Gjest Gjest_Dreamdrops Skrevet 12. mai 2012 #1 Skrevet 12. mai 2012 Jeg begynner bare rett på sak. Det som irriterer meg noe helt ekstremt er folk som snakker i kinosalen og ikke viser noen form for hensyn for oss andre. Greit nok at folk hvisker, men når de rundt meg stadig snakker høyt som om de sitter hjemme i sin egen stue, kjenner jeg at jeg blir SYKT irritert Jeg er ikke av den personen som synes det er noe kult å be folk om å være stille, spesielt ikke når jeg er "liten jente". F. eks så var jeg på kino i går, og da satt jeg og kjæresten ved siden av rundt 8 fjortiser; det fristet ikke akkurat å be hele raden om å holde kjeft. Folk burde lære seg å ha respekt for andre. Skal man absolutt prate, så fyr heller opp en film HJEMME eller i det minste HVISK. Phew, trengte en utblåsning! 6
Gjest this is silly Skrevet 12. mai 2012 #2 Skrevet 12. mai 2012 Du har så rett, ikke lett å stenge ute bråket fra ørtogførti fjortiser Tingen er jo at de faktisk ødelegger opplevelsen for deg. Neste gang synes jeg du skal være tøff og si "jeg har ikke betalt 100 kroner for å sitte her og høre dere kakle. Ta hensyn!". Selv har jeg sagt fra en gang, og heldigvis fikk jeg støtte fra de som satt både foran og bak de jeg snakket til. Derfor støtter jeg alltid andre som tørr å si fra, og kanskje noen vil støtte deg og? Du kan også be den du er med om å si fra om du ikke tørr det selv. 1
Gjest Skrevet 12. mai 2012 #3 Skrevet 12. mai 2012 Du har så rett, ikke lett å stenge ute bråket fra ørtogførti fjortiser Tingen er jo at de faktisk ødelegger opplevelsen for deg. Neste gang synes jeg du skal være tøff og si "jeg har ikke betalt 100 kroner for å sitte her og høre dere kakle. Ta hensyn!". Selv har jeg sagt fra en gang, og heldigvis fikk jeg støtte fra de som satt både foran og bak de jeg snakket til. Derfor støtter jeg alltid andre som tørr å si fra, og kanskje noen vil støtte deg og? Du kan også be den du er med om å si fra om du ikke tørr det selv. Ja, jeg tenkte jo så klart på det Aller helst ville jeg hive resten av popcornet mitt på dem, men lot være Må manne meg opp litt neste gang, er bare ikke så lett når jeg er omringet av 10 stk med fjortiser.
ninuska_ Skrevet 12. mai 2012 #4 Skrevet 12. mai 2012 (endret) Det irriterer garantert flere rundt deg. Jeg pleier si ifra hvis det er ekstremt - noen som hvisker i ny og ne plager meg ikke, men jeg har vært på kino hvor folk regelrett skriker. Når jeg så Fritt Vilt, var det en jente som satt og skrek "Ikke gå dit, du kommer til å bli drept". Først tenkte jeg, greit, en spontan reaksjon fra noen som er redd - når hun da skrek ved hver scene, og at hun burde ikke ha sett denne, hun burde ha dratt hjem, da sa jeg: "Ja, kan du ikke gjøre det, så vi kan nyte filmen uten at din stemme er en del av den?". Da ble det stille. Jeg glemte å skrive at denne personen faktisk tok tak i hånda mi under filmen for hun var så redd, og sa at "Det er SÅÅ skummelt." En annen gang satt to venninner og snakket om kjærestene sine, mens filmen pågikk. Ganske så høyt. Mange kremtet, hostet, hysjet - til slutt orket jeg ikke mer og sa: "Kan dere vær så snill ta hintet og holde kjeft? Ingen her er interessert i deres kjærlighetsliv..." Nå virker jeg som den bitchen på kino, men jeg har ganske høy terskel for det, så det skal mye til for at jeg hysjer på folk - men når det er en halvtime med uavbrutt snakk fra sidemannen, som ikke tar et hint, da sier jeg det direkte. Folk rundt pleier å være ganske enige Endret 12. mai 2012 av ninuska_ 6
otilie Skrevet 12. mai 2012 #5 Skrevet 12. mai 2012 helt enig. da jeg var på kino forrige gang satt det noen gutter og prata om alt mulig anna... de prata ikke om filmen engang liksom. hvis de skal skravle om ting, hvorfor dra på kino da? også plager det meg med de som styler håret sitt høyt og drar på kino. måtte faktisk gå og hente meg en sånn barnestol å sitte på engang for å slippe å se den derre irriterende hår-toppen nederst på skjermen hele tida... xD
ini Skrevet 12. mai 2012 #6 Skrevet 12. mai 2012 Hva med idiotene som sitter og fikler med telefonen på kino?
