Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er så lei av oppblåst mage og fett/hud som ikke går bort nå..

Har slanket meg ca 12 kg for over 1 år siden og har slitt med oppblåst mage siden jeg la på meg de kiloene.. Ser rett og slett gravid ut. Er omtrent oppblåst kontsant, også av vann. Nei, det er ikke noe jeg spiser som jeg reagerer på. Jeg har kuttet ut alt av det som kan kuttes ut og spiser omtrent bare rent kjøtt, fisk og grønnsaker og drikker kun vann. Her er et bilde av den stygge magen min: http://tinypic.com/r/t4y7q1/6 (på det bilde er den ikke på sitt værste engang)

Som dere ser på bilde så er jeg vel normal vektig ellers? Skal ikke ha så stor mage..

Jeg er bare 19 år og det sliter veldig på psyken, kan ikke kle meg i det jeg vil. Tør ikke gå i badetøy. Må gå og holde inn magen hele tiden, og likevel buler den ut.

Prøvde og kjenne etter om jeg har delte magemuskler. Fra litt over navlen og spesielt over navlen merker jeg at det er mellomrom på ca 1-2 fingre. Har kjent på andre i familien sine magemuskler og der kjente jeg ikke noe mellomrom i det hele tatt.

Hvis jeg har delte magemuskler han det forårsake at magen min er sånn?

Hva koster operasjon og er det mulig å få det dekket av staten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg så i går på "pinlige sykdommer" om en dame som hadde akkurat sånn mage. Hun var syltynn, men magen sto ut, og det var nettopp som du sier - pga delte magemuskler. Hennes hadde kommet av graviditet. Vet ikke om det kan komme av noe annet, det er det sikkert andre som vet, men hun fikk i alle fall delte muskler etter graviditeten - eller de vokste ikke sammen igjen.

Hun fikk operasjon som gjorde magen flat igjen. Vil tro at om du ikke skal betale masse må du stille deg i laaang helsekø. Jeg skal selv ha en ryggoperasjon som ikke er farlig, det vil si at det ikke er "vondt nok" til at jeg blir prioritert, og jeg har venta i halvannet år snart på operasjon. Og det er vel egentlig lite.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også nesten sånn mage som deg ts, har hatt det i et halvt år nå.. lei det! skal til legen om noen dager. håper det er noe som kan fikses.

AnonymBruker
Skrevet

Har lenge prøvd å finne ut av hva det er. Så det programmet i går jeg også og tenkte at det var jo akkurat sånn jeg har det.. Angående kø, går det ikke fortere om man velger privatklinikk? Lest at flere har fått det dekket på privatklinikk og at det går fortere.

AnonymBruker
Skrevet

Ingen som har hatt noe lignende?

AnonymBruker
Skrevet

Som å se bilde av megselv jo! Jeg er også ganske tynn med stor "gravid" mage! Har hatt dette i snart 4 år og jeg tror lokalfolket rundt her lurer på hvor lenge jeg skal gå gravid :gjeiper: Det er utrolig slitsomt med den magen når man skal prøve å gå med kjole! Jeg har ikke klart å finne noe som er pent å ha på ihvertfall. Men, jeg vil virkelig anbefale å kjøpe graviditetsbukser, de er super behagelige med stretch i magen! hehe

AnonymBruker
Skrevet

akkurat som å se min mage det der.. Er veldig lite glad i magen min, kosthold og trening biter ikke på, uansett. Jeg spiser sunt,ikke sukker, hvetemel eller melkeprodukter, det er ingenting som hjelper. Jeg vet ikke hva man kan gjøre med sånne mager, og hva som er årsaken når man er tynn ellers

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...