Gå til innhold

Negativt tankemønster..

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt en tendens til å ha et negativt tankemønster om kveldene. Når jeg legger meg begynner tankene mine å svirre, og jeg tenker på hvor fælt det er at jeg er arbeidsledig (selv om mannen har en god inntekt). Jeg har svært liten kontakt med andre voksne da min sønn og mann opptar all tid i kveldene og i helgene. Min familie bor i langtvekkistan, og vi ser hverandre så sjeldent. I det hele tatt har jeg gått på kurs tidligere for å mestre depresjon, så tankene går ofte i en negativ retning. Kan tenke meg å opprette en blogg der jeg får ut alt, men er alle blogger knyttet til en e-post adresse? Jeg ønsker å holde meg anonym på bloggen og sånn..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lag deg bare en ny "anonym" epost som ikke inneholder navnet ditt i mailadressen, så kjenner ingen deg igjen :)

Er godt å få ut tankene litt. Du kan også bare skrive en dagbok for deg selv om du føler det hjelper.

Kanskje du skulle pratet litt med en psykolog en dag i uken eller annenhver uke, det kan hjelpe litt. Bra at du har gått på et slikt kurs :) Må du også huske på at Alle tenker negativt om en livsstil de er ufornøydemed, og tankene kommer ofte om kveldene, det er ikke helt uvanlig blandt vanlige folk :) Spesielt arbeidsløse.

Har du tenkt å få deg en jobb siden du ikke trives som arbeidsløs? Evt kan kanskje frivilligarbeid vre noe for deg i mellomtiden om du har muligheten for det, så føler du at du gjør noe viktig ?:)

*klem*

Skrevet

Kanskje du skulle satt av litt tid til egenpleie? Har selv slitt med depresjon, og negative tankemønstre, og har etterhvert lært meg at jeg MÅ ha litt tid for meg selv, og gjøre ting JEG vil gjøre kun for meg. Når man har mann og barn, går det mye tid, og man glemmer ofte seg selv oppi det hele.

Opprett deg en anonym mailadresse (gmail, hotmail), og lag deg en blogg, kan være godt å ha en plass å bare tømme ut tankene. Men det ville sikkert vært godt for deg å ha en voksen å prate med også? Hva med å ringe psykisk helsearbeid i kommunen din? Der kan du få time ganske fort, og du trenger ikke vært psykisk syk for å få noen å prate med, men det er viktig å ha noen å dele tankene sine med, og kanskje få endret litt syn på det man ikke er så fornøyd med.

Ønsker deg lykke til i alle fall :)

AnonymBruker
Skrevet

Lag deg bare en ny "anonym" epost som ikke inneholder navnet ditt i mailadressen, så kjenner ingen deg igjen :)

Er godt å få ut tankene litt. Du kan også bare skrive en dagbok for deg selv om du føler det hjelper.

Kanskje du skulle pratet litt med en psykolog en dag i uken eller annenhver uke, det kan hjelpe litt. Bra at du har gått på et slikt kurs :) Må du også huske på at Alle tenker negativt om en livsstil de er ufornøydemed, og tankene kommer ofte om kveldene, det er ikke helt uvanlig blandt vanlige folk :) Spesielt arbeidsløse.

Har du tenkt å få deg en jobb siden du ikke trives som arbeidsløs? Evt kan kanskje frivilligarbeid vre noe for deg i mellomtiden om du har muligheten for det, så føler du at du gjør noe viktig ?:)

*klem*

Det kan hende det hadde vært godt for meg å prate med en psykolog jevnlig, men jeg tror jeg vil prøve å lage en blogg om det først. Jeg har god kontakt med helsesøster (selv om jeg er voksen, ja), og har muligheten til å ringe henne for å avtale time om jeg ønsker det..

Frivillig arbeid kan kanskje være en løsning. Mulig jeg kan hjelpe skolebarn med leksehjelp eller noe slikt. Jeg skal undersøke det. Takk for tips. Hilsen trådstarter.

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du skulle satt av litt tid til egenpleie? Har selv slitt med depresjon, og negative tankemønstre, og har etterhvert lært meg at jeg MÅ ha litt tid for meg selv, og gjøre ting JEG vil gjøre kun for meg. Når man har mann og barn, går det mye tid, og man glemmer ofte seg selv oppi det hele.

Opprett deg en anonym mailadresse (gmail, hotmail), og lag deg en blogg, kan være godt å ha en plass å bare tømme ut tankene. Men det ville sikkert vært godt for deg å ha en voksen å prate med også? Hva med å ringe psykisk helsearbeid i kommunen din? Der kan du få time ganske fort, og du trenger ikke vært psykisk syk for å få noen å prate med, men det er viktig å ha noen å dele tankene sine med, og kanskje få endret litt syn på det man ikke er så fornøyd med.

Ønsker deg lykke til i alle fall :)

Det med egenpleie tror jeg kan være en veldig god idé :D Jeg er helt enig med deg i det du skriver der.

Jeg oppretter en blogg først, også får jeg heller se etter en stund om jeg skal kontakte en psykolog eller ei.. Tusen takk for svar til begge to!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...