Gå til innhold

Forslag til bil?

Gjest Little princess

Anbefalte innlegg

Gjest Little princess

Jeg og samboeren bor sentralt i Oslo men siden vi skal få barn neste år ønsker vi å kjøpe oss bil, for å gjøre hverdagen litt enklere. Kriteriene mine (våre) er at den må være liten, 5 dørs, ha plass til barnevogn, være trygg og koste mellom 60-100 000.

Vi driver å ser på Finn men føler vi drukner i alle valgene.. Bilen bør også være forholdsvis billig i drift med tanke på evt. reparasjoner, osv. Tenker da på en Opel, Toyota, Ford eller noe i den gaten.

Sambo har aldri brydd seg en døyt om bil og jeg er jentete så jeg ser kun på utseendet :fnise:

Så er det noen som kan komme med noen innspill? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med en Golf? Her ermet hva som er til salg på finn.no i Oslo, Akerhus, Buskerud, Vestfold og Østfold av 5dørs kupé. Se etter en med lav km-stand og dokumentert service. Evt går det an å lease? Jeg gjør det nå, og da får man en helt ny bil,betaler inn et forskudd på 10% eller noe og betaler leie hver mnd. Mindre sjanse for å måtte ta noen reservasjoner ol da :) eller så kommer VW med en bil som heter Up! nå. Den er lagd spesielt for å få plass til barnevogn men likevel være liten. Billig er sen også, men litt over 100.000 blir det da. Tror den er på rundt 120.000 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little princess

Hva med en Golf? Her ermet hva som er til salg på finn.no i Oslo, Akerhus, Buskerud, Vestfold og Østfold av 5dørs kupé. Se etter en med lav km-stand og dokumentert service. Evt går det an å lease? Jeg gjør det nå, og da får man en helt ny bil,betaler inn et forskudd på 10% eller noe og betaler leie hver mnd. Mindre sjanse for å måtte ta noen reservasjoner ol da :) eller så kommer VW med en bil som heter Up! nå. Den er lagd spesielt for å få plass til barnevogn men likevel være liten. Billig er sen også, men litt over 100.000 blir det da. Tror den er på rundt 120.000 kr.

Takk for svar og link! Men er det lurt å lease bil? Jeg er ikke så veldig stødig i dette, men jeg har hørt rykter om at det ikke er det smarteste å gjøre? Kan jeg spørre hvilken bil du har og hvor mye du betaler i mnd? Vi kommer nok til å bruke den på langtur også, besøke familien som ikke bor i Oslo, så den kan ikke ha strikk-motor :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Golf. Fikk den billig pga en kampanje pluss at mannen jobber med VW så jeg betaler 1700 kr i mnd. Mannen sier at det ikke alltid lønner seg, for man vet ikke hva slags bil man får når man kjøper eldre bil. Men det er lurt om man vil ha et forutsigbart bilhold, i og med at man vet hva den kommer til å koste i mnd. up! passer visst bra til langtur også :) Hehe, jeg liker å reklamere for VW, men det er fordi jeg, og hele familien som også har VW, er veldig fornøyde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ville vært veldig, veldig forsiktig med å lease bil med småbarn.

Snakker av erfaring her. Når du skal bruke en bil i tre år, og så levere den tilbake omtrent uten at det synes at den er brukt, sier det seg selv at det går dårlig ihop med uforsiktige unger og vogner som skal inn og ut.

Moren min leaser og er superfornøyd, men for oss ble det uforholdsmessig dyrt- selv om mannen fikk rabattpris gjennom jobben. Ville heller prøvd å finne noenlunde OK bruktbil og få den sjekket rett etter overtakelse.

Lykke til.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Little princess

Takk for svar alle! Som AB over her sier, så vil jeg ikke gå rundt å være redd for å stappe vogna inn i bilen i frykt for at vi må erstatte ett eller annet ved en senere anledning. Så vi vil mest sannsynlig kjøpe, da er det i alle fall vår bil vi riper opp :fnise:

Kan jeg spørre hvorfor du ikke vil ha en stasjonsvogn? Er vel bedre når det er snakk om unger og barnevogn etc.

Jeg syntes det er håpløst å parkere i Oslo med en forholdsvis liten bil -som jeg hadde før- så da kan jeg se for med med at det blir er ork med en stasjonsvogn. Jeg ser jo definitivt fordelene ved å ha en stasjonsvogn, men for meg virker det litt slitsomt ha ha i trafikken. Eller er jeg på jordet her? Mamma og pappa hadde aldri stasjonsvogn når jeg og mine lillebrødre var små, men de sier det var helt problemfritt. Så lenge de fant en bil med romslig bagasjerom selvfølgelig, så det er vel der jeg har det fra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du er ikke bare på jordet, du er på feil jorde! Liten bil og plass til barnevogn er to kriterier som ikke er forenelige. Hvis du har problemer med å kjøre en stasjonsvogn i Oslo, må jeg stiller at jeg synes at det er rart at du i det hele tatt har lappen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke bare på jordet, du er på feil jorde! Liten bil og plass til barnevogn er to kriterier som ikke er forenelige. Hvis du har problemer med å kjøre en stasjonsvogn i Oslo, må jeg stiller at jeg synes at det er rart at du i det hele tatt har lappen.

Helt feil! Ikke hør på AB, h*n har ikke peiling på bil. Som sagt er up! Laget spesielt for å få plass til barnevogn selv om det er en liten bybil. Er lett plass til barnevogn i Golf og Polo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra til en bilforhandler og lån med dere en potensiell bil som dere vil vurdere hjem og prøv å laste barnevogna inn og ut for å sjekke om den tilfredsstilller deres bruk :)

Når det gjelder stasjonsvogn er de faktiskt enklere å rygge med og mer oversiktlige enn en kombibil. Prøv ut en Ford Focus kombi og stasjonsvogn eller en golf kombil og en golf stasjonsvogn så vil dere se om hva som passer dere best :)

Også Toyota Corolla er et alternativ både som kombil og stasjonsvogn

Hilsen en som har solgt bil i mange år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little princess

Haha, sjarmerende! Jeg har hatt lappen og kjørt bil omtrent hver dag siden jeg var 18 år gammel, både by og langturer. Så det er ikke mine kjøreferdigheter det står på her! Poenget mitt her var bare at det virker ENKLERE men en mindre bil, for trafikken i Oslo er faktisk ganske håpløs. Og da er det fint med en forholdsvis liten bil, feks en Golf (som jeg vet en del småbarnsfamilier har) som Doh sier her oppe :)

Jeg skriver fra iPhone nå, og det gjør det ikke mulig med multisitat, men er det dumt å kjøpe en liten/normal bil når vi like gjerne kunne kjøpt stasjonsvogn? Jeg har bare ikke sansen for den type bil! :ler:

Endret av Little princess
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, sjarmerende! Jeg har hatt lappen og kjørt bil omtrent hver dag siden jeg var 18 år gammel, både by og langturer. Så det er ikke mine kjøreferdigheter det står på her! Poenget mitt her var bare at det virker ENKLERE men en mindre bil, for trafikken i Oslo er faktisk ganske håpløs. Og da er det fint med en forholdsvis liten bil, feks en Golf (som jeg vet en del småbarnsfamilier har) feks Doh :)

Forskjellen på en Golf kombi og en Golf stasjonsvogn tror jeg er 12cm så er ikke så store forskjeller da....anbefaler dere å prøvekjøre begge deler jeg før dere bestemmer dere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, sjarmerende! Jeg har hatt lappen og kjørt bil omtrent hver dag siden jeg var 18 år gammel, både by og langturer. Så det er ikke mine kjøreferdigheter det står på her! Poenget mitt her var bare at det virker ENKLERE men en mindre bil, for trafikken i Oslo er faktisk ganske håpløs. Og da er det fint med en forholdsvis liten bil, feks en Golf (som jeg vet en del småbarnsfamilier har) som Doh sier her oppe :)

Jeg skriver fra iPhone nå, og det gjør det ikke mulig med multisitat, men er det dumt å kjøpe en liten/normal bil når vi like gjerne kunne kjøpt stasjonsvogn? Jeg har bare ikke sansen for den type bil! :ler:

Ok :)

Da er det jo bare å gå for en kombibil da...og den saken er løst ;)

Prøvekjøre flere bilmerker før dere bestemmer dere da.

LYKKE TIL med bilkjøpet :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Little princess

Takk :) skal se om vi blir noe klokere etter vi har prøvekjørt noen forskjellige typer. Gøy med "ny" bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ville aldri i verden gått for en Opel, uansett!

Mye tullefeil med dem og de må fikses fra de kommer til fabrikken til du får lyst å kjøre dem inn i fjellveggen 3 år etterpå.

Og rustgarantien deres er egentlig en garanti FOR AT DEN RUSTER innen 5 år. Hvis dere vil ha noe som er billig å holde og billig og kjøpe inn så hold dere langt unna det!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reza08

Ford Focus er en brukbar bil som man kan få brukt til en billig penge. Heller ikke så dyrt å kjøpe en helt ny Focus.

En Skoda Octavia er også et bra alternativ, ikke veldig dyr, god i drift osv. Har forandret seg en hel del siden 50-tallet.

Du kan også kjøpe en brukt Mercedes E-klasse stasjonsvogn fra midten av 90 tallet til begynnelsen av 2000 tallet som har gått rundt 150-250 tusen til en grei pris. Mercedes har en sterk motor, som fint kan gå opptil 350 000 km uten problemer hvis den er en br motor, og ikke en mandags-motor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere som anbefaler golf.. Jeg har Golf, og det er ikke snakk om at jeg får noen barnevogn inn i bagasjerommet der?!

Utenom det anbefaler jeg Golf på det varmeste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som anbefaler golf.. Jeg har Golf, og det er ikke snakk om at jeg får noen barnevogn inn i bagasjerommet der?!

Utenom det anbefaler jeg Golf på det varmeste.

Hvor gammel er Golfen din? De blir bare større og større :) Hadde ikke hatt sjans til å få barnevogn i min gamle, men den nye er stoooooor. Og så kommer det vel an på hva slags barnevogn man har da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke Golf veldig dyre biler? Det er min erfaring. Jeg hadde gått for en Toyota, de har Norges mest fornøyd kunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Golf er jo en av verdens mest (?) solgte biler for 3 året på rad eller noe (husker ikke helt, det var en artikkel for et par mnd siden) så de har tydeligvis en del fornøyde Volkswagen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...