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2012 #7 Skrevet 12. mai 2012 Jeg er enig, ts. Det er mange mennesker som ikke forstår hva normal høflighet og oppførsel er når de er ute blant folk. Kanskje de aldri har lært det hjemme? Jackass-generasjonene er forøvrig en pest og en plage. De gir blaffen i omgivelsene så lenge det de holder på med morer dem selv.
Zakuro Skrevet 12. mai 2012 #8 Skrevet 12. mai 2012 Irriterer meg også over folk som jabber i kinosalen, fjortiser eller ei! Var å så den nye Karate Kid med karateklubben da den kom, og mellom oss så satt det to kvinnfolk å prata gjennom HELE jævla filmen! Hadde så lyst å skrike HOLD NÅ FOR HELVETE KJEFT DI JÆVLA SØRPEFITTE! over hele salen Angrer litt på at jeg ikke gjorde det:P Men noe som nesten er like ille er folk uten hygiene eller folk med for mye parfyme:S
Delusion Skrevet 12. mai 2012 #9 Skrevet 12. mai 2012 Hva med idiotene som sitter og fikler med telefonen på kino? ÅÅrh, ja! Sist jeg var på kino skulle jeg se Titanic i 3D med typen, og det satt haugevis av fjortisser OVERALT i salen. Greit nok. Men hun som satt ved siden av meg, kom for det første, EN time forsent. Hun fant plassen sin, klemte venninnene som satt ved siden av henne og satte seg ned. Og så var det opp med telefonen, og den var oppe HELE JÆVLA tiden. Satt på facebook, kommenterte statuser til folk, oppdaterte sin egen "Er på kino, lol." Jeg mener, HVORFOR betale 130 (?)kr for å sitte i en kinosal og surfe på facebook? Hva er greia? Og så var det jo så klart fnising, hvisking, mobilen dirret - hun reiste seg opp og gikk ut for å ta den. Kom tilbake, tastet ivei. Det irriterte meg at jeg hadde det blå lyset i sidesynet hele tiden, og jeg kremtet mot henne og sendte henne noen blikk bak mine absurd sexy 3D-briller, og hun la mobilen bort. Heelt til neste gang. Og når den verste scenen kommer, og forfrosne Jack skal dø, lener hun ved siden av meg seg over til venninnene og de begynner å hviske og FNISE? Jeg satt der å prøvde å kvele hulket som var på vei opp halsen, og de og småler av den mest snørrproduserende scenen i hele filmen!? Jeg prøvde å hysje minimalt, ettersom jeg ville konsentrere meg om å dø litt innvendig av scenen. Thank you very much. JACK: promise me you will survive.... no matter how hopeless...promise me now, and never let go of that promise. FNIS FNIS FNIS ROSE: I promise. HVISKE HVISKE FNIS og pek litt på Jack som er blitt blå. DET ødela det! 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2012 #10 Skrevet 12. mai 2012 ÅÅrh, ja! Sist jeg var på kino skulle jeg se Titanic i 3D med typen, og det satt haugevis av fjortisser OVERALT i salen. Greit nok. Men hun som satt ved siden av meg, kom for det første, EN time forsent. Hun fant plassen sin, klemte venninnene som satt ved siden av henne og satte seg ned. Og så var det opp med telefonen, og den var oppe HELE JÆVLA tiden. Satt på facebook, kommenterte statuser til folk, oppdaterte sin egen "Er på kino, lol." Jeg mener, HVORFOR betale 130 (?)kr for å sitte i en kinosal og surfe på facebook? Hva er greia? Og så var det jo så klart fnising, hvisking, mobilen dirret - hun reiste seg opp og gikk ut for å ta den. Kom tilbake, tastet ivei. Det irriterte meg at jeg hadde det blå lyset i sidesynet hele tiden, og jeg kremtet mot henne og sendte henne noen blikk bak mine absurd sexy 3D-briller, og hun la mobilen bort. Heelt til neste gang. Kanskje vi var på samme forestilling. I tillegg til mobilsurfing, og folk som svarer i telefonen hver gang den ringer uten å gå ut, så kommer alle bildene de skal ta av seg selv med blitz. Helt håpløst. Jeg har begynt å se mest filmer hvor jeg vet at eldre er i flertall. Storkoste meg på Jernkvinnen, hørte ikke en lyd fra en mobil eller skravling under hele filmen.
Delusion Skrevet 12. mai 2012 #11 Skrevet 12. mai 2012 Kanskje vi var på samme forestilling. I tillegg til mobilsurfing, og folk som svarer i telefonen hver gang den ringer uten å gå ut, så kommer alle bildene de skal ta av seg selv med blitz. Helt håpløst. Jeg har begynt å se mest filmer hvor jeg vet at eldre er i flertall. Storkoste meg på Jernkvinnen, hørte ikke en lyd fra en mobil eller skravling under hele filmen. Kanskje du var på samme forestilling som venninna mi? Hun fortalte meg nemlig om alt du forteller, i tillegg til den fenomenet med å ta bildet av seg selv i salen. Jeg storkoste meg også på Jernkvinnen, DET var slik en kinoopplevelse skal være!
