Gå til innhold

Roadtrip nordover - hvor drar vi ?

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

gubben og jeg skal på roadtrip nordover i retning harstad for å besøke familie og har lyst til å se litt mer av norge samtidig. vi har to uker til rådighet sånn ca, tre av dagene utgår til besøk der oppe.

men hva ellers bør vi få med oss ? hvor overnatter man ?

vi har fundert på å krysse over til vestlandet et sted og kjøre kysten oppover men hvor krysser man (utgangspunkt osloområdet) ? bergen er ikke interessant å se så vi kan gjerne krysse lenger nord.

Hei TS.

Jeg har vært mye omkring på Helgeland og videre nordover i Norge.

Lofoten er et fantastisk syn, dette bør dere få med dere. Samtidig så er kanskje Helgelandskysten Norges best bevarte hemmelighet. Her er det skjærgårder, høye fjell og liv om sommeren. Det er viktig å få med seg noen av øyene utenfor Helgeland om dere tar kystriksveien opp til Bodø. Samtidig så vil jeg anbefale at dere overnatter en natt i Saltstraumen, og prøver dere på litt fiske der.

Skrevet

saltstraumen og lofoten er absolutt på ønskelisten ja :) kikker litt på siden til kystriksveien for å finne overnatting nå, er i første omgang ikke ute etter shoppingmuligheter da det er begrenset plass i bilen :sukk:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville lagt en overnatting i Sandnessjøen. Ikke for shopping, men fordi det er et knutepunkt der det ofte er liv og stemning om sommeren.

• Liker 1
Gjest uAnonymBruker
Skrevet

Ahh, vakre Bjørnsund!

ENIG!

Skrevet

Kystriksveien er jo en kjent turistvei, men da må dere belage dere på mange ferger.. Veien er også smal og kronglete. Har kjørt den en gang, og det var en grei opplevelse å ha gjort, men gjør det nok ikke flere ganger.

Fine steder å stoppe: bodø - byliv, shopping, saltstraumen og ikke langt unna ligger kjerringøy. Videre fra Bodø er det fint å stoppe på Hamarøy - Tranøy fyr, hamarøyskaftet, hamsunsenteret. Og steigen ligger jo ikke langt unna hamarøy. Der er engeløya og batteridietel om dere er interessert i 2. Verdens krig. Det bruker også å være sagaspill der. Lofoten er jo også et must! Da kan man kjøre lofast, ta ferge fra Bodø eller skutvik.

Skrevet

Brønnøysund er også veldig fint. Har dere sett himmelblå bør dere besøke Ylvingen. Vega er også veldig fint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...