i raua og beina. Man skal lide for skjønnheten vettu :)

Endret av Siggen!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...