Gjest this is silly Skrevet 12. mai 2012 #12 Skrevet 12. mai 2012 De burde nesten hatt vakt inne på kinoen som spankulerte rundt og fulgte med at folk oppførte seg! 2
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2012 #13 Skrevet 12. mai 2012 Jeg er ikke sjenert når det kommer til hysjing på andre som sitter og snakker i salen. Spør alltid høflig om de kan være stille, ofte virker det greit. En gang holdt jeg seriøst på å klikke på noen i salen, det var like før jeg gikk for å hente noen som kunne kaste de til helvete ut av salen. Jeg og kjæresten så The Dark Knight, bak oss satt to gutter og to jenter i beste fjortisalderen. Det var helt klart guttene som hadde lyst å se filmen og ikke jentene for de satt og snakket gjennom HELE filmen I begynnelsen var jeg høflig og spurte om de kunne være stille. De var stille i ca 5-10 min og på'an igjen. Spurte igjen, de kikket bare dumt på meg og snakket videre. De sluttet ikke. Jeg ble mer og mer irritert og ba de holde kjeft eller dra seg ut med en ganske sint og streng stemme. Det funket en liten stund. De ødela hele filmen, så på veien ut sank jeg så lavt at jeg spente bein på hun ene hun falt ikke da. 4
Missy1 Skrevet 12. mai 2012 #14 Skrevet 12. mai 2012 Kunne ikke vært mer enig. Forresten anbefales det ikke å gå å se american pie på kino som eneste voksne personen i kinosalen
Litia Skrevet 12. mai 2012 #15 Skrevet 12. mai 2012 I begynnelsen var jeg høflig og spurte om de kunne være stille. De var stille i ca 5-10 min og på'an igjen. Spurte igjen, de kikket bare dumt på meg og snakket videre. De sluttet ikke. Jeg ble mer og mer irritert og ba de holde kjeft eller dra seg ut med en ganske sint og streng stemme. Det funket en liten stund. De ødela hele filmen, så på veien ut sank jeg så lavt at jeg spente bein på hun ene hun falt ikke da. Åh, nå lo jeg høyt!
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2012 #16 Skrevet 12. mai 2012 Nå virker jeg som den bitchen på kino Nei! Jeg elsker deg! på veien ut sank jeg så lavt at jeg spente bein på hun ene Jeg elsker deg også! 1
BoringMachines Skrevet 12. mai 2012 #17 Skrevet 12. mai 2012 Prating er vel verst, men like etter kommer lys fra mobiltelefoner og rasling med godteripapir.
Brunhilde Skrevet 12. mai 2012 #18 Skrevet 12. mai 2012 De burde nesten hatt vakt inne på kinoen som spankulerte rundt og fulgte med at folk oppførte seg! Det hadde de i min ungdom, og nåde den som ikke oppførte seg! Ellers er prating, fnising, knasing av bacon crisp (hvorfor selger de det på kinoen?) og høylytt klining plagsomt, derfor velger jeg helst sære filmer hvor publikum kommer for opplevelsen av å se film.
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2012 #19 Skrevet 12. mai 2012 Opplevde en som brøt omtrent alle kinoreglene i løpet av ett minutt. Først kom han ca et kvarter inn i filmen. Opp med telefonen og på med lykta for å prøve å finne setet sitt. Klarer det ikke, og lener seg over oss ytterst på raden og spør meg "døøø, hvilket nummer sitter duuu på? Jeg har tretten jeeeg". Fyren forventer faktisk at 12 stk skal plukke opp veskene sine fra gulvet, balansere godteri og drikke mens han klatrer forbi dem alle lenge etter at filmen har begynt. Vi ble reddet av en som var tøff nok til å be fyren pelle seg ned til et ledig sete ytterst på en rad. Når filmen begynner setter jeg meg godt til rette, og ingen skal klatre forbi meg, takk. Spesielt ikke mens de prater i telefonen.
FruLuna Skrevet 12. mai 2012 #20 Skrevet 12. mai 2012 Jeg satt bak en fyr på kino en gang som for det første ikke hadde skrudd av lyden på telefonen, men hadde den på HØY lyd, så etter mye leting etter den i alle mulige jakkelommer, svarte han faktisk. Mens han satt inne i salen og det var en ganske trist, rolig og stille film. Og brukte god tid til å fortelle den som ringte at han var på kino, men han kunne ringe ham opp igjen etterpå og blablabla... Med høy og klar stemme. Jeg kom til å tuppe ganske hardt borti setet hans da jeg la beina i kryss. MAKAN til oppførsel. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå