AnonymBruker Skrevet 12. mai 2012 #1 Skrevet 12. mai 2012 Hva er normalt? Jeg tisser fra morgen til midnatt ca 8 ganger, og da er det full blære. Drikker ikke ikke overdrevent,men blir kaffe og vann. Vann til måltider og tørste. Skulle vel ha drukket mere. Spiser mye epler. Hvor mye rommer en blære,og hva kommer ut hver gang?
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2012 #2 Skrevet 12. mai 2012 Jeg tror nok du gjør det normalt anntall ganger. Jeg gjør det alt for ofte. Vil ikke si anntall ganger. Har en altfor overaktig blære. Har hatt det slik i noen år.
OhMickey Skrevet 12. mai 2012 #3 Skrevet 12. mai 2012 Gjennomsnittlig dobesøk på en normal person er vel 7 ganger daglig. Så 8 høres helt normalt ut Blæren til en voksen person kan romme mellom 300-500ml. Den tømmes så å si helt hver gang. Skjeldent er den helt full. Blir den for full og du prøver å knipe igjen vil lukkemuskelen i blæreåpningen til urinrøret presses opp pga trykker i blæren. Kaffe og andre koffeinholdige drikker virker mildt lakserende.
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2012 #4 Skrevet 12. mai 2012 Tisser 2-4 ganger pr dag. Drikker kun til måltider, da drikker jeg gjerne mye og. Er sjeldent tørst ellers.
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2012 #5 Skrevet 12. mai 2012 3-4 ganger daglig. Men vet at jeg drikker for lite. Mamma og mannen min tisser ca en gang i timen men de drikker mye kaffe begge to.
Pia82 Skrevet 12. mai 2012 #6 Skrevet 12. mai 2012 Pleier ikke telle antall ganger og heller ikke vet jeg hvor mye jeg tisser hver gang, aldri målt Men jeg tisser sikkert ca 8 ganger per dag, har lest at det er gjennomsnittet trur jeg og at man tisser ca 1-2 liter per døgn. Når jeg tisser er som regel blæra ganske full.
Pia82 Skrevet 12. mai 2012 #7 Skrevet 12. mai 2012 Gjennomsnittlig dobesøk på en normal person er vel 7 ganger daglig. Så 8 høres helt normalt ut Blæren til en voksen person kan romme mellom 300-500ml. Den tømmes så å si helt hver gang. Skjeldent er den helt full. Blir den for full og du prøver å knipe igjen vil lukkemuskelen i blæreåpningen til urinrøret presses opp pga trykker i blæren. Kaffe og andre koffeinholdige drikker virker mildt lakserende. Lakserende = avførende, altså har ingenting med blæra å gjøre. Koffein er vanndrivende (for meg ganske mye så jeg drikker ikke kaffe ol.) men også lakserende for noen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå