Gå til innhold

Unødvendige blokkeringer i butikken

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er det så mange butikker som må sette masse hyller og all verdens hindringer forran varene så man må flytte på det, kanskje streve masse med å komme forbi eller i verstefall ikke få tak i det?

Jeg handlet i dag og skulle ha potetchips og brus blant annet og da var det så mye hinder at jeg faktisk måtte spørre noen i butikken, men selv de fikk ikke fjernet det så jeg kom frem så det måtte jeg kjøpe et annet sted. Skulle ha tamponger også og der stod det også ei stor tralle forran så jeg måtte drive å streve for å komme forbi, men da fikk jeg kjeft av en annen kunde siden jeg blokkerte jo litt av veien for han da når jeg flyttet på den :suk:

Har selv flere ganger fått kjeft av de ansatte i butikkene også om jeg flytter på det også så er jo ikke akkurat så veldig morsomt og komme til ei blokkering og føle seg som en idiot når man bryter med trallene og får kjeft i tilegg.

Flere som plages med dette? Hva gjør dere med det?

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skulle kjøpe undertøy på en matbutikk en dag (var på helgetur og hadde glemt å ta med) og da måtte jeg seriøst klatre over en hel tralle med esker for å nå dem. Det såg sikkert ikke helt riktig ut.

Synes det er utrolig kjipt at de skal drive å sette ut sånne hinder for kundene. Altså, særlig talt, vil de ikke selge varene sine og tjene penger? Sikkert svært mange som bytter butikk hvis slikt blir en vane.

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt hva dere sikter på, kan ikke huske å ha møtt på liknende hindre, bortsett fra paller på varedager. Men det er jo oftest der situasjonene på lager er prekære at de velger å sette pallene i butikken, og da blir de jo oftest ryddet fortløpende.

• Liker 2
Skrevet

Flere som plages med dette? Hva gjør dere med det?

Har aldri vært plaget av dette, og det overrasker meg at det kan være et stort problem.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg handler alltid hos store kjeder. Der er det ikke sånne problemer. :)

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Sjokkselgerhelvete. Joda de er i veien.

Skrevet

Å jobbe i butikk er ganske hektisk, man må konstant dra ifra det man holder på med for å gjøre noe en annen plass og man har da ikke tid til å for eksempel ta trallen/pallen inn på lageret imens.

Også ganske standard for butikker å ha fullt lager. Dette er ofte pga butikksjefer bestiller mye av diverse varer når de er på tilbud (pga. de også har lavere innkjøpspris for butikken da) for og så selge det til vanlig pris etter varen går tilbake til normal pris.

Butikker har ganske lite penger til overs når dagen er omme, man må skvise hver eneste krone og det betyr da ofte for få ansatte pluss fullt lager.

Jeg jobbet i Spar før og gjorde en dag matten på melk. Vi måtte selge 16 melk for å gjøre opp for at 1 melk gikk ut på dato eller ble stjålet. Det er også ganske mange varer butikker faktisk taper penger på å ha i butikken, men må ha det fordi konkurrentene har det.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er nok de mindre butikkene dette er et problem med, spesielt matbutikker.

At det står ei tralle her eller der på varedager må man vel kanskje tålerere, men ikke når det står nesten mer traller i butikken enn det er varer og blokker de samme stedene i dagesvis. Sånn er det på min nærbutikk som er en kiwibutikk.

Skrevet (endret)

Jeg har jobbet i butikk selv og der var det aldri så ille at vi sperret igjen veien, og dersom noe sperret stod vi jo der selv og plasserte varene opp i hyllene slik at vi kunne gi kundene det de skulle ha tak i.

Dersom pallene kun hadde vært i veien de dagene det er varelevering så hadde jeg ikke synes det var så ille (dersom ansatte også hadde hjulpet kundene godt og vært til stede i butikken), men i den butikken hvor jeg klatra er det alltid masse paller over alt og man strever skikkelig med å finne frem til ting hele tiden.

Edit: Må legge til at dette er en stor kjedebutikk, ikke en liten butikk.

Endret av Grønnogskjønn

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...