AnonymBruker Skrevet 12. mai 2012 #1 Skrevet 12. mai 2012 Når jeg skal på do så ser jeg alltid i skapet om er stort nok til å gjemme seg i, jeg ser bak døra og jeg låser døra og kjenner sikkert på den 100 ganger, selv når jeg er helt alene. Flere som bruker å gjøre det eller lignende ting?
Leifern Skrevet 12. mai 2012 #3 Skrevet 12. mai 2012 (endret) Dette hørtes ikke bra ut. Jeg har nok gjort tilsvarende noen ganger da jeg var barn, men aldri i voksen alder som jeg kan komme på. Endret 12. mai 2012 av Leifern
Wonders Skrevet 12. mai 2012 #4 Skrevet 12. mai 2012 nope ! Men jeg skvetter når dører smeller og kjøkkenskap flyr åpne av seg selv. 1
ninuska_ Skrevet 13. mai 2012 #6 Skrevet 13. mai 2012 (endret) Hva leter du etter? Jeg slet med det (ja, det er tvangslidelser) så lenge jeg kan huske, til jeg ble voksen, som følge av posttraunatisk stress. Jeg var kjempeflau, det hemmet hverdagen min, og jeg turte hvertfall ikke fortelle det til foreldrene mine. Jeg sjekket under senga, i skapet, ut av vinduet, gjennom nøkkelhullet, overalt. Flere ganger - og jeg fikk hvertfall ikke sove. Helt irrasjonelt. Det ble utløst spesielt i leiligheten til mine foreldre, men det var på nesten daglig basis hjemme også. Uten å gå nærmere inn på det - så stoppet det på dagen min far fortalte en hendelse da jeg var liten (blant mange) som kunne ha skyld i det. Og når jeg fant ut hva jeg "lette" etter var det helt stopp! Jeg ler litt av det nå - for jeg trodde jeg var uhelbredelig og gal en periode, og jeg kunne hvertfall ikke få barn slik ting var - og så vips... Endret 13. mai 2012 av ninuska_
Capricorn Skrevet 13. mai 2012 #7 Skrevet 13. mai 2012 Nei, men jeg dobbeltsjekker at dørene er låst når jeg er alene hjemme. Sjekker ikke skapet for spøkelser. Er de der så vil jeg helst ikke se dem 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2012 #8 Skrevet 13. mai 2012 Nei. Jeg har kontinentalseng med kun en 5cm tett sokkel. Ingenting som kan utgjøre noen fare kommer under der.
venus_ Skrevet 13. mai 2012 #9 Skrevet 13. mai 2012 Jeg er ganske mørkredd og husredd, og når det er på sitt verste sjekker jeg ofte inni klesskapet og bak gardinene før jeg skal legge meg. Og sjekker på kjøkkenet om der er noen ol. Når jeg er hjemme på ferie i huset til foreldrene mine er ikke det snakk om at de kan dra på hytta el slik at jeg må være hjemme alene over natta eller på kvelden. Tror at grunnen til at jeg har blitt slik er at jeg fikk se på detektimen sammen med foreldrene mine mens jeg var altfor ung, ble nok litt for redd av det.
Gjest Raindrops Skrevet 13. mai 2012 #10 Skrevet 13. mai 2012 Jeg har en dør på soverommet mitt som går inn til et mørkt og tomt loft. Den døren må være låst hele tiden, iallefall hvis jeg skal sove der oppe, hvis ikke klarer jeg ikke å slappe av. En gang oppdaget jeg at den hadde stått ulåst i en ukes tid, og jeg fikk nesten litt angst av tanken på at jeg hadde sovet med den ulåst 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2012 #11 Skrevet 13. mai 2012 Vi har heldigvis sånn kontinentalseng som er bare madrasser helt ned til gulvet. Ingen som kan gjemme seg under der. Men tidligere når jeg hadde rammemadrass så såg jeg under den av og til.. Og når jeg er alene må jeg alltid hoppe oppi sengen fra litt avstand, tør liksom ikke å gå helt inntil den 2
myomocca Skrevet 13. mai 2012 #12 Skrevet 13. mai 2012 Jeg ser til at alle gardiner i stue og soverom er skikkelig trukket til så ingen kan se inn før jeg legger meg(redd om jeg står opp midt på natta for å gå på do at det plutselig skal stå noen å se inn i vinduet
Eudyptula Skrevet 13. mai 2012 #13 Skrevet 13. mai 2012 Når jeg må på do om natten, kikker jeg alltid inn i dusjen før jeg setter meg
Gjest Cessie Skrevet 13. mai 2012 #14 Skrevet 13. mai 2012 Regner med at bikkja sier fra hvis det er noen i huset som ikke burde være her. Men må tilstå at jeg sjekka dører og vinduer litt ekstra før jeg la meg da gubben og bikkja var på "guttetur" ei helg...
Calypso Skrevet 13. mai 2012 #15 Skrevet 13. mai 2012 Jeg har fått en vane med å tenke på hvor jeg ville gjemt meg hvis det kom en raner/morder/osv inn i huset mitt eller andre steder jeg måtte befinne meg. Før så pleide jeg å ta løpefart bort til senga for og så hoppe oppi den fordi jeg så for meg at noe(n) ville ta tak i anklene mine fra under senga, men det er lenge siden sist nå. 2
Linis Skrevet 13. mai 2012 #16 Skrevet 13. mai 2012 Nei, men jeg trekker alltid dyna rundt, over og under når jeg skal sove. Inget monster skal få tak i beina mine! Jeg ligner en caprizone til slutt
Gjest Gjest_Michelet Skrevet 14. mai 2012 #17 Skrevet 14. mai 2012 Godt å se at jeg ikke er den eneste halvnevrotiske kgbrukeren
Frua Skrevet 14. mai 2012 #18 Skrevet 14. mai 2012 Ser ikke under senga men ser meg ofte bak skuldra ,det er akkurat som om det er noen der.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2012 #19 Skrevet 14. mai 2012 Ser ikke under senga men ser meg ofte bak skuldra ,det er akkurat som om det er noen der. Det er det. Så du deg over skulderen nå?
Frua Skrevet 14. mai 2012 #20 Skrevet 14. mai 2012 (endret) Det var det faktisk Endret 14. mai 2012 av Frua
